Toon posts:

SPF record niet goed ... mails komen in spam!

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me eigen server bij leaseweb en daarom draait een systeem wat ook vaak mails verstuurt naar klanten .
als ik mails verstuur dan komt tie vaak wel aan alleen dan in de spam/junk folder (vooral bij hotmail en Gmail)
als ik dan in de headers kijken van de email kom ik bij mijn verstuurde mail dit tegen:

Received-SPF: neutral (google.com: 83.149.76.58 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of customersupport@plusport.com) client-ip=83.149.76.58;

ofterwijl hij zegt me SPF record staat niet goed ? want hijs neutral en daar hoort pass te staan!
kan iemand mij uitleggen waarom dit is en hoe ik dit kan oplossen !!

ik heb al een reverse dns toegevoegd:
83.149.76.58 resolves to
"plusport.com"
Top Level Domain: "plusport.com
Maar dit wil ook niet helpen..........

Alvast bedankt

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

http://www.openspf.org/

Dat was niet moeilijk toch? :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Ehm...zeker weten dat je een spf record hebt:

DNSStuff
Your domain does not have an SPF record. This means that spammers can easily send out E-mail that looks like it came from your domain, which can make your domain look bad (if the recipient thinks you really sent it), and can cost you money (when people complain to you, rather than the spammer). You may want to add an SPF record ASAP, as 01 Oct 2004 was the target date for domains to have SPF records in place (Hotmail, for example, started checking SPF records on 01 Oct 2004).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb nu in me dns gegevens bij mydomain.com dit ingevoerd

plusport.com. IN TXT "v=spf1 ip4:83.149.76.58 mx ptr ~all"

maar hij zegt er ook nog bij !!!
So this should also appear in DNS. You may or may not be in charge of the DNS for these entries; if you are, add them.

mail.plusport.com. IN TXT "v=spf1 a -all"
ytsberg.xs4all.nl. IN TXT "v=spf1 a -all"

ik heb de eerste ook in de dns aangemaakt de 2de is de server die op kantoor staat op een xs4all verbinding ... hoe kan ik daar dns voor aanmaken ?

alvast bedankt voor de tips

p.s. ik heb het meteen getest maar mail komen nog steeds in spam aan !! ... moet ik nog even wachten totdat de DNS records doorgevoerd zijn wil dit werken of is het dan gewoon fout ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 17:09 ]

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 17:55
Je moet bij het domein waarvandaan de e-mail komt in een TXT record aangeven welke servers voor dat domein mail mogen versturen.
Als het dus om het e-mail adress customersupport@plusport.com gaat en je mailserver 83.149.76.58 is zal je dus op plusport.com in de DNS een TXT record moeten maken met als data : "v=spf1 a mx ip4:83.149.76.58 ~all"
wat wil zeggen dat je A record (webserver), je MX server (mail server) en het IP 83.149.76.58 mail mogen versturen voor dat domein.

Hou er alleen wel even rekening mee dat een SPF record als deze niet is ingevuld niet perse betekend dat je mail als spam word gezien, het correct invullen van een SPF record betekend wel dat je mail minder snel word aangezien als spam

[ Voor 22% gewijzigd door eXcyle op 14-08-2007 17:21 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dankje wel ik heb nu de dns aangepast naar jou voorbeeld in je post eXcyle !
nog een vraagje...

p.s. ik heb het meteen getest maar mail komen nog steeds in spam aan !! ... moet ik nog even wachten totdat de DNS records doorgevoerd zijn wil dit werken of is het dan gewoon fout ?

p.s. bedankt voor de hulp ben nu offline tot morgen dan check ik weer voor meer oplossingen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 17:28 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Google zegt helemaal niet dat de e-mail geblockt werd (of in de SPAM directory werd gestopt) door je SPF settings:
google.com: 83.149.76.58 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of customersupport@plusport.com
Normaal gesproken kan je alleen e-mails weigeren als de SPF info niet goed is. Als deze info er helemaal niet is, of deze is correct, dan zou je de e-mail gewoon moeten accepteren.

Dus, waarom denk je dat SPF de oorzaak is dat je e-mail als SPAM geclassificeerd wordt?

edit:

En anders lijkt me dit wel interessant.

[ Voor 12% gewijzigd door Sendy op 14-08-2007 17:41 ]

Pagina: 1