Toon posts:

Linksys WRT54GL draadloos bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent de Linksys Wireless Router WRT54GL aangeschaft. De installatie ging probleemloos, de stabiliteit ook, dus ik ben vrij tevreden over het bakje. Maar ik heb een vraag in verband met het bereik.
Ik werk met 2 laptops op de 2e verdieping, terwijl de router op het gelijkvloers geplaatst staat. Dit geeft (mede door de dikte van de muren) een slechte verbinding (<3 Mbps), die zelfs geregeld uitvalt. Is er een mogelijkheid om het bereik van deze draadloze router te vergroten (andere firmware, extra/grotere zendantennes, ... ) zodat ik toch een betere verbinding (>10Mbps) kan verkrijgen?
Alvast bedankt

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:32
Hallo,
Met een andere firmware is het mogelijk om het zendvermogen van de linksys te verhogen, maar dat levert niet veel resultaten op tenzij je aan de andere kant ook't vermogen kunt verhogen.
Om het bereik te vergroten kun je dus best met betere antennes (antennewinst werkt zowel voor't zenden als 't ontvangen zodat een betere antenne ook werkt als je niets aan de laptops verandert) werken, of een goed geplaatste repeater gebruiken.
Vergeet ook niet dat een gewone antenne niet uitstraalt in de richting waarin de antenne wijst. Een staafantenne die vertikaal staat zendt niets recht naar boven uit, en zendt't sterkste signaal horizontaal uit. Als de router recht onder de laptops staat is't eerste dat je kunt proberen de antenne plat te leggen.