Toon posts:

[XP] Updates installeren mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.050 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vers geïnstalleerde laptop met XP SP2 waarvan ik de updates wil installeren, maar dit lukt eenvoudigweg niet, noch via automatische updates, noch via de website.

Na SP2 gaat het om 78 updates, ze worden normaal gedownload, maar na de download krijg ik meteen de melding dat de installatie mislukt is, dit is de foutmelding die ik krijg:
Error Code: 0x8020000E
Try to install the update again, or request help from one of the following resources.

For self-help options:

Frequently Asked Questions
Find Solutions
Windows Update Newsgroup

For assisted support options:

Microsoft Online Assisted Support (no-cost for issues related to getting updates)
Je kan al raden dat de errorcode nergens te vinden is, als ik klik op 'find solutions' zie ik veel errorcodes, behalve 0x8020000E. Ook Google helpt me niet verder (andere problemen, doodlopende topics,...). Het enige wat nog rest is de 'online assisted support' waar ik doorverwezen word naar Toshiba omdat XP meegeleverd was met de Toshiba-laptop. Het is trouwens een verse installatie, dus het is geen systeem dat op de een of andere manier om zeep geholpen is, ik heb ook op virussen gecontroleerd.

Vooraleer ik Toshiba contacteer wilde ik hier toch even een topic openen omdat er misschien nog mensen zijn die ooit met dit probleem geconfronteerd geweest zijn. Ik heb het al een keer of tien geprobeerd, ook onder de administrator account. Ik heb ook de laatste versie van de Windows-installer geïnstalleerd (3.1 v2) maar steeds met hetzelfde resultaat. In mijn 'update history' staat trouwens steeds dezelfde update met die fout, maar het gebeurt ook bij een aangepaste instalatie zonder die update of als ik slechts één update selecteer (zowel via de Windows-update als via de website). Het kan trouwens ook geen ActiveX-probleem zijn omdat die voor zover ik weet enkel gebruikt wordt via de site.

Verwijderd

Je weet dus welke update voor het probleem zorgt? Want als je een andere willekeurige update neemt geeft die ook een foutmelding?

Also, een aantal updates vereist een reboot let daar ook op

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 16:24 ]

Verwijderd

try removing automatic updates and reinstalling by going to a command prompt and run regsvr32 /u wuaueng.dll. This should remove windows update. Then run regsvr32 wuaueng.dll. Start the automatic updates service and run wuauclt.exe /detectnow. Perhaps this may resolve.

dit al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:23:
Je weet dus welke update voor het probleem zorgt? Want als je een andere willekeurige update neemt geeft die ook een foutmelding?

Also, een aantal updates vereist een reboot let daar ook op
Nee, het is onafhankelijk van de update.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:27:
try removing automatic updates and reinstalling by going to a command prompt and run regsvr32 /u wuaueng.dll. This should remove windows update. Then run regsvr32 wuaueng.dll. Start the automatic updates service and run wuauclt.exe /detectnow. Perhaps this may resolve.

dit al geprobeerd?
Zopas geprobeerd, na het laatste commando hoor ik wat schijfactiviteit maar dan houdt het op, wat is eigenlijk de bedoeling van deze commando's?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Controleer ook je datum en tijd instellingen eens.
Ook deze willen nog wel eens problemen geven met Windows Updates...

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:00:
Controleer ook je datum en tijd instellingen eens.
Ook deze willen nog wel eens problemen geven met Windows Updates...
Die zijn juist, we hadden gelezen dat dit inderdaad problemen kan geven.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:22:
Ik heb een vers geïnstalleerde laptop met XP SP2 waarvan ik de updates wil installeren, maar dit lukt eenvoudigweg niet, noch via automatische updates, noch via de website.

Na SP2 gaat het om 78 updates, ze worden normaal gedownload, maar na de download krijg ik meteen de melding dat de installatie mislukt is, dit is de foutmelding die ik krijg:

[...]

Je kan al raden dat de errorcode nergens te vinden is, als ik klik op 'find solutions' zie ik veel errorcodes, behalve 0x8020000E. Ook Google helpt me niet verder (andere problemen, doodlopende topics,...). Het enige wat nog rest is de 'online assisted support' waar ik doorverwezen word naar Toshiba omdat XP meegeleverd was met de Toshiba-laptop. Het is trouwens een verse installatie, dus het is geen systeem dat op de een of andere manier om zeep geholpen is, ik heb ook op virussen gecontroleerd.

Vooraleer ik Toshiba contacteer wilde ik hier toch even een topic openen omdat er misschien nog mensen zijn die ooit met dit probleem geconfronteerd geweest zijn. Ik heb het al een keer of tien geprobeerd, ook onder de administrator account. Ik heb ook de laatste versie van de Windows-installer geïnstalleerd (3.1 v2) maar steeds met hetzelfde resultaat. In mijn 'update history' staat trouwens steeds dezelfde update met die fout, maar het gebeurt ook bij een aangepaste instalatie zonder die update of als ik slechts één update selecteer (zowel via de Windows-update als via de website). Het kan trouwens ook geen ActiveX-probleem zijn omdat die voor zover ik weet enkel gebruikt wordt via de site.
Hallo

Hier een oplossing:
Error 0x8020000E is: BG_E_VOLUME_CHANGED

"The destination volume has changed. If the disk is removable, it might have been
replaced with a different disk. Reinsert the original disk and resume the job."

By renaming/deleting the SoftwareDistribution folder you will lose your WU History
listing (not important). If everything is working okay again you can delete the
renamed SoftwareDistribution folder.

Renaming the SoftwareDistribution folder

Click Start, Choose Run.
In the Run box, type services.msc.

Click OK.
Right-click the Automatic Updates service.
Click Stop.
Stopping the service will take a moment.

Rename the "SoftwareDistribution" folder: a. Click Start, click Run, type
%systemroot%, and then click OK.
b. Right-click the SoftwareDistribution folder, and then click Rename.
c. Type SoftwareDistribution.old, and then press ENTER to rename this folder.

Click Start. Choose Run.
In the Run box, type services.msc.
Click OK.
Right-click the Automatic Updates service.
Click Start.

Bron:Link

Groet,

Guido van Brakel
Systeembeheerder

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Guido, ga ik morgen eens proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Shit, het is nog steeds hetzelfde. Nu weet ik het niet meer hoor. Een verse installatie?

Edit: Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en nu ging het wel goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 15:45 ]

Pagina: 1