Ik heb een vers geïnstalleerde laptop met XP SP2 waarvan ik de updates wil installeren, maar dit lukt eenvoudigweg niet, noch via automatische updates, noch via de website.
Na SP2 gaat het om 78 updates, ze worden normaal gedownload, maar na de download krijg ik meteen de melding dat de installatie mislukt is, dit is de foutmelding die ik krijg:
Vooraleer ik Toshiba contacteer wilde ik hier toch even een topic openen omdat er misschien nog mensen zijn die ooit met dit probleem geconfronteerd geweest zijn. Ik heb het al een keer of tien geprobeerd, ook onder de administrator account. Ik heb ook de laatste versie van de Windows-installer geïnstalleerd (3.1 v2) maar steeds met hetzelfde resultaat. In mijn 'update history' staat trouwens steeds dezelfde update met die fout, maar het gebeurt ook bij een aangepaste instalatie zonder die update of als ik slechts één update selecteer (zowel via de Windows-update als via de website). Het kan trouwens ook geen ActiveX-probleem zijn omdat die voor zover ik weet enkel gebruikt wordt via de site.
Na SP2 gaat het om 78 updates, ze worden normaal gedownload, maar na de download krijg ik meteen de melding dat de installatie mislukt is, dit is de foutmelding die ik krijg:
Je kan al raden dat de errorcode nergens te vinden is, als ik klik op 'find solutions' zie ik veel errorcodes, behalve 0x8020000E. Ook Google helpt me niet verder (andere problemen, doodlopende topics,...). Het enige wat nog rest is de 'online assisted support' waar ik doorverwezen word naar Toshiba omdat XP meegeleverd was met de Toshiba-laptop. Het is trouwens een verse installatie, dus het is geen systeem dat op de een of andere manier om zeep geholpen is, ik heb ook op virussen gecontroleerd.Error Code: 0x8020000E
Try to install the update again, or request help from one of the following resources.
For self-help options:
Frequently Asked Questions
Find Solutions
Windows Update Newsgroup
For assisted support options:
Microsoft Online Assisted Support (no-cost for issues related to getting updates)
Vooraleer ik Toshiba contacteer wilde ik hier toch even een topic openen omdat er misschien nog mensen zijn die ooit met dit probleem geconfronteerd geweest zijn. Ik heb het al een keer of tien geprobeerd, ook onder de administrator account. Ik heb ook de laatste versie van de Windows-installer geïnstalleerd (3.1 v2) maar steeds met hetzelfde resultaat. In mijn 'update history' staat trouwens steeds dezelfde update met die fout, maar het gebeurt ook bij een aangepaste instalatie zonder die update of als ik slechts één update selecteer (zowel via de Windows-update als via de website). Het kan trouwens ook geen ActiveX-probleem zijn omdat die voor zover ik weet enkel gebruikt wordt via de site.