Toon posts:

SHARP XD1 (37 inch) en digitale TV via CI op TV-toestel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent een Sharp LCD gekocht, type XD1. Erg blij mee. :9~

Nu staat op de doos dat deze DVB ondersteunt. Aan de achterkant van de tv zit een CI aansluiting.Hier past een soort van cradle in (niet meegeleverd), waarin een kaart kan worden gestoken.

Mijn vraag is nu: is het mogelijk om mijn @home digitale kaart direct in de TV te stoppen (met behulp van zo'n cradle)? Als ik de handleiding van de TV doorblader begrijp ik dat ik een losse decoder nodig heb (die bijv. op EXT1 zit). Deze doet dan volgens mij niets anders dan het digitale signaal van de lijn filteren en doorsturen naar EXT1. De TV decodeert dan (met behulp van de @home kaart) het signaal.

Heeft iemand dit met dezelfde of een andere TV wel eens geprobeerd?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Schop naar VID ;)

Verder heeft jou TV een DVB-T tuner, je zou dus in het beste geval Digitenne kunnen ontvangen. DVB-C (via de kabel) is dus niet mogelijk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klopt helemaal digitenne werkt perfect wel met een decoder kaart maar DVB-C niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
je moet een Common Interface Card kopen ja. Dat is een PCMCIA module die je erin stopt(wat ook in laptops gaat inderdaad).

Hiervan moet je de CONAX versie nemen. Er zijn er andere die het ook kunnen maar officieel moet je die hebben. Kost je zon 60 tot 100 ballen. En dan kun je DVB-T ontvangen wat wij dus Digitenne noemen in Nederland. Geen kabel of satelliet dus.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies. Jammer dat het niet kan, had mooi geweest. Vind de DTV interface van de Sharp zelf er een stuk beter uitzien dan die van de Samsung decoder.

Overigens inmiddels een Logitech Harmony universal remote gekocht. Die gebruikt voor het zappen de decoder en voor bijvoorbeeld het volume de TV. Lijkt zo net weer uit hetzelfde aparaat te komen :)