Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 23:19
Matched: premium, asus, wifi, p5k, ap
Sinds een week heb ik mijn nieuwe pc ineengestoken met de volgende onderdelen, waarvan de onderlijnde relevant zijn voor mijn probleem:
  • Asus P5K Premium WiFi-AP moederbord
  • Samsung SpintPoint S166,7200RPM, SATA II, 8MB, 160GB harde schijf
  • Samsung SH-S183L, SATA150 DVD brander
  • Intel Core 2 Duo E6850 processor
  • GSkill PC6400 4GB geheugen
  • ECS Geforce 8800 GTS 320MB Grafische kaart
Bij het opstarten van de pc verliep alles prima, het moederbord detecteerde alle onderdelen zoals het hoorde.

Echter, ik merkte dat het installeren van Windows Vista (Ultimate x64) enorm traag verliep, in totaal heb ik er 2 uur over gedaan. (Het werkte zelfs niet, maar dit is bijzaak.)

Ik heb dan Windows XP geïnstalleerd om te kijken of het niet aan het OS zou kunnen liggen, wonder boven wonder installeerde Windows XP zich in ongeveer 30 minuten.

Eenmaal aangekomen in Windows XP merkte ik dat hij bij het openen van een simpel windowtje soms 30 seconden/1 minuut/of zelfs langers bleef hangen. Ik kon dan niets meer verrichten, de gehele windows explorer lag stil. Bovendien duurde het opstarten van Windows XP ook abnormaal lang.

Het had alles te maken met de harde schijf, dat dacht ik althans, met het tooltje HDTach kreeg ik enorm lage resultaten, een 4MB/s en een grote CPU belasting. Ik heb de harde schijf dan op een andere SATA poort gehangen en hoppa, Windows XP starte snel op, alles flitste! Helaas heeft dit liedje niet lang mogen duren, nadien had ik net dezelfde problemen als op de andere SATA poort.

Ik heb de harde schijf van een vriend er in gehangen, dit gaf wel snelle resultaten weer in HDTach! Omdat ik geen mogelijk heb om de samsung harde schijf in een andere pc te testen dacht ik dus dat het effectief aan de samsung HD lag.
De volgende dag ben ik een Western Digital SATA harde schijf gaan halen, hierop Windows Vista geïnstalleerd (dit duurde een uurtje), de chipset drivers van het moederbord etc... maar ook hier "hing" de pc gedurende lange tijd vast wanneer ik een simpel windowtje / programma'tje opendeed.

Dan heb ik Windows Vista er weer afgesmeten, daarna in mijn BIOS "run SATA as" veranderd van IDE naar AHCI, vista geïnstalleerd (uurtje) en vastgesteld dat het iets beter ging, ik heb gisterenavond probleemloos kunnen runnen maar toch loopt hij nog vast wanneer ik een paar programma's naast elkaar run..

Het probleem ligt duidelijk bij de P5K Premium SATA controller, in mijn logboek krijg ik deze foutmelding: "Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Ide\IdePort0." (Hoewel er geen fouten meer zijn bijgekomen sinds gisterenacht, maar deze morgen is hij dus effectief nog vastgelopen)

Ten einde raad heb ik dan maar een topic geopend, er zijn al mensen die hun P5K Premium vervangen hebben door het voorgaande model (P5KDeluxe) (http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread.php?t=385475 (Duits))

Deze post geeft ook weer dat er zeker iets scheelt met de P5K Premium sata controller --> http://www.forumdeluxx.de...php?p=6785957&postcount=5 (Duits)

Als laatste heb ik nog wat screens van HDTach (Western Digital HD)

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/2597/hdtachp5kpremiumwdahcimqt6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/6426/hdtachp5kpremiumwdahcimjk3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/2701/hdtachp5kpremiumwdahcimfy7.jpg

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hey,

Heb hetzelfde probleem met mijn Western Digital 500GB schijf. Ik heb overigens geen problemen met mijn andere 3 schijven. Heb de schijf ook al op een andere SATA poort gehangen maar het probleem blijft alleen bij de 500gb schijf.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Al de nieuwste bios geflasht ? anders probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 21:34
Geen matches
Ik heb vorige week exact hetzelfde aan de hand gehad en uiteindelijk is de schijf compleet corrupt geraakt voor ik het probleem vond.

Voor mij was de oplossing uiteindelijk een ander sata-data kabeltje gebruiken. 8)7
Hoop dat het helpt.

[ Voor 4% gewijzigd door -AzErTy- op 17-08-2007 20:18 ]

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nieuwe bios geflasht en Sata-kabel verwisseld had echter geen zin bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
  • Laatst online: 17:41
Matched: asus
Bij mij dus hetzelfde probleem, heb dit bordje pas aangeschaft en ben alleen maar bezig geweest om dit probleem op te lossen.

Ik heb er 4 schijven inzitten:

Maxtor 6L250S0 (250GB) Hier staat Vista x64 ultimate op geinstalleerd
Maxtor 6V300F0 (300GB)
2 X Samsung HD501LJ (2x 500GB)

De Maxtors werken uitstekend, transfer rates boven de 50 a 60mb.

De Samsungs zijn een drama, eentje ervan werkt helemaal niet meer en de andere blijkt goed te werken, maar kan er niets naartoe verplaatsen/kopieren, ik kan de bestanden die ik met mijn eerdere systeem erop had gezet wel verplaatsen/kopieren naar de maxtors.

Windows installatie duurde ongeveer 45 a 60 minuten, een stuk trager dan op mijn oude systeem.

Sata Ide modus of AHCI modus vanuit de bios instellen maakt niks uit, de laatse Intel inf drivers geinstalleerd vanaf de asus site enz enz..

Weet me geen raad meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-07 06:24

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Geen matches
Iemand al enig idee waar dit aan zal liggen?
Was namelijk van plan dit bordje te gaan halen maar wacht toch nog maar even gezien ik ook SATA II schijven eraan wil hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Laatst online: 15-05 23:19
Floris-K schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:31:
Iemand al enig idee waar dit aan zal liggen?
Was namelijk van plan dit bordje te gaan halen maar wacht toch nog maar even gezien ik ook SATA II schijven eraan wil hangen
Tja, ik zou nog even wachten, in mijn topic op het asus forum heeft iemand een nieuwere bios kunnen bemachtigen, ik heb hem een mailtje gestuurd... Een ander persoon heeft dit bios al getest, er is niks vooruitgegaan i.c.m. samsung HDs, wel zegt hij dat het over het algemeen stabieler loopt. Ik wacht dus nog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
T0mS schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:51:
[...]

Tja, ik zou nog even wachten, in mijn topic op het asus forum heeft iemand een nieuwere bios kunnen bemachtigen, ik heb hem een mailtje gestuurd... Een ander persoon heeft dit bios al getest, er is niks vooruitgegaan i.c.m. samsung HDs, wel zegt hij dat het over het algemeen stabieler loopt. Ik wacht dus nog af.
Lol die persoon ben ik :)
Ik heb de bios geinstalleerd en het systeem loopt een stuk stabieler, alleen het probleem met mijn Samsung schijven zijn nog niet opgelost, de maxtors lopen nu uitstekend.

Maar ik vind het echt niet normaal dat dit kan gebeuren met dit moederbord wat al zeker niet zo weinig kost :( Je zou toch verwachten dat alles goed zou zijn..

Dus wie er over denkt dit bordje te gaan kopen raadt ik ook aan om nog even te wachten of ergens anders voor te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 01:40
Matched: asus, wifi
Op een Asus P35K Deluxe / Wifi edition heb ik volgens mij ook een verwante issue. Ik heb af en toe dat de PC hangt in het boot scherm van Vista waar de groene blokjes ongeveer een keer of 8 van links naar rechts lopen. De balk stopt dan en de pc hangt. Als ik de PC vervolgens uitzet en weer aanzet loopt ie altijd door en is de performance naar tevredenheid.

I draai in AHCI modue en heb er de volgende disken in:

400GB SATA2 Seagate,
500GB SATA2 WD,
160GB SATA1 WD inzitten.

Keb alle drives geloof ik aan de rode connectors zitten en een DVD writer aan de zwarte connector.

Bios 05.01 / Vista64 / 4GB / Q6600 no overclock

Dit is inmiddels opgelost door het installeren van de Intel Matrix software.

Als eerste de inf update gedaan (chipset drivers)
Hierna al eens de IMS geinstalleerd maar die klaagde altijd of ik een oudere driver wilde vervangen met een nieuwere. Nooit gedaan tot nu toe. Na het installeren van IMS draait ie veel sneller en geen vastlopers meer tijdens het opstarten.

[ Voor 23% gewijzigd door InsanelyHack op 30-08-2007 12:56 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb zelf maxtor schijven dus zou in principe moeten lukken.
Neem aan dat Asus met het probleem bekend is en er wel aan werkt..
lees her en der dat er al wat oplossingen zijn voor mensen zoals andere kabels, andere poorten(sommige zijn blijkbaar meer geschikt voor optische drives) Ook zijn er wat drivers die geinstalleerd dienen te worden zoals de matrix storage driver en nog een(stond op die duitse site uit TS)

Heb ook zitten denken aan de gigabyte DQ6 maar ruimte is daar beperkt voor een leuke koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: premium, p5k
xnergy schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:30:
[...]

Lol die persoon ben ik :)
Ik heb de bios geinstalleerd en het systeem loopt een stuk stabieler, alleen het probleem met mijn Samsung schijven zijn nog niet opgelost, de maxtors lopen nu uitstekend.

Maar ik vind het echt niet normaal dat dit kan gebeuren met dit moederbord wat al zeker niet zo weinig kost :( Je zou toch verwachten dat alles goed zou zijn..

Dus wie er over denkt dit bordje te gaan kopen raadt ik ook aan om nog even te wachten of ergens anders voor te kiezen.
Zou je mij misschien dat nieuwe bios even kunnen doormailen. Ik heb ook de nodige problemen met mijn P5K Premium i.c.m. Q6600 en 2 WD WD4000AAKS schijven.

De XP installatie verliep vlot (IDE modus in bios). Toen ik vandaag echter de PC aan had gezet bleek de performance helemaal te zijn ingezakt. Toen ik zojuist de demo van Medal of Honor: Airborne had gedownload kreeg ik een BSOD, tijdens het verplaatsen van het bestand. Volgens HD Tach 3.0.4.0. is de CPU Utilization 26%, en de average readspeed en burst speed slechts 3.9MB!

Vista Ultimate (32 bits) installatie ging extreem langzaam, het uitpakken van de bestanden alleen al duurde wel 2.5 uur. Pas na 4 uur zag ik voor het eerst een bureaublad. Helaas was Vista zeer traag en laggy. Hierna heb ik opnieuw een poging gewaagd om Vista te installeren, maar dan met minimale een minimale hardwareconfiguratie (1GB i.p.v. 4GB, 1 HD i.p.v. 2 HD en talloze opties in het bios uitgeschakeld), ook dit bracht helaas geen verbetering.

Ik denk dat ik dit moederbord ga omruilen voor een exemplaar van een ander merk.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 16:36 ]

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07 12:39

Orac

Ik mis je papa.

Matched: premium, asus, wifi, ap
Ook ik had/heb problemen met de Asus Premium WiFi-AP Edition BlackPearl. In mijn geval in combinatie met een Samsung HD501LJ harddisk. Tijdens het installeren van Windows XP (met SP2) bleef de PC hangen tijdens het kopiëren van de setup bestanden. Met een Seagate Barracuda 7100.10 ST3320620AS werkt het tot nu goed. In de computerwinkel hebben we nog een andere Samsung HD501LJ geprobeerd, maar die gaf dezelfde problemen. Ik heb het bovenstaande bij Asus Support gemeld. Zodra ik een antwoord heb gekregen laat ik het hier weten.

Motherboard revision: 2.00G
BIOS: 0204 (er schijnt een beta BIOS 0301 en 0302 te zijn, maar dit geeft geen oplossing)

Verwijderd

Matched: premium, asus, wifi, ap
Orac schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 02:36:
Ook ik had/heb problemen met de Asus Premium WiFi-AP Edition BlackPearl. In mijn geval in combinatie met een Samsung HD501LJ harddisk. Tijdens het installeren van Windows XP (met SP2) bleef de PC hangen tijdens het kopiëren van de setup bestanden. Met een Seagate Barracuda 7100.10 ST3320620AS werkt het tot nu goed. In de computerwinkel hebben we nog een andere Samsung HD501LJ geprobeerd, maar die gaf dezelfde problemen. Ik heb het bovenstaande bij Asus Support gemeld. Zodra ik een antwoord heb gekregen laat ik het hier weten.

Motherboard revision: 2.00G
BIOS: 0204 (er schijnt een beta BIOS 0301 en 0302 te zijn, maar dit geeft geen oplossing)
Toch iets niet goed met de raid controller aangezien ik tal van topics op het asum forum tegenkom met ongeveer hetzelfde probleem.

Hopelijk lukt het mij wel, maar zoals het er nu na ziet is het wachten op een goede bios update of intel raid driver die het probleem verhelpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Nou, voorlopig geen oplossing van Asus. Antwoord dat ik kreeg:
We will look into it and find out what is causing this, sorry for any inconvenience sofar. Please take note of your WTM code it may take some time before we have an answer.

with best regards,
TSD@Asus

Verwijderd

Matched: premium, asus, wifi, p5k
Beste mensen,

Ik ben geconfronteerd met hetzelfde probleem als boven is beschreven.

Hardware:
P5K-premium
Q6600
4gb Corsair 6400
2x Samsung Spinpoint T166 500gb
BFG 8800GTX oc

Op dit systeem probeer ik al een tijdje windows vista 64bit te installeren maar alle pogingen lopen vast. Ik heb het inmiddels 2x voor elkaar gekregen om Vista op te starten na installatie onder RAID0, maar bij de eerst reboot loopt het hele zaakje al vast. Verder heb ik alle opties al geprobeerd. Overbodige hardware los gehaald (floppy, usb, XiFi etc), 2gb geheugen eruit permanent uitgelaten voorlopig, alle overige functies op het moederbord uitgezet (sound, wifi, etc).

Op de ASUS forums is voldoende te lezen over dit probleem, ik probeer momenteel om mijn Spinpoints om te ruilen tegen 2x Seagate 7200.10 500gb schijven, daar die het wel schijnen te doen zonder problemen. Liever zie ik dat ASUS dit probleem z.s.m. oplost door een behoorlijke update te geven!

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Matched: asus, wifi, p5k, ap
Floris-K schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:04:
Heb zelf maxtor schijven dus zou in principe moeten lukken.
Neem aan dat Asus met het probleem bekend is en er wel aan werkt..
lees her en der dat er al wat oplossingen zijn voor mensen zoals andere kabels, andere poorten(sommige zijn blijkbaar meer geschikt voor optische drives) Ook zijn er wat drivers die geinstalleerd dienen te worden zoals de matrix storage driver en nog een(stond op die duitse site uit TS)

Heb ook zitten denken aan de gigabyte DQ6 maar ruimte is daar beperkt voor een leuke koeler.
Heb je ook al geprobeerd of je het probleem hebt als je de SATA controller in de bios op RAID zet i.p.v. IDE of AHCI? Heb laatst zelf problemen gehad met mijn dvd brander en deze zijn opgelost door de laatste versie van de Intel Matrix Storage software te installeren van de Intel website. Deze waren nieuwer als degene welke op de asus website stonden. Heb zelf een P5K-E Wifi/AP met als opstartschijf een WD Raptor 150 en 2 x een Samsung Spinpoint T166. Heb hier totaal geen problemen mee i.c.m. Vista x64.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Uitje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:48:
[...]

Heb je ook al geprobeerd of je het probleem hebt als je de SATA controller in de bios op RAID zet i.p.v. IDE of AHCI? Heb laatst zelf problemen gehad met mijn dvd brander en deze zijn opgelost door de laatste versie van de Intel Matrix Storage software te installeren van de Intel website. Deze waren nieuwer als degene welke op de asus website stonden. Heb zelf een P5K-E Wifi/AP met als opstartschijf een WD Raptor 150 en 2 x een Samsung Spinpoint T166. Heb hier totaal geen problemen mee i.c.m. Vista x64.
Na een hoop negatieve dingen te hebben gelezen over de P5K bordjes, heb ik maar een Gigabyte bordje gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Asus P5K Wifi/AP icm een Samsung HD501LJ met BIOS versie 0501. Een Maxtor 350GB en een andere oude schijf werken perfect, alleen dat zijn IDE schijfen.

Na een tijdje vlekkeloos te hebben gewerkt (2 weken) had ik een ventilator bij mijn systeem ingezet om wat beter te koelen. In de BIOS instellingen heb ik fan control uit gezet om met SpeedFan aan het werk te gaan. Daarna begonnen ineens de problemen.

De Samsung schijf word in de BIOS soms wel, en soms niet herkent. Meerdere SATA poorten geprobeert, op elk hetzelfde resultaat. Helaas heb ik mijn OS op deze schijf staan. Af en toe kan ik Vista x64 gewoon opstarten en draait alles lekker voor een tijdje. Maar na een reboot is het iedere keer weer afwachten. De kabeltjes zitten goed, vervangen en op verschillende poorten geprobeert.

Ik wilde vandaag een andere HD gaan bestellen en deze defect terug sturen, maar ik denk dat ik nog even wat meer uit ga proberen. Ik heb mijn HD nu op IDE en Compatible staan, tussen Enhances e.d. maakt het geen verschil. Vanavond maar eens op RAID proberen en Beta BIOS 0602 maar eens proberen.

Edit : Vanalles geprobeert, Bios versie 0503 en 0602 geen resultaat. inmiddels maar een nieuwe gekocht. Seagate. Wel jammer want de specs van de Samsung zijn top. De HD werkt perfect op mijn werk in een systeem. Ik heb mijn Samsung HD in Vraag en Aanbod gezet :(.

[ Voor 11% gewijzigd door Reteip op 27-09-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kekke466
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2007
Matched: premium, asus, p5k
Hoi,

Ik zit met een soortgelijk probleem...

Asus P5k Premium black pearl edition met
2x Western Digital YS 500GB in raid0 opgesteld...->Succesvol!

Daarna Windows xp pro + sp2 proberen te installeren wat NIET lukt (F6 geprobeert tijdens xp installatie...met diskette's de raid controller laden... installatie loopt vast wegens niet vinden schijfstations. Een raid controller probleem? Ik kom er niet uit... krijg het gewoon niet opgelost
:( 8)7 .

Installatie XP met sata controller als IDE -> Vlekkeloos!
Installatie XP met sata controller als raid -> Problemen...

Alvast bedankt voor tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:25:
[...]

Zou je mij misschien dat nieuwe bios even kunnen doormailen. Ik heb ook de nodige problemen met mijn P5K Premium i.c.m. Q6600 en 2 WD WD4000AAKS schijven. De XP installatie verliep vlot (IDE modus in bios).
Je koopt natuurlijk geen SATAII schijven om ze vervolgens in IDE mode te draaien. Zelf heb ik 2 WD WD5000AAKS disks, die ik uiteraard als ACHI mode geinstalleerd heb. Kost een beetje meer moeite, want Vista herkent ze niet meteen; maar das niks dat niet gewoon met F6 opgelost kan worden.

Overigens, switchen tussen IDE en ACHI gaat niet zomaar: als je eenmaal gekozen hebt, zit je aan die keuze vast (al schijnt er voor XP een onofficiele methode te zijn waarmee het wel zou kunnen, maar daar heb ik me nooit aan gewaagd). De moraal van het verhaal? Neem een beetje moeite voordat je begint met installeren. Haal EERST de laatste SATA drivers van de site voor je moederbord; stel dan je BIOS goed in; en pas dan begin met installeren!

Ook zou ik eens rustig kijken of je ze wel aan de juiste connecters hebt hangen. Ik hoorde hier alweer dingen als Intel Matrix Storage drivers; dat loopt via de ICH9; als je niet direct RAID nodig hebt, probeer dan gewoon de reguliere SATA ports van de P35 eens.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kekke466
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-10-2007
Het installeren van xp lukt nog steeds niet... Na laden Raid controller loopt xp nog even verder en vind dan doodgewoon geen schijfstations. Moet ik sata configureren als ahci dan? (dacht dat ik dan de iastor fout kreeg die zogezegd wel op de diskettes staan maar niet in de xp cd rom... hierbij laden via F6 maakt niks uit want het liep toch altijd dood, net alsof de raidcontroller niet wordt geaccepteerd. Xp slipstreamen en deze hierin te zetten is helaas te moeilijk voor me...

Op de asus fora staan vele topics dat de P5K Premium Wifi/Ap problemen heeft met Western Digital schijven. Ik kan niet meer volgen.

Je kan het hier checken:

http://vip.asus.com/forum...m/WiFi-AP&page=5&count=53

[ Voor 11% gewijzigd door Kekke466 op 02-10-2007 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: premium
Is er al een oplossing voor dit? En is dit alleen met premium en niet met Deluxe icm met samsungs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Matched: p5k
Ik heb totaal geen problemen met m'n P5K moederbord en samsung hd501lj schijf. Alles loopt vlotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 06:53:
Ik heb totaal geen problemen met m'n P5K moederbord en samsung hd501lj schijf. Alles loopt vlotjes.
Sheik, als je in de device manager kijkt, in welke UDMA mode staan je hd's dan? Bij mij staan ze in UDMA 5 en dat werkt inderdaad, maar dan staan ze als IDE en niet als SATA disks. Bij mij lukt het nog niet om ze als SATA schijf te krijgen, ook niet door AHCI aan te zetten.

Als je ze als UDMA 7 hebt staan hoor ik graag hoe je bios instellingen zijn zodat ik mijn P5k kan aanpassen (ook met hd501lj).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Geen matches
Sorry, ik was te vroeg met juichen, de hd staat als UDMA 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Geen matches
Heb je ook de andere SATA aansluitingen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Geen matches
Sheik schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:47:
Sorry, ik was te vroeg met juichen, de hd staat als UDMA 5.
Dat maakt verder niet uit, die udma instelling bij s-ata is meer een cosmetisch iets. Dat ie op 5 staat komt omdat hoger nooit een officiele standaard is geweest die ondersteund werd door Intel. Maxtor schijven kunnen bijvoorbeeld op VIA chipsets op udma6, terwijl Seagate schijven ook maar tot udma5 gaat, net zoals dus Intel chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik heb asus gemaild en wacht de reactie nog af (binnen 2 werkdagen). Afgelopen zaterdag de bestelling opgehaald bij Zercom, dus zal ik ook niet te lang wachten met hun nog te mailen. Weet niet wat de oorzaak is, de harddisk of het moederbord? Waar ligt het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:49

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Geen matches
Ik wil nu ook deze mobo halen, maar zit nu te twijfelen;

Krijg je de problemen alleen als je raid draait? Ik wil namelijk gewoon 1 Samsung hdd eraan hangen.
En wat is "Black Pearl"?

gr :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Matched: asus, p5k
Is onderstaand resultaat van mijn Samsung en P5K moederbord een reden om me zorgen te maken of is SATA echt vele malen sneller?

Afbeeldingslocatie: http://www.personeel.unimaas.nl/schrijnemeeckers/hdtach.jpg

Overigens kreeg ik zojuist deze reactie binnen.

Dear customer,

We know that the problem excist and they are working on it.

met vriendelijke groet,

asus tsd

[ Voor 30% gewijzigd door Sheik op 19-10-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a90
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07-2024

a90

Ik heb van de week een P5k WS in elkaar gezet met 4 SATAII 500gb Samsung schijven in RAID 5. Werkt perfect hoor !!

Geen probleem tijdens installatie (Vista Ultimate X64) en draait erg stabiel

Afbeeldingslocatie: http://www.midia.nl/diversen/graph.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Geen matches
Ik draai ze niet in RAID, zal wel daaraan liggen dat het bij jou wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Geen matches
Hoe zit het nou met mn vraag:
Komen deze problemen alleen voor als je raid wilt draaien?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Geen matches
Antwoord: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-07 11:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:35:
[...]

Sheik, als je in de device manager kijkt, in welke UDMA mode staan je hd's dan? Bij mij staan ze in UDMA 5 en dat werkt inderdaad, maar dan staan ze als IDE en niet als SATA disks. Bij mij lukt het nog niet om ze als SATA schijf te krijgen, ook niet door AHCI aan te zetten.

Als je ze als UDMA 7 hebt staan hoor ik graag hoe je bios instellingen zijn zodat ik mijn P5k kan aanpassen (ook met hd501lj).
knuppel, sata = IDE !!!

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Kwam gisteren een site tegen over de problemen..

Er zijn verschillende P5K-premiums.

Een heeft gemixte condensatoren, bij de andere zijn ze allemaal rood. Ook zijn er versies uit Taiwan, en China.
Waarschijnlijk heeft de ene versie er meer last van dan de andere.

De Premium is de beste p5k. Hij verbruikt minder stroom dan de deluxe. De p5k-e is dan weer wat slomer qua benchmarks dan de andere 2.

Moeilijke keuze voor mij |:(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Als ik het nog een keer kan overdoen, ging ik voor een Gigabyte. Daar ben ik al JAREN tevreden over, dit is mijn eerste Asus moederbord en tevens mijn laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Matched: asus, ap
Sheikh? :+ Lol

Ja ik snap het. Nu zijn de Gigabytes wat slechter in overklokken. Asus heeft met zijn laatste series laten zien dat ze de kop-positie aan het verliezen is aan Gigabyte. Vooral de S-Ata, hitte en stroomproblemen geven die doorslag. :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: premium, asus
Ik erger me hier enorm aan, hoe kunnen ze dit nou maken. Ik lees dat _nieuwe_ seagates wel werken... wat een slechte zaak. En ze doen er niks aan, het is al 2 maanden stil aan de kant van Asus. Dit kan toch niet voor een mobo van 180 euro.

Ik wil nu een Deluxe kopen ipv Premium maar die zijn er niet meer ofzo? Alleen nog de DDR3 versie kan ik bij pricewatch winkels vinden. Terwijl ze er wel mee lopen te pronken dat ze hem hebben op de pricewatch.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 08:44
Had zelf eerst Gigabyte GA-P35-DQ6 besteld. Maar wilde revisie 2.0 hebben. Voorlopig wordt alleen revisie 1.1 geleverd volgens de importeurs. :|

Daarop gekozen om de Asus P5K Premium te bestellen. Maar na het ontdekken van de problemen met de SATAII heb toch besloten genoegen te nemen met de Gigabyte revisie 1.1.

Heb al ooit eerder hardware problemen gehad met een designfout in een moederbord, en daar word je niet blij van. :'( (MOSFET probleem met een oude Abit LX-6).

Mijn stiefvader heeft in 2006 nog veel problemen gehad met ook een Asus en de drives. Dat was een A78NX. Heeft die omgeruild voor een MSI K400 en alles draait nu als een zonnetje.

Conclusie: reputatie mag vertrouwen geven voor de toekomst, maar dat neemt niet weg dat toekomstige producten kwalitatief in orde moeten zijn. Gaat er dan onverhoopt iets fout, dan moet de fabrikant zijn verantwoordelijkheden nemen. Dat gebeurt zelden, en het lijkt erop dat ook Asus deze problemen niet adequaat gaat afhandelen. |:( Dus moet je als consument kritisch zijn en durven nee te zeggen. Daar hebben we forums voor, en die komen allemaal tot dezelfde conclusie.

Geen Asus P5k Premium "Black EYE Edition" kopen dus. :(

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Black pearl bedoel je.;)

Bestaan er dan ook normale P5K-E's zonder de S-ata-probleem?

Word tijd dat we dit aan Kassa voorleggen... we zijn bedonderd en geflasht door ASUS. :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het betreft alleen de premium, voor zover ik weet. Ik ga toch maar voor de P5k-E. Scheelt weer wat geld, en dit board is ook goed genoeg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-07 17:38

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Hmmm, heb via Tweakers V&A ook een premium overgenomen (wegens goede reviews en heb altijd ASUS gehad sinds de A7V266) en krijg je zoiets te zien.. hopelijk werkt hier op een WD2500JS, anders haal ik me bij coolprices maar een DS4 rev2.0 :( we zien wel, totaal niet verwacht van ASUS dat zo'n mobo nog steeds dit probleem heeft, er is wel kort geleden een beta bios uitgekomen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Geen matches
Helaas voorziet de beta bios geen oplossing voor het SATA II verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Asus... In het ergste geval moeten ze, omdat er geen Bios-update-oplossing is alle Premiums Terugroepen. :|

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch maar voor een Gigabyte DS4, ik lees op ASus forums dat er nog vrijveel gekloot blijft om raid met 2 sata2 disks aan de praat te krijgen, ook met P5K en P5k-E :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Geen matches
Kan er ook tijdelijk een 3rd party sata controller ingooien of werkt dat ook al niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dat werkt wel als het goed is, we hebben het hier over de interne S-ata ontroller.

TEST Asus hun spullen niet voordat ze 'm op de markt gooien? 7(8)7 -O-

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
TweakJerommeke schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:42:
Kan er ook tijdelijk een 3rd party sata controller ingooien of werkt dat ook al niet?
Betaal je weer 30 euro meer.. kan je net zo goed een Maximus halen oid:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:48:
[...]

Betaal je weer 30 euro meer.. kan je net zo goed een Maximus halen oid:P
Misschien is dat niet zo'n slecht idee (of gewoon een Gigabyte DS4 Rev2.0), echt slecht van Asus dat zo'n duur moederbord als de Premium gewoon een brakke Sata controller aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Geen matches
Ik weet niet of de SATA controller zo brak is, hopelijk kunnen ze het met een bios update oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Sheik schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:18:
Ik weet niet of de SATA controller zo brak is, hopelijk kunnen ze het met een bios update oplossen.
Aan hopelijk of misschien heb ik niks :/ Zie al op het forum van Asus dat de support line het probleem ontkennen dus ik ga de risico niet aan. "Support, rock solid, heart touching." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
In de mail die ik van Asus heb gekregen, stond dat men het probleem erkende en eraan werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Sheik schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:32:
In de mail die ik van Asus heb gekregen, stond dat men het probleem erkende en eraan werkte.
Tja ik zie op het ASUS forum wat anders maarja hopelijk zijn ze er toch aan bezig wat wel al lang duurt. Ben benieuwd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Geen matches
Absoluut met je eens, het duurt al veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik wil nu eigenlijk gaan voor een X38 chipset, maar die heb je niet met DDR2 geheugen. Althans, dat dacht ik >:) Ik keek gister even naar de Asus Maximus. :P

Tja, betere overclocks, PCI-ex 2.0 en veel meer... letterlijk veel meer; 230 Euro's. :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

salimrmaf schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:08:
Ik wil nu eigenlijk gaan voor een X38 chipset, maar die heb je niet met DDR2 geheugen. Althans, dat dacht ik >:) Ik keek gister even naar de Asus Maximus. :P

Tja, betere overclocks, PCI-ex 2.0 en veel meer... letterlijk veel meer; 230 Euro's. :/
Je kan ook voor een goedkopere bord gaan de P5E, ook X38, DDR2, 182 euro. Maar nog geen goede reviews kunnen vinden.

Zelf heb ik de Maximus gehaald :9 hopelijk hoef ik nu een paar jaartjes geen nieuwe mobo want ik vind het wel goed zo. }:O

[ Voor 11% gewijzigd door TweakJerommeke op 29-10-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Geen matches
4 maanden na de problemen... Zijn er al dingen veranderd? :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Als er al 4maanden zijn verstreken is het duidelijk -> ander moederbord kopen die wel werkt. Er slecht van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een P35-DS4 van gigabyte gekocht. Ik ga niet op die kut service van Asus w8en. Alles draait nu lekker prima hier. In raid0 enzo. Super benchmarcs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmmm, ik heb gewoon efn hekel aan Gigabyte. Ik weet niet waarom, maar het zij zo. Ook vind ik dat de G's er te kinderachtig uit zien. Rood wit blauw, zwart en paars. :D

De Asussen :/ zien er gewoon mooier en proffesioneler uit. Asus is altijd al een topmerk geweest. En dan dit probleem... :X :?

Tja, nu wil ik hierdoor eigenlijk de Deluxe halen, maar die is duurder, minder performance en verbruikt meer stroom. :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Tja mij boeit het niet of het een zwart of paars of bruinachtig uitziet zolang het maar werkt en niet te duur is. En de DS4, naar mijn mening oogt even professioneel uit als de P5K-Premium, wel mis ik de Q-connector die toch handig is :). Volgende keer hoop ik wel dat Asus niet meer van zo'n rare problemen heeft. :O

Edit/ zie in je sig dat je een Maximus Formula hebt, wat mot je dan nog met een Gigabyte plaat? :+

[ Voor 13% gewijzigd door TweakJerommeke op 05-11-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Geen matches
LOL! :D Als je verder leest, zie je dat ik ook een Q9450 "heb".

Mijn sig is waarschijnlijk hoe mijn uiteindelijke pc eruit zal zien over 2/3 maanden. :9

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Geen matches
Hmmm, ik kijk nu naar de P5E... best goedkoop enzo.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Geen matches
BIOS 0404 is er nu een paar weken. Heeft iemand deze al geprobeerd? Geeft dit verbetering? Ik heb een Seagate Barracuda en die doet het al met de oude BIOS, dus ik kan het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Geen matches
Zou je de HDD voor SATA2 ook niet aan de Jmicron (JMB363) controller kunnen aansluiten?

update:
net geprobeerd met m'n samsung schijf, werkt goed, maar nog geen SATA2...

[ Voor 33% gewijzigd door Sheik op 01-12-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Geen matches
Je hebt dus de HDD op S-ata 1 stand gezet met behulp van de jumpers? Wat is dan de HD-tach snelheid?

:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Geen matches
Ik heb niks met jumpers gedaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slater_NL
  • Laatst online: 07-01 20:07
Krijg ik ook problemen met een standaard P5K editie en één Samsung 400GB (T160)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 23:06
Ik heb mij ook net een p5k premium black pearl aangeschaft, maar ik heb nog geen HDD voor erbij...

Hoe zit het met de ondersteuning op dit moment? Hebben mensen die hier problemen hadden al oplossingen gevonden (behalve een ander mobo aanschaffen :P)

Ik wilde eigen een Samsung spinpoint s HD250HJ halen, maar nu ik lees dat er zoveel problemen zijn wil ik dit toch even afwachten.

Ik hoor graag hoe het er nu mee staat

Ik heb trouwens nu een GA-P35-DS3R ook met een ICH9R SATA controller, maar die doet het echt prima...hoe kan het dan dat deze op het asus mobo niet werkt? De controller is volgens mij (veel gebruikt en) gewoon goed maar de driver/bios ondersteuning faalt gewoon. Ik zag dat op 28 dec. nog een nieuwe bios is verschenen voor de P5K Premium maar daar staat niets van een HDD fix gemeld...

Dus kortom...hoe staat het er momenteel voor en kan ik me toch maar beter een seagate schijf halen dan een spinpoint s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier werkt de p5k (standaard model) goed met 2x een samsung T166 500gb schijf,gewoon plug and play en het werkte meteen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Matched: ap
Tja ik heb zo gelezen dat als je het in RAID modus zet dat het probleem minder vaak voorkomt, RAID0 dan voornamelijk. Erg vreemd overigens.

Mag ik vragen welke bios versie je gebruikt? en heb je ook de laatste intel matrix storage app + driver nog gedownt of was het echt plug&play ? want je hebt toch op z'n minst 3party drivers nodig...?(overigens doet dit er niet echt toe :P probeer alleen beetje opheldering te krijgen over hoe wat en wanneer het het beste werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Geen matches
Ik begrijp trouwens niet waarom die SATA controller niet werkt, het is gewoon een ICH9R Southbridge die erg goed is normaal gesproken...Ik lees ook dat sommige mensen door de Intel Storage Matrix driver/software up te daten ook het probleem hebben kunnen verhelpen...maar ik lees nergens een officiele verklaring...lijkt me nogal wiedus eigenlijk dat je die ook even update als je problemen ondervindt, maar dit lost het probleem dus niet in alle gevallen op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: asus, ap
hoe ik het heb gedaan,systeem in elkaar geschroefd,boot divices instellen en windows xp installeren.
niks geen chipset drivers,sata drivers of usb drivers van het mobo geinstalleerd,alles werkt probleemloos en heel soepeltjes met wat er op de windows cd staat.

ik heb alleen nog een vraagteken bij onbekend apparaat en sm-buscontroller,maar ik ben nog geen rare dingen tegengekomen dus vind ik dat prima.

het ging goed met de eerdere bios die er op stond vanuit de doos en ook met de 0805 bios,wel heb ik een periode gehad met irql bsods,maar nadat ik de onboard lan uit heb geschakeld en een los lan kaartje erin gelepeld heb en windows er opnieuw opgezet heb ZONDER al die asus drivers eindelijk Rock Solid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Geen matches
thnx klinkt easy :)

Ik krijg een dezer dagen alles binnen (moet nog een paar dagen extra wachten op mijn seagate schijf) als ik problemen ondervind laat ik het hier natuurlijk horen en als het prima gaat ook natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 11:08

Francois

Dus...

Matched: premium, wifi, p5k, ap
Hier ook een P5K Premium WiFI/AP met een spinpoint F1 1TB schijf. Schrok nogal van dit topic toen ik het spul in bestelling had staan.

Maar toch maar poging gedaan: 1 schijf, geen raid, vista dvd er in en booten. Booten van dvd gaat traag, voortgang t/m keuze partitie erg traag. Als vista setup echt begint te kopieeren is 'ie in 10 minuten helemaal klaar :O

Performance helemaal top. Ook na installeren chipset drivers (INF update) hoewel het daar niet merkbaar sneller van wordt.

Bovenstaande geldt voor zowel 32-bit als 64-bit vista. (switch naar 64-bit gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: premium, wifi, p5k, ap
Ik word een beetje gek van alle info. Ik wil een p5k-e/wifi-ap aanschaffen.
Geven de samsungs 500GB daarmee nu problemen (of is dit moederbord afwijkend van de p5k premium).
Is anders de deskstar 500 GB een optie die wel werkt? De samsung is beter geprijst.
Bedoeling is 2 x 500 in matrix raid.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

De P5K Premium heeft struktureel problemen met Samsungs, wellicht dat de 1 TB een uitzondering is. De Samsungs zijn goed, het moederbord is bagger. De P5K en P5K-E hebben soms problemen. Ik raad je de combinatie P5K Premium met Samsung 500 GB sterk af. Regel een ander moederbord, dat bespaart je een hoop ellende!

[ Voor 14% gewijzigd door Orac op 18-02-2008 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
Orac schreef op maandag 18 februari 2008 @ 00:35:
De P5K Premium heeft struktureel problemen met Samsungs, wellicht dat de 1 TB een uitzondering is. De Samsungs zijn goed, het moederbord is bagger. De P5K en P5K-E hebben soms problemen. Ik raad je de combinatie P5K Premium met Samsung 500 GB sterk af. Regel een ander moederbord, dat bespaart je een hoop ellende!
Dit kan ik bevestigen, De P5K Pro heeft exact dezelfde problemen:

Systeem hangt enkele seconden of minuten of het crasht finaal (afhankelijk van waar de leesfout plaatsvind). Ik heb een gloednieuw systeem met 750GB samsungs geprobeerd. Nu heb ik de samsung vervangen door een WD en het systeem draait als een zonnetje!!

Vandaag als test nog even als "downloadschijf" de samsung gepakt en er met 12 threads tegelijk naartoe geschreven en jahoor.. CRASH..HANG.. etc..

Wanneer ik dit op de WD doe, geen enkel probleem.

De Samsung is vlekkeloos door de testcd van samsung gekomen, dus het is puur incompatibily tussen die samsung disks en de ich9(r) controller van dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He verdorie.. Dacht ik eindelijk een keuze gemaakt te hebben voor een mobo (Asus P5K Premium Wifi-AP Edition), lees ik over deze problemen. :(

Nu lijkt de Asus P5E3 Deluxe/WiFi-AP me een prima vervanger, maar iemand enig idee of deze problemen zich daarbij ook voordoen?

Edit: Ow shit.. Die ondersteund alleen DDR3. Iemand een andere suggestie voor iets vergelijkbaars? Ik zoek me namelijk suf, maar kan niets vinden dat me (qua specs) zo goed bevalt als de P5K premium Wifi-AP. Dan denk ik vooral aan 6x sata, 2x lan en wifi. Andere merken lijken bordjes met dergelijke specs niet te maken?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Met WD-schijven heb je dit probleem niet, right?
Dan ga ik gewoon voor dit bordje maar met WD-schijven!
Pagina: 1