Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lege printplaten.

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben op zoek naar een stapel lege printplaten van 15 bij 10 centimeter (ong.).
Deze printplaatjes is om zelf dingen op te bouwen, dus moet hij standaard gaatjes hebben waar IC componenten in passen. En dan nog het liefst dat het van die ijzeren vierkantjes heeft in plaats van rondjes.
Ik heb al gezocht hier en op google maar ik kon niets vinden

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

expirimenteerprinten noemen ze die, kijk eens bij conrad,of dil of display etc :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geweoon bij je lokale elektro boer?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Heb hier zo eentje van Velleman liggen. Noemt "Eurocard 3-hole Island"
De gaatjes zijn dus per 3 in 1 koperen eilandje.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
bedankt voor jullie reacties.
Maar ik wil er echt een met 1 eilandje per keer.
En bij de lokale elektro boer zijn ze (die ik wil) 5 euro stuk.
Dat vind ik een beetje duur. En bij conrad had ik al gekeken bij experimenteerprints maar daar staan alleen met rondjes.

Verwijderd

tja ik haal ze bij kok electronica in leiden, betaal ook iets van 5 euro per europrint... is normale prijs. die zaak heeft keuze uit meerdere types.

als je er dingen op wil bouwen neem ik aan dat je gaat expirimenteren?

denk dat je dan beter kan gaan investeren in een breadboard.

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-11 10:00
al aan dickbest gedacht? helaas wel ronde gaatjes. Ik heb ook altijd vierkante gaatjes gehad maar ronde ben je aan gewent binnen 5 minutjes

verder heeft niels ook erg goedkope printplaaten denk er alleen wel aan dat die uit china komen---> 2 weken verzendtijd. De kwaliteit van die van niels weet ik neit maar ik gok dat dat wel goed zit!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:20:
En dan nog het liefst dat het van die ijzeren vierkantjes heeft in plaats van rondjes
Waarom liefst koperen vierkantjes? Lijkt me geen verschil tussen rond of vierkant toch niet om te solderen.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

linkje

zoek nog maar eens op conrad die heeft ze echt in alle soorten en maten, ook voor minder dan 5 euro

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Misschien deze inkoopactie?
Daar zijn ALLE onderdelen spotgoedkoop. Je zit wel met hogere verzendkosten :s
Voor 21,5 euro heb je 10 printen van 100 mm x 160 mm met de verzendkosten inbegrepen.

[ Voor 19% gewijzigd door flux_w42 op 14-08-2007 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt voor jullie reacties, en ik zal ze zeker bij niels kopen dan :D
Die zijn lekker goedkoop (maar rond :( ) En ik heb liever vierkant omdat je dan veel makkelijker verbindingen kan maken :P.
Verder hartstikke bedankt.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Verbindingen maak je daarom ook met draad, niet met tin.
Draad is VEEL goedkoper dan tin :P
Haal gewoon een 50m rol ongeisoleerd draad ofzo.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27
ronde gaatjes is veel handiger omdat daar juist GEEN ( of moeilijk ) tin tussen blijft hangen.

brugjes doe je uiteraard met draad, en geen tin sleep kliederboel.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/temp/gaatjes/IMG_1551.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/temp/gaatjes/IMG_1555.JPG

Repareren doe je zo.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
SA007 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:56:
Verbindingen maak je daarom ook met draad, niet met tin.
Draad is VEEL goedkoper dan tin :P
Haal gewoon een 50m rol ongeisoleerd draad ofzo.
Verbindingen maak je toch standaard met de pootjes van weerstandjes o.i.d.? D'r door heen prikken, omvouwen waar je hem wilt hebben, en klaar :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
^^ dat ook, maar das vaak niet genoeg, dus draad gebruiken :P

Ik heb hier een mix van vierkant en rond liggen, maar het boeit me echt helemaal niks ;)

@sine: wat is dat eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ja,
wat is dat eigenlijk ?
En ik gebruik zelf toch liever tin-verbindingen :#
Maarja. bedankt.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor de echt korte verbindingen waarbij ik geen weerstands pootje kan gebruiken, bijvoorbeeld 2 ics die 3 hokjes bij elkaar vandaan zitten, gebruik ik tin verbindingen. Als het langer wordt toch liever gewoon draden. Niet vanwege de tinprijs maar gewoon omdat het met 1 foutje kortsluiting met elkaar maakt, en je dan nog wel ff tin aan het zuigen bent voor je alles weg hebt.

Maar maken jullie allemaal de verbindingen aan de onderkant? Over het algemeen maak ik ze liever aan de bovenkant, al ziet het er van boven mooier uit als je ze aan de onderkant maakt. Ik vind het teveel gepriegel om het aan de onderkant te doen.

Ik neem aan dat die schakeling eeniedergeval iets analoogs is, wel erg veel weerstanden als het TTL zou zijn.

Verwijderd

Voor experimenteer print gebruik ik gelakt koperdraad. Uiteindes even schoonbranden met wat soldeertin op de soldeerbout en dan op de achterkant de vertinte uiteindjes in het tin van de componenten " bijprikken". Wirewrap draad is ook erg prettig om mee te werken. Alleen ik heb er geen strippertje voor dus dat gebruik iki thuis niet meer. Heb tijdens een MTS stage een volledige AT full size insteekkaart met dit draad gemaakt.

Hele korte verbindingen met de afgekniptedraadjes van componenten. wie niet meteen weggooit heeft nog wat :+

Het slepen van soldeertin is een van de meest gruwelijke methodes die ik ken |:(

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Hopelijk wordt dit niet als spam gezien, maar wij verkopen ze ook (€ 2,69). :) Met vierkantje vlakjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Elektronicanet op 20-08-2007 00:27 ]

Nederlander in België

Pagina: 1