Toon posts:

sapphire ATI x1950 pro, dual monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de twee raptor's en de 320GB hard disk's na, dit systeem binnengekregen en heb een aantal problemen, waaronder:

Zodra ik een tweede monitor aansluit op de videokaart krijg ik direct een beeld vol artifacts tijdens het opstarten.
Een enkele monitor werkt wel "gewoon", maakt niet uit welke poort.
Ik heb "init display first"in de bios nu van pci naar peg veranderd maar dat maakt ook geen verschil.
Heb ik gewoon een brakke kaart binnengekregen of is er ergens een setting die veranderd moet worden?

Verder heb ik negen van de tien keer dat ik opstart een soort lag effect in windows dat zich elke paar seconden herhaalt, zal dat ook aan de videokaart liggen of kan dat ook het geheugen, cpu of moederbord zijn?

e6750
Geil 800Mhz Ultra Series Orange 4-4-4-12, 2x1GB
Sapphire ATI x1950pro 256MB PCIe
Gigabyte p35-ds4
Seasonic s12 500watt
2x WD Raptor 74GB, 8MB
WD sata 320 GB
WD sata 500 GB
Tuniq Tower 120
Vista 64bit Home Premium Engels

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 20:24

DR161

is sarcasminist

heb je 64 bit drivers?

pssst geld kopen?

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie heb ik de bijgeleverde cd-rom gebruikt, vervolgens de drivers ge-update via "device manager"en nu de 7.8 catalyst drivers voor vista64 geinstalleerd, maar ik heb nog steeds dezelfde problemen met dat lag effect.

Maar het probleem dat ik direct artifacts krijg bij het aansluiten van een 2de monitor, zou niet aan windows kunnen liggen toch ?

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07 15:27
werkt je enkele monitor ook "gewoon" op de andere poort op je videokaart?

Over het algemeen zijn dit of drivers of hardwareproblemen, ik heb het zelf ook eens gehad en toen was het hardware :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja... als ik 1 monitor aansluit, maakt het niet uit welke poort ik gebruik.
Ik kan WoW gewoon spelen.
Ene keer met en heel soms zonder die "lag" die ook in windows bureaublad, muziek, films en muis bewegingen voorkomt.
Ik zat te hopen op een jumper of bios setting, maar die kaart zal wel brak zijn dan...