Toon posts:

[Sharepoint 2007] upgrade van trial naar definitief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas moest ik erachter komen dat wij een trial installatie hebben van Sharepoint (enterprise). Nu is de trail verlopen heb ik nog alleen de beschikking over de services functionaliteit van Sharepoint. Inmiddels de officiele key boven water gekregen en ingevoerd bij: centraal beheer > bewerkingen > licentietype converteren. Gevolg is de mededeling "mislukt" en de opmaerking om in de logfiles te kijken. Uit de logfiles is bijna niet wijs te worden. Toch heb ik regel voor regel nagelezen maar kan daar niet uithalen wat het probleem kan zijn.

Heeft iemand al eens met dit bijltje gehakt?

Verwijderd

Aangezien je een legale key hebt, kun je dan niet het beste even contact met de helpdesk opnemen? :) Je omschrijving is erg ruim (en daardoor erg vaag)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:28:
Aangezien je een legale key hebt, kun je dan niet het beste even contact met de helpdesk opnemen? :) Je omschrijving is erg ruim (en daardoor erg vaag)
Tja, dat is het probleem met Microsoft. dit weer via een distributeur (pc-ware) en die hebben er weer de ....... verstand van. Heb natuurlijk geprobeerd dit via de helpdesk op te lossen....

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 20:19

_Arthur

blub

De manier die je beschrijft is wel de juiste.

Alleen Microsoft kan je hier verder mee helpen. Dus opnieuw bellen die helpdesk.

Verwijderd

Topicstarter
Zucht..... licentie is goed dus het zou moeten werken. Ligt aan de installatie/configuratie waarschijnlijk en daar kunnen zij niet mee helpen...... zijn geen techneuten, zeggen ze. Verkopen alleen maar software..... Wat een gedoe........

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
CTRL+F op ERROR in die logfiles levert ook niets op? Misschien het path van een andere logfile?
Misschien zou je met de DVD van de full version (na uiteraard een goede backup!) een repair/upgradeinstallatie kunnen proberen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad nogmaals zoeken in de log file leverde een vage foutmelding over owstimer.exe op. Leek er compleet los van te staan maar in het kader van baad het niet dan schaad het niet deze fout op gaan lossen. Door de service user van deze service in de administrator groep van de server te zetten was dit op te lossen. Na een reboot van de machine kon de licence geconverteerd worden. Kortom.... probleem opgelost. Does not make a lot of sense maar het werkt wel weer...... pffff

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien is het de moeite waard om Plan for administrative and service accounts (Office SharePoint Server) nog eens door te nemen dan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Deze kende ik nog niet. Bedankt!
Pagina: 1