[Klussenbedrijf] Mobiel werken overal in het land

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 08:59
Voor het bedrijfje waar ik werk zijn wij opzoek naar wat standarisering van de mobiele telefoons van onze monteurs. Op dit moment hebben de monteurs Nokia, Samsung en Sony Ericsson toestellen mee, dit werkt lastig als je een lader en carkit in je bus wilt hebben, omdat ze af en toe van bus wisselen.

Ook met het ook op de toekomst willen we meer via grps werken.

Stukje voorgeschiedenis:
Ik zelf had vorig jaar een pocket pc gekocht met een T-mobile PIT abonnement. Hierop kreeg ik de e-mail, aganda en taken van het werk binnen d.m.v. pushmail. Ook heb ik gps tracking op mijn pocket pc (Qtek S200) voor als ik een belangrijke offerte of pakketje weg moet brengen... Voor meer info kan je hier terrecht: Realtime tracking en blogging, gebruik jij al Reperion?

Deze dingen zijn leuke functionaliteiten die voor onze monteurs en mij erg handig zijn.

Nu gaan de monteurs elke dag op stap met wat werkbonnen en meldingen op om te lossen. Omdat ik vanuit een andere plaats werk dan zij, heb ik geen zicht op hun werkbonnen (de voorman wel). Alleen door de drukte duur het heel erg lang voor dat ik van hun terugkoppeling krijg dat een bepaalde melding klaar is. Wij werken met een meldpunt waar onze klanten meldingen kunnen aanmaken. Deze meldingen zet ik door naar de monteurs en op deze manier stuur ik ze een beetje aan.
Omdat het vaak voorkomt dat er een spoedmelding binnenkomt en ik geen idee heb waar de jongens zitten willen we met soort van gps tracking werken. Zodat ik niet iedereen bij langs hoef te bellen maar meteen kan zien wie er in de buurt is. We werken landelijk.

Waar ik eigenlijk naar opzoek ben is het volgende:

- Goede telefoon (pocket pc) die tegen een stootje kan (dus met goede beschermcase erbij)
- Ingebouwede gps (losse muis wordt vergeten)
- Houder om pocket pc in op te laden tijdens rijden
- Carkit via bluethooth en waar meer telefoons mee gepaird kunnen worden (bijv. een Parrot)
- Zakelijke abonnementen voor flat free gprs (particulier ben je 10 euro kwijt per maand, maar zakelijk volgens mij niet)
- Liefst gratis software voor gpstracking op de achtergrond (ik zelf gebruik Reperion, via Google Maps kan ik zo elke zoveel minuten kijken waar ik ben)
- eventueel toestellen zo kunnen beveiligen dat er niet door een monteur dingen gewijzigt kunnen worden, dus aanzetten en er mee werken.

Workflow is beetje alsvolgt:
Melding komt binnen ---> bepaal welke uitvoerder ---> eigen monteurs ---> mailtje met meldingsgegevens naar desbetreffende monteur --> monteur meld af en ik krijg hierover een mailtje (dit is met een exchange mailserver wel te realiseren).

Zijn er mensen die ook met zoiets werken? Ik ken een bedrijf die hebben de monteurd ana het werk, ze krijgen melding op de PDA, als ze klaar zijn wordt melding afgemeld en ze krijgen dan meteen de volgende op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik zou kijken naar de P3300. Mooi compact toestel met Windows Mobile.

[ Voor 43% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 17-08-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-10-2024

Tha

gaat hard

Binnetie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:12:
VERHAAL KNIP

Zijn er mensen die ook met zoiets werken? Ik ken een bedrijf die hebben de monteurd ana het werk, ze krijgen melding op de PDA, als ze klaar zijn wordt melding afgemeld en ze krijgen dan meteen de volgende op het scherm.
Waarom vraag je niet aan hun hoe en op welke wijze hun dat geregeld hebben?
Sluit me aan bij de HTC 3300. klein, gps, wm6 upgrade is er, en zijn goede cases voor te krijgen.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 18:25

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Leuk om dit trouwens op te zetten, dat als eerste :)

Even een aantal vragen:

1. Met welk programma werk je nu? Voor zeg maar het doorzetten van meldingen? Gewoon mail?
2. Je hebt het constant over GPRS. Is het niet handig om een combi van GPRS/UMTS-HPSDA te doen?
3. Over wat voor meldingen hebben we het hier?
4. Er zijn in principe zat smartphones die jou dit kunnen bieden. Ik weet niet wat voor gebruikers jij hebt.. maar als je een paar mannen hebt met grote handen en niet altijd even goed nadenken, dan zou ik eens goed nadenken of een smartphone wel de oplossing is.

Ik werk zelf bij een waterbedrijf en wij hebben er ook over nagedacht om de monteurs een smartphone mee te geven. Nu hebben wij toen een pilot gedaan met een 5 tal monteurs. Toen kwamen wij er pas achter dat er veel omstandigheden zijn (zand, water, grote handen) die een touchscreen niet veel goeds doet :)
Wij zijn daarom overgegaan op in gebouwde laptops in de bussen met ingebouwde gps ontvangers en mogelijkheid tot telefoneren via een bluetooth carkit (hier zat dan de simkaart in), je hebt dan dus per bus een telefoonnummer waar je de mannen op kunt bereiken. In samenwerking met 1 contactpersonen lijst en die synchroniseren naar alle carkits toe.

Voor als je eventueel met Smartphones gaat werken, kun je eerst een test doen met gratis www.mail2web.com accounts. Hier heb je een 1gig exchange account gratis. Deze kun je laten synchroniseren/pushen met je smartphone. Later kun je dit eventueel omzetten naar een enterprise account met 1 centrale contactlijst en je eigen domein. (Bijv. www.[naamklussenbedrijf].nl). (Mocht je liever met een nederlandsbedrijf zaken doen kan ik je perrit.nl aanraden.)

Voor het GPS tracking verhaal heb je nu mij een mooie oplossing gegeven.. bedankt!

Nog even een toevoeging. Wij hebben wel een aantal Smartphones getest en wij waren zeer te spreken over de robuustheid van de Motorola Q9 (http://www.pdashop.nl/product/43611/motorola-q9.html). Ook omdat deze geen touchscreen heeft, maar gewoon een toetsenbordje. Vergeleken met vergelijkbare smartphones is deze redelijk compact.

Succes!

[ Voor 25% gewijzigd door Falcon op 17-08-2007 12:03 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-03 09:39

verbraakje

🚦

idd ik sluit me ook aan bij de p3300 voldoet aan al je eisen

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Tha schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:11:
[...]

Waarom vraag je niet aan hun hoe en op welke wijze hun dat geregeld hebben?
Sluit me aan bij de HTC 3300. klein, gps, wm6 upgrade is er, en zijn goede cases voor te krijgen.
Ik heb hierover contact gehad met het bedrijfje maar de persoon die dit gerealiseerd heeft is 3 maand op vakantie in Afrika. Andere medewerkers konden me niet vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Falcon schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:11:
Leuk om dit trouwens op te zetten, dat als eerste :)

Even een aantal vragen:

1. Met welk programma werk je nu? Voor zeg maar het doorzetten van meldingen? Gewoon mail?
2. Je hebt het constant over GPRS. Is het niet handig om een combi van GPRS/UMTS-HPSDA te doen?
3. Over wat voor meldingen hebben we het hier?
4. Er zijn in principe zat smartphones die jou dit kunnen bieden. Ik weet niet wat voor gebruikers jij hebt.. maar als je een paar mannen hebt met grote handen en niet altijd even goed nadenken, dan zou ik eens goed nadenken of een smartphone wel de oplossing is.

Ik werk zelf bij een waterbedrijf en wij hebben er ook over nagedacht om de monteurs een smartphone mee te geven. Nu hebben wij toen een pilot gedaan met een 5 tal monteurs. Toen kwamen wij er pas achter dat er veel omstandigheden zijn (zand, water, grote handen) die een touchscreen niet veel goeds doet :)
Wij zijn daarom overgegaan op in gebouwde laptops in de bussen met ingebouwde gps ontvangers en mogelijkheid tot telefoneren via een bluetooth carkit (hier zat dan de simkaart in), je hebt dan dus per bus een telefoonnummer waar je de mannen op kunt bereiken. In samenwerking met 1 contactpersonen lijst en die synchroniseren naar alle carkits toe.

Voor als je eventueel met Smartphones gaat werken, kun je eerst een test doen met gratis www.mail2web.com accounts. Hier heb je een 1gig exchange account gratis. Deze kun je laten synchroniseren/pushen met je smartphone. Later kun je dit eventueel omzetten naar een enterprise account met 1 centrale contactlijst en je eigen domein. (Bijv. www.[naamklussenbedrijf].nl). (Mocht je liever met een nederlandsbedrijf zaken doen kan ik je perrit.nl aanraden.)

Voor het GPS tracking verhaal heb je nu mij een mooie oplossing gegeven.. bedankt!

Nog even een toevoeging. Wij hebben wel een aantal Smartphones getest en wij waren zeer te spreken over de robuustheid van de Motorola Q9 (http://www.pdashop.nl/product/43611/motorola-q9.html). Ook omdat deze geen touchscreen heeft, maar gewoon een toetsenbordje. Vergeleken met vergelijkbare smartphones is deze redelijk compact.

Succes!
toon volledige bericht
1. De meldingen maak ik aan op een soort forumpje (meldpunt), deze is in verschillende catogorien ingedeeld (per klant, bijv Asus en Sony Ericsson waar we klussen doen). De meewerkend voorman bekijkt de melding en zet deze naar een andere catogorie die de naam heeft van de monteur. Elke ochtend kijken ze wat er is en gaan hiermee aan de slag (simpel uitgelegt). De terugkoppeling van wanneer een klus klaar is duurd vaak veel te lang. Dus met een pocket pc kunnen de monteurs zelf het forumpje bezoeken en reageren op de melding (hier is een meldingsnr toegekend, op GoT zou is dit het topicnr). Eventueel kan ik de melding ook naar hun mailadres sturen die ze beantwoorden nadat ze klaar zijn (we hebben een exchange-server). Ik gebruik dit ook voor mijn mail op de pocket pc.
2. GPRS HSPDA is idd een combinatie, maar mijn Qtek S200 kan alleen GPRS. Dit werkt voor ons snel genoeg. Maar waar ik mee zit is, er is nergens een flat free abonnement te vinden (zakelijk) voor een redelijke prijs. Overal kan het voor 9,50 per maand, bij KPN moet je 19,95 betalen voor 50 mb.
3. Meldingen kunnen van alles zijn: Spoedmeldingen (wateroverlast, brand, inbraak) waar adhoc iemand heen moet. Ook gewone meldingen net zoals bijv. een woningstichting heeft waar alle klachten en reparatieverzoeken van de bewoners van de huurhuizen op binnenkomen en die opgelost moeten worden. 1 van onze klanten is een zorginstelling voor begeleidend wonen. Die mensen daar maken veel kapot wat door de begeleiding geconstateerd wordt en hierover mij een mailtje sturen, waarna ik na beoordeling de melding aanmaak voor de monteurs.
4. Ze komen overal, onder de vloer, op het dak, schilderen, behangen, boren zagen echt alles.

Ik ga zeker de P3300 en die telefoon van Motorola eens bekijken.

Nu nog een oplossing om soort van ristricties op de telefoons te kunnen zetten, zodat ze niet perongeluk instellingen wijzigen of wifi aanzetten, mijn ma werkt bij Icare en die hebben ook pda's van Qtek nog van die hele oude lomp grote toestellen, maar erg robuust. Hun hebben een soort omgeving als ze het apparaat aanzetten waar heel erg veel niet mogelijk is. Geen spelletjes, geen camera mogelijkheid. Bluetooht kan niet aangezet worden bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 17-08-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

[quote]Binnetie schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:06:

1. De meldingen maak ik aan op een soort forumpje (meldpunt), deze is in verschillende catogorien ingedeeld (per klant, bijv Asus en Sony Ericsson waar we klussen doen). De meewerkend voorman bekijkt de melding en zet deze naar een andere catogorie die de naam heeft van de monteur. Elke ochtend kijken ze wat er is en gaan hiermee aan de slag (simpel uitgelegt). De terugkoppeling van wanneer een klus klaar is duurd vaak veel te lang. Dus met een pocket pc kunnen de monteurs zelf het forumpje bezoeken en reageren op de melding (hier is een meldingsnr toegekend, op GoT zou is dit het topicnr). Eventueel kan ik de melding ook naar hun mailadres sturen die ze beantwoorden nadat ze klaar zijn (we hebben een exchange-server). Ik gebruik dit ook voor mijn mail op de pocket pc.

Duidelijk.. dus prima te doen ook met GPRS.. mooi..

2. GPRS HSPDA is idd een combinatie, maar mijn Qtek S200 kan alleen GPRS. Dit werkt voor ons snel genoeg. Maar waar ik mee zit is, er is nergens een flat free abonnement te vinden (zakelijk) voor een redelijke prijs. Overal kan het voor 9,50 per maand, bij KPN moet je 19,95 betalen voor 50 mb.

Is 10 euro te veel per medewerker? Zo ja.. probeer dan eens je kosten omlaag te brengen wat je betaald aan de gewone abbo. En ook interresant is, dat iedereen elkaar gratis mag bellen! Verschillende mobiele providers bieden dit aan.

3. Meldingen kunnen van alles zijn: Spoedmeldingen (wateroverlast, brand, inbraak) waar adhoc iemand heen moet. Ook gewone meldingen net zoals bijv. een woningstichting heeft waar alle klachten en reparatieverzoeken van de bewoners van de huurhuizen op binnenkomen en die opgelost moeten worden. Eén van onze klanten is een zorginstelling voor begeleidend wonen. Die mensen daar maken veel kapot wat door de begeleiding geconstateerd wordt en hierover mij een mailtje sturen, waarna ik na beoordeling de melding aanmaak voor de monteurs.

Goede dekking nodig dus. GPRS blijft gewoon de goede optie. EDGE is er binnenkort niet meer.. is dus ook geen optie.

4. Ze komen overal, onder de vloer, op het dak, schilderen, behangen, boren zagen echt alles.

Dus je wil een goed solide mobiel met:

- GPS
- GPRS
- Minimaal WM6 (dit ivm met de rechten.. kijk onderaan)
- Geen touchscreen
- Toetsenbord? Niet 1 die uitschuifbaar is .. want ik denk niet dat die lang mee gaat.
- Goede hard-cover (misschien zelfs waterdicht?)
- Bluetooth
- En zelf zat ik te denken aan de gratis Nav4all voor navigatie. Vooral omdat ze overal in nederland moeten zijn.

5. Ik ga zeker de P3300 en die telefoon van Motorola eens bekijken.

Ik zag net trouwens dat de Motorola geen GPS heeft. Nu is dit natuurlijk op te vangen met een bluetooth gps ontvanger in de auto.. maar of dit handig is, want dan zul je voor elke klusjesman zijn telefoon per gps ontvanger de verbinding moeten neerleggen. Misschien is dit te doen met een image te maken van 1 mobiel en deze standaard kunnen inlezen op de nieuwe mobiels.
Zowieso handig denk ik ivm instellingen.

6. Nu nog een oplossing om soort van ristricties op de telefoons te kunnen zetten, zodat ze niet perongeluk instellingen wijzigen of wifi aanzetten, mijn ma werkt bij Icare en die hebben ook pda's van Qtek nog van die hele oude lomp grote toestellen, maar erg robuust. Hun hebben een soort omgeving als ze het apparaat aanzetten waar heel erg veel niet mogelijk is. Geen spelletjes, geen camera mogelijkheid. Bluetooht kan niet aangezet worden bijvoorbeeld.

Die heb ik gevonden.. maar dit is niet helemaal wat jij bedoeld denk ik:

http://www.microsoft.com/...fc43308aae2.mspx?mfr=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Navigatie hebben ze al in de bus ingebouwd. 10 euro per maand is per medewerker niet duur, maar het probleem is dat die abonnementen alleen maar particulier te verkrijgen zijn (internet op je mobiel). Zakelijk moet je al snel 20 euro neertikken per maand (KPN).

Sprak net mn chef hierover en die leek ingebouwde (mini)laptops ook een aanrader. Opzich zijn er veel mogelijkheden, maar voor de monteur die er mee moet werken moet het simpel zijn en daarom moeten er geen extra poespas dingen mee gedaan worden. De link die je gaf is me niet geheel duidelijk. Ik snaap ook niet hoe ze het bij Icare gedaan hebben. Je hebt gewoon een bureablauw met tools die je kan starten en verder niet kan je niet veel meer doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Binnetie schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:19:
1. Navigatie hebben ze al in de bus ingebouwd. 10 euro per maand is per medewerker niet duur, maar het probleem is dat die abonnementen alleen maar particulier te verkrijgen zijn (internet op je mobiel). Zakelijk moet je al snel 20 euro neertikken per maand (KPN).

2. Sprak net mn chef hierover en die leek ingebouwde (mini)laptops ook een aanrader. Opzich zijn er veel mogelijkheden, maar voor de monteur die er mee moet werken moet het simpel zijn en daarom moeten er geen extra poespas dingen mee gedaan worden.

3.De link die je gaf is me niet geheel duidelijk. Ik snaap ook niet hoe ze het bij Icare gedaan hebben. Je hebt gewoon een bureablauw met tools die je kan starten en verder niet kan je niet veel meer doen....
Ik ben gek op nummertjes :P

1. Prima.. navigatie valt dus af. Over die Inter abbo's zal ik voor je eens gaan kijken... kom ik even op terug!

2. Waarom leek jouw chef dat handig? Want om eerlijk te zijn denk ik dat je eens even een mailtje moet sturen met een vragenlijst hoe de gebruikers er overdenken. ;) Wij hebben hier de monteurs zoveel mogelijk in het project betrokken, krijg je meteen wat meer feeling met hun werk. Zeg dit ook! Wordt echt gerespecteerd.

3.

Nu het zo zegt, denk ik zelf dat het wel eens een Today-Plugin geweest is, maar als ik jou was zou ik even met iCare bellen en vragen of ze jou dit niet even kunnen vertellen? Het mooie is dan ook dat je misschien het bedrijfslogo (inclusief de naam van de persoon van wie het toestel is.. dit ivm dat je waarschijnlijk de zelfde smartphones gaat bestellen ;)) er in kunt verwerken..

4. Trouwens vraag de mannen ook eens hoe zij er over denken dat ze getracked kunnen worden. Want om eerlijk te zijn is het natuurlijk niet belangrijk waar de man zelf zit, maar meer waar de bus staat. Dit ook ivm met autodiefstal. Misschien kun je deze 2 los van elkaar maken, door bijvoorbeeld een externe GPS ontvanger te gebruiken..zodat alleen in de auto de gps locatie doorgegeven wordt met Reperion. (Moeten ze natuurlijk geen foutmelding krijgen! en het scheelt ook in de GPRS kosten, omdat Reperion alleen upload wanneer hij contact heeft met de GPRS ontvanger)

Ik hou dit project van jou in het snotje want ik denk dat we veel van elkaar kunnen leren.

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 17-08-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Falcon schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:47:
[...]

Ik ben gek op nummertjes :P

1. Prima.. navigatie valt dus af. Over die Inter abbo's zal ik voor je eens gaan kijken... kom ik even op terug!

2. Waarom leek jouw chef dat handig? Want om eerlijk te zijn denk ik dat je eens even een mailtje moet sturen met een vragenlijst hoe de gebruikers er overdenken. ;) Wij hebben hier de monteurs zoveel mogelijk in het project betrokken, krijg je meteen wat meer feeling met hun werk. Zeg dit ook! Wordt echt gerespecteerd.

3.

Nu het zo zegt, denk ik zelf dat het wel eens een Today-Plugin geweest is, maar als ik jou was zou ik even met iCare bellen en vragen of ze jou dit niet even kunnen vertellen? Het mooie is dan ook dat je misschien het bedrijfslogo (inclusief de naam van de persoon van wie het toestel is.. dit ivm dat je waarschijnlijk de zelfde smartphones gaat bestellen ;)) er in kunt verwerken..

4. Trouwens vraag de mannen ook eens hoe zij er over denken dat ze getracked kunnen worden. Want om eerlijk te zijn is het natuurlijk niet belangrijk waar de man zelf zit, maar meer waar de bus staat. Dit ook ivm met autodiefstal. Misschien kun je deze 2 los van elkaar maken, door bijvoorbeeld een externe GPS ontvanger te gebruiken..zodat alleen in de auto de gps locatie doorgegeven wordt met Reperion. (Moeten ze natuurlijk geen foutmelding krijgen! en het scheelt ook in de GPRS kosten, omdat Reperion alleen upload wanneer hij contact heeft met de GPRS ontvanger)

Ik hou dit project van jou in het snotje want ik denk dat we veel van elkaar kunnen leren.
toon volledige bericht
2. Monteurs hebben vaak dikke vingers, heb net zelf een monteur gesproken en die gaat nu testen met een pocket pc van mijn chef. Kijken of het handig werkt enzo. Als dat goed is dan hoeven we geen minilaptops aan te schaffen want die dingen zijn toch wel aardig duur.

3. Zou heel goed kunnen, als de telefoon aanzet dan start op op dan moet je een pincode invoeren (pin van de simkaart om de teleofon te gebruiken) en dan kom je op het Icare bureaublad (logo zie je staan en de naam van de medewerker), Ziet er leuk uit, maar als je op start klikt kan je heel weinig mogelijkheden kiezen en dat is ook iets wat ik zoek.

4. Over tracen dat vinden ze niet zo erg. Als we met een gps muis willen werken dan houd het bereik op als ze net buiten de bus zijn, dus dan zijn ze niet meer te traceren. Behalve als ze weer gaan rijden. Maar hier zaten ze niet zo mee.
Btw ik heb net www.trackr.nl geprobeer, dat werkt ook goed. Ga maar eens naar de site en vul de snelcode 0F00 in (deze is ongeveer tot 18.00 uur geldig), hier kan je mij dus volgen. Zit nu overigens gewoon op kantoor en heb mijn muis niet aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

2. Ben benieuwd!

3. Even contact opnemen met iCare

4. Ziet er goed uit! Leuk extra optie ook voor de klussers zelf. Kunnen ze gelijk zien waar die zich bevinden! Je rijdt trouwens vaak te hard op de a32 en a28 (wie niet trouwens) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Falcon schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:57:
2. Ben benieuwd!

3. Even contact opnemen met iCare

4. Ziet er goed uit! Leuk extra optie ook voor de klussers zelf. Kunnen ze gelijk zien waar die zich bevinden! Je rijdt trouwens vaak te hard op de a32 en a28 (wie niet trouwens) ;)
3. Ohjah vergeten te zeggen, mijn ma gaat eens aan de technische boys vragen op haar kantoor. Maar die zijn een beetje zelfingenomen dus of er info boven water komt zal wel niet denk ik.
4. Tjah ach jah, had me verslapen, is geen excuus haha.

• Binnetie
Vandaag is de voorman van ons bedrijf met een HTC TyTN gaan werken (deze hadden we liggen en worden door onze accountmanagers veelal gebruikt).
Ik heb pushmail aangezet voor hem zodat hij zijn e-mail kan lezen (hierheen kunnen we ook meldingen kopieren, die hij als een opdrachtbon in zijn mail krijgt).
Zijn contacten worden gesynct. Ik heb daar onze klanten en contactpersonen ingezet (Outlook), op deze manier kan hij snel de juiste personen bellen.

Hij heeft toegang via ons meldsysteem, die is aardig werkbaar op de TyTN. Hij kan nu gewoon 's ochtends een stapeltje opdrachtbonnen meenemen en als hij klaar is typt hij het opdrachtnr in op de site van ons meldsysteem en kan hij deze afmelden (hiervan krijg ik dan een e-mail).
De GPS mogelijkheden komen later aan de orde, eerst eens kijken hoe dit voor hem werkt.

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 12:05
Je kunt ook eens kijken naar Motorola (hiervoor Symbol):

http://www.symbol.com/mc35 - heeft GPRS/EDGE en GSM of de nog robustere
http://www.symbol.com/mc70

• Binnetie
dago21 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:54:

Ziet er goed en robuust uit. Enig idee of er een online shop is die ze verkoopt? Ik kan ze op pdashop etc niet vinden.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:22

knakworst

Get more sats!

Nog even over die kosten, bij t-mobile zakelijk kan het prima voor 8 euro ex BTW:

http://www.t-mobile.nl/za...eb_je_nodig/tarieven.aspx

• Binnetie
knakworst schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:35:
Nog even over die kosten, bij t-mobile zakelijk kan het prima voor 8 euro ex BTW:

http://www.t-mobile.nl/za...eb_je_nodig/tarieven.aspx
Heel interressant, maar al onze gsm zijn aangesloten bij KPN (circa 30 stuks) dit is samen met onze moederorganisatie. We zouden ervoor kunnen kiezen om nieuwe abonnementen af te sluiten, maar of dit werkbaar is (visitekaartjes enzo)...

• knakworst

knakworst

Get more sats!

dago21 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:54:

De MC35 lijkt me een ideaal toestel voor een klussenbedrijf. De MC70 heeft geen GPRS.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Binnetie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:44:
[...]

Heel interressant, maar al onze gsm zijn aangesloten bij KPN (circa 30 stuks) dit is samen met onze moederorganisatie. We zouden ervoor kunnen kiezen om nieuwe abonnementen af te sluiten, maar of dit werkbaar is (visitekaartjes enzo)...
Die kun je met nummerbehoud allemaal oversluiten. Wel een gedoe, maar als het een paar honderd euro per abonnee scheelt keer 30 stuks, zou je natuurlijk gek zijn als je dat niet doet. Op zich is dreigen ook wel genoeg hoor, als je 30 keer GPRS afsluit wil KPN vast wel wat aan de prijs doen als je de t-mobile prijzen ernaast legt.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:45
Over de software kant.
Ik heb zelf bij Schuuring gewerkt en deze werkte zover het me duidelijk werd met software van Baan. Deze bood de mogelijkheid om per monteur opdrachten in te plannen.
En dat ging als volgt:
Per datum had je opdrachten staan. welke de volgende status konden hebben -> normale/ spoed opdracht.
Verder mocht je een eigen volgorde rijden mits het binnen het ochtend / middag schema paste. Voordat je naar een klant ging, deed je de opdracht accepteren, bij de kant deed je status naar aanwezig wijzigen.
En als je klaar was deed je hem afmelden met eventueel een status/ vervolg melding. (verzin maar wat mogelijk is.)

Nou staat dit natuurlijk los van het gps tracking gebeuren en de monteurs kunnen stap 1 (accepteren) en stap 2 (aanwezig) gelijk achter elkaar doen maar je hebt wel inzicht waar je monteur is. En het bied mogelijkheden om je opdrachten gelijk bij je monteur in te plannen.
Persoonlijk denk ik, als je een beetje dev ervaring hebt. Je dit makkelijk met een database en mobile webinterface voor elkaar kunt maken.
En dan moet je de monteurs natuurlijk goed informeren dat ze de stappen wel netjes volgens. En met een datum/tijd veldje voor het accepteren/ aanwezig kun je dit ook zelf nakijken ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• dago21
Binnetie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Ziet er goed en robuust uit. Enig idee of er een online shop is die ze verkoopt? Ik kan ze op pdashop etc niet vinden.
Ik weet niet over hoeveel aantallen je praat, maar ze werken vaak via retail kanalen. Een voorbeeld hiervan is Torex Retail in Leusden (link).

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
dago21 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:22:
[...]

Ik weet niet over hoeveel aantallen je praat, maar ze werken vaak via retail kanalen. Een voorbeeld hiervan is Torex Retail in Leusden (link).

succes
In eerste instantie zou ik dan gaan denken aan 5 stuks. Het gaat om de uitvoerende mensen, de accountmanagers (de denkmensen hebben al een TyTN).

Overigens begin ik er steeds meer aan te denken om gewoon een laptop in de autos in te bouwen als ze klaar zijn werken ze vanuit de auto even alles bij en dan op naar de volgende klus. Ik sprak een andere monteur en die had erover dat je altijd een vrij groot object bij je hebt en die leg je al snel aan de kant als je even wat moet tillen of wat dan ook. Hij zei daarom ook dat hij meer wat voelde voor een laptop die vast in de bus zit. Wat KPN ook heeft (hij heeft daar voorheen gewerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De eerste ervaringen van de voorman met een HTC TyTN zijn niet zo goed. Hij vind het te omslachtig als je wilt bellen en om via ons meldsysteem meldingen af te kunnen melden wil ook niet goed (de site is opzich werkbaar maar we moeten eigenlijk de site omzetten naar een wat kleiner formaat.
Ook gebeurd het vaak dat als hij gebeld wordt de toetsen van blokkade afgaan en hij de telefoon opneemt in zijn broek als hij aan het werk is. Je kan er teveel mee, daarom is het handig dat er een soort ristricties op de telefoons komen zodat je niet teveel kan instellen.

Een andere monteur die nu met vakantie is gaat testen met zijn PDA en Nokia 6230i om hiermee te werken. Zo heeft hij de telefoon gewoon voor het bellen en als er op de PDA wat dingen gedaan moeten worden dan kan hij dat doen als hij klaar is en in de bus zit. Hij wilde beide apparaaten d..m.v bluetooth koppelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 28-08-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
Je kunt de MC70 oid ook koppelen, heb je wel een robuuste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De asus eee pc 701 (aka de $200 laptop) Dit is natuurlijk ook ideaal voor de monteurs. We kijken hier erg naar uit om eens met deze te gaan testen als ze uitkomen, dit is dan voor werken vanuit de bus.
Pagina: 1