Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een sony nw-a1200. Ik heb een vraagje over mp3's. In sonicstage (4.3) kan je mp3's importeren. Dit gaat aardig snel en bij mijn weten worden de mp3's niet geconverteerd naar atrac. Vervolgens worden de mp3's overgezet naar de a1200. Dit gaat ook aardig snel. Wanneer je vervolgens in sonicstage kijkt naar de codec van de nummers op de a1200 dan staat er (bijv.) mp3 128.

Om te controleren of er daadwerkelijk mp3's erop staan heb ik gekeken via windows xp verkenner naar de a1200. Het enige wat ik kon vinden was een hele rits van .oma bestanden m.a.w. atrac bestanden.

Ik heb ook geprobeerd om de zogenaamde mp3's via sonicstage terug te zetten op mijn harddisk. Dat ging jammer genoeg niet.

De vraag die ik nu heb is dus: is het verhaal van sony dat deze walkman mp3 kan afspelen voor de gek houderij?

ps. Het was de bedoeling dat dit bericht terecht kwam in de sony nw-* map. Sorry hiervoor. Dit was trouwens mijn eerste bericht op tweakers.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 13:52 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

offtopic:
In de FAQ staat het ook beschreven, maar je kan een mod operoepen door op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif-icoon te klikken

Welkom :w

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 14-08-2007 14:09 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
offtopic:
Je vraag hoort gewoon in een nieuw topic thuis, dus doe geen moeite zou ik zeggen :P

Er zijn een aantal (oudere) Sony-spelers die claimen mp3 te kunnen spelen maar vervolgens via de software gewoon de boel omzetten naar atrac. Dat zou hier ook best het geval kunnen zijn. Overigens kun je als het goed is geen muziekbestanden benaderen via de verkenner, aangezien Sony wil dat je het met Sonicstage doet. Dat kan ook de reden zijn dat je vage bestanden ziet via de verkenner. Ik zou denken dat het laatste hier het geval is aangezien de NW-A1200 niet erg oud is.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 14-08-2007 14:08 ]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 10:29

itsalwaysme

Graast voor DB

als je op de sony site kijkt staat er bij de specs dat hij native mp3 support heeft, dus ja hij speelt echt mp3 af.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:58:
offtopic:
In de FAQ staat het ook beschreven, maar je kan een mod operoepen door op het [afbeelding]-icoon te klikken

Welkom :w
Dank je wel.

Verwijderd

Topicstarter
Nog bedankt voor de snelle reacties. :) Het is wel jammer dat je de mp3's niet kan verplaatsen van deze walkman naar de harddisk van de pc.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik weet dat er software alternatieven zijn voor SS. Wat googlewerk zal wel uitsluitsel moeten leveren.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Deze vraag hoort niet thuis in het topic over Sony MP3-spelers, dus verplaatsen doe ik het niet. Wel het ik de titel iets duidelijker proberen te maken. Probeer daar, als je weer een topic opent, zelf op te letten. :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24
.oma is niets anders dan een container die Sony om de 1 of andere duistere reden gebruikt voor ieder willekeurig muziekbestand op ieder willekeurige speler van Sony. Daarin kan Atrac zitten, maar ook MP3. Niks aan het handje dus.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Ik heb een Sony NW-HD5 (ondertussen al 2 jaar oud) ook met native MP3 ondersteuning. Maar inderdaad, als je bestanden via sonicstage overzet, lijkt het of ze nerges meer te vinden zijn als je het apparaatje browst via verkenner. Sony zou Sony niet zijn als ze het hele boeltje als het ware zouden 'coderen', zodat je zeker Sonicstage zou gebruiken (mensen die er weining of niets van af weten gaan niet zoeken naar alternatieven). Is trouwens bij een Ipod ook hoor. Anders zou je gewoon via verkenner MP3's kunnen kopieren.

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje met SonicStage moeten werken. vond het niet fijn. Maar als je de opties goed instelt converteert ie de boel de niet en zou je later al je mp3s er weer af moeten kunnen halen. dat gaat als ik het goed heb op de zelfde manier als er opzetten. weet niet of er nog grote veranderderingen zijn doorgevoerd softwarematig dan, heb die van mij al ruim een half jaar niet meer (NW E xxx series.) maar ik kon het in eerste instantie ook niet, plus hij converteerde alles eerst. maar een klein aantal instellingen doet wonderen (bij mij iig wel)
Pagina: 1