Toon posts:

fritzbox 7140 op compuserve

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg komend weekeind CS adsl met telefonie.
Nu heb ik een FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A | 20002337 besteld omdat ik ook mijn oude KPN telefoon behoud.
Ik wil dit wel koppelen met mijn nieuwe CS telefonie zodat ik maar één telefoon systeem in huis heb waarmee ik via CS uitbel en waar anderen mij via mijn oude nummer kunnen bereiken.
Zo heb ik ook een life-line ,dit betekend dat ik gewoon kan bellen als mijn adsl-internet eruit ligt.
Verder is de fritzbox ook draadloos en heeft hij een printer server voor mijn netwerkje.
Dit was allemaal niet mogenlijk met de Zyxel die erbij geleverd is.

Weet iemand of dit allemaal kan op CS en hoe je de telefoon instellingen te weten komt die je moet instellen ?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 14-08-2007 19:28 . Reden: was net een emailtje met aan hef en groetjes. ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Zover ik weet, werkt Compuserve met het Tiscali netwerk.
Die instellingen moet je ingeven in je router. Je kunt de info overal vinden op dit forum en via Google.
Je kan trouwens ook de instellingen overnemen die in je ZyXel staan...

[ Voor 18% gewijzigd door cornfed99111 op 14-08-2007 14:09 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dat werkt gewoon ja.

Houdt er rekening mee dat de Fritz!box bij het toesten van nummers, als je in zo'n telefooncentrale keuze's moet maken als je een bedrijf belt, niet juist instelbaar is. Hierdoor verbreekt de verbinding als je tijdens een gesprek een nummer moet indrukken.

Ook kan je ADSL verbindings snelheid, vooral de upstream, bij hogere abonnementen lager uitvallen met je Fritz!box dan met de bijgeleverde ZyXEL, maar dat hoeft nauwelijks verschil te maken.

En ik kan mij voorstellen dat de helpdesk je niet kan en wil helpen bij problemen, dan zal je wel even moeten wisselen naar je ZyXEL modem om daarmee te bewijzen dat het probleem niet aan je Fritz!box ligt. Niet verpatsen dus, gewoon in de kast zetten (na even getest te hebben of hij werkt).

Je kan bij Tiscali vinden hoe de instellingen zijn, of afkijken in je ZyXEL modem.

http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp?id=6631#faq6590

Klik op Tiscali Telefonie zonder Tiscali modem

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 14-08-2007 19:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
bjck schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:25:
Dat werkt gewoon ja.

Houdt er rekening mee dat de Fritz!box bij het toesten van nummers, als je in zo'n telefooncentrale keuze's moet maken als je een bedrijf belt, niet juist instelbaar is. Hierdoor verbreekt de verbinding als je tijdens een gesprek een nummer moet indrukken.
Klopt inderdaad. Is bij AVM bekend maar er schijnt weinig aan gedaan te worden. Hangt ook af van je provider. Bij Tiscali/Compuserve werkt het inderdaad niet. Bij sommige anderen weer wel.
Ik heb in mijn telefoon een voorkiesnummer ingeprogrammeerd dat ik gebruik om in z'n geval te schakelen naar uitbellen met KPNl. Jammer, maar gelukkig kost het merendeel van mijn telefoongesprekken niets ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou toch wel erg vervelend zijn.
Komt toch vaak voor dat je een keuze moet maken.
Dat zou toch ook op te lossen moeten zijn met firmware of instellingen.
Anders ben je aan het bellen en opeens moet je een toets drukken....en dan?
Wat gebeurd er dan?

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Dan verbreekt je verbinding

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mooi niets dan,ook als je een keer op een toets drukt per ongeluk ben je je verbinding kwijt ?
Is dit probleem alleen bij 7140 icm Compuserve/Tiscali of hebben andere modems er ook last van?

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:15:
Dat is mooi niets dan,ook als je een keer op een toets drukt per ongeluk ben je je verbinding kwijt ?
Is dit probleem alleen bij 7140 icm Compuserve/Tiscali of hebben andere modems er ook last van?
De AVM Fritz!boxen hebben hier alleen last van bij mijn weten. Ze sturen bij het indrukken van een toets een SIP INFO bericht en dat is niet wat Compuserve & Tiscali ondersteunt. Het indrukken van de toets zou een toon moeten geven in het geluid 'inband of in-audio DTMF' en dat kan je niet kiezen bij de Fritz!box. Als ze het schakelbaar zouden maken die keuze is het probleem weg en kan je kiezen wat Compuserve & Tiscali wel ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan een betere keuze ipv fritzbox?
Met soort gelijke mogelijkheden maar voor Tiscali netwerk?
Want dan is Fritz toch niet echt goed te gebruiken met zo een beperking?
Als ik dat eerder geweten had.

Tja, ik ben er een beetje te laat mee want de doos met fritz staat al een paar dagen binnen hier maar is nog niet aan gesloten.
Of ik die nog kan omruilen ?(bij Zercom besteld)
Pas sinds gisteren Adsl via Compuserve en nu nog aangesloten op hun Zyxel omdat ik pas nu telefonie kan aanvragen na activering.

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:30:
Want dan is Fritz toch niet echt goed te gebruiken met zo een beperking?
Als ik dat eerder geweten had.

Tja, ik ben er een beetje te laat mee want de doos met fritz staat al een paar dagen binnen hier maar is nog niet aan gesloten.
Of ik die nog kan omruilen ?(bij Zercom besteld)
Pas sinds gisteren Adsl via Compuserve en nu nog aangesloten op hun Zyxel omdat ik pas nu telefonie kan aanvragen na activering.
Volgens mij kan je nog het beste gewoon die Fritz!box gebruiken. Even lastig nog dat je geen toets in kan drukken tijdens een gesprek.

Maar volgens mij is dat voor 't einde van het jaar ook over en werkt het gewoon 8)

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
bjck schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:47:
[...]

Volgens mij kan je nog het beste gewoon die Fritz!box gebruiken. Even lastig nog dat je geen toets in kan drukken tijdens een gesprek.

Maar volgens mij is dat voor 't einde van het jaar ook over en werkt het gewoon 8)
Sluit ik mij bij aan. Zo'n beetje mijn hele familie en vriendenkring werkt er mee en is zeer tevereden. Lastig van dat doorkiezen, maar er is een weg omheen. Even via KPN bellen. Zoals BJK zegt, het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat op zijn makkelijkst?
bellen via kpn? moet dat met *111# of kan dat simpeler?

Bedankt voor jullie reacties trouwens, heb de FB vanavond aangesloten en inderdaad na 10 min werkt internet, zowel via LAN als WLAN met wpa.
En telefoon doet het ook ,maar na wat instellen belde ik alleen maar via kpn ....iets te veel aangeklikt.
Heb hem (Fritz) gereset omdat ik niet zag wat ik fout had gedaan.
Na reset paar instellingen en hij doet het weer, dat is dan wel gebruiks-vriendelijk gemaakt toch?

Nu dat ene schoonheids foutje (toets drukken tijdens gesprek-DTMF) nog oplossen.
Maar als je zo op internet leest is het probleem toch al lang bekend dus of AVM dat kan/gaat oplossen...daar heb ik mijn twijfels over.

Maar anders via kpn,verdienen zij ook nog wat tussendoor.....

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 20:51
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:30:
Heb al een paar jaar een draytek 2200v (adsl), stap binnen kort over op een draytek 2700vg.
Heb heel goed ervaringen met Draytek. En geen gedoe met doorkiezen. Plus vpn-server in de modem-router. Wel iets duurder.
Pagina: 1