Toon posts:

Twinmos PC3200(CL3) 2x1GB en Asus A8n-Sli

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik probeer al de hele middag om 2 reepjes TwinMos (DDR PC3200 CL3 2x1GB) in mijn Asus A8n-sli te stoppen. Op de een of andere manier krijg ik tijdens het opstarten steeds een aantal piepjes, maar doet de pc verder niets. Hoe zou dat kunnen komen en hoe krijg ik de pc wel aan de gang met dit geheugen? Heb nu nl 2x512Mb Twinmos (maar CL2.5) die werken. Zou het aan de CL kunnen liggen?

Verwijderd

Even met oude stick opstarten, memory in bios terugschroeven naar gewenste cas etc., of gelijk op spd zetten, en nog eens het nieuwe geheugen erin?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik dus ook geprobeerd, maar hij blijft het geheugen maar weigeren. Ik heb echt geen idee waarom m'n moederbord dat geheugen niet herkend. Die van 512 mb doen het anders prima.

Verwijderd

Hoeveel piepjes krijg je te horen, zijn nl een code voor een fout, zie PC-Hell voor jouw bios + codes.
Is het geen 'fatale" beep, dood geheugen oid, geef dan eens de volledige specs. van de pc, voeding is belangrijk!. Start op met alleen 1 GB, cpu en videokaart aangesloten, om je voeding te ontlasten, werkt dit, dan stick erbij, enz. tot het fout gaat.

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Dit geheugen heb ik twee jaar geleden ook gehad i.c.m. het zelfde moederbord.
Geheugen gaf heel veel BSODS en m'n systeem boote er af en toe gewoon niet mee. Bleek gewoon brak te zijn. Terug gestuurd en met bij betalling snel Corsair3200 2x1Gb gekocht. Werkt nu nog steeds perfect.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu Azerty vragen om het geheugen te ruilen voor Kingston 2 x 1GB, ik hoop dat ze dat doen...
Pagina: 1