Ik zoek naar een methode om een feed als HTML of platte tekst te presenteren maar kom er niet helemaal uit. Ik heb diverse functies geprobeerd, alsmede met reguliere expressies de informatie uit de feed te halen maar ik krijg nooit resultaat.
Als laatste poging heb ik de functie simplexml_load_file() geprobeerd. Hierbij krijg ik een mooi overzicht van de gehele feed. Het probleem is echter wederom dat ik de informatie er niet fatsoenlijk uit krijg. Waarschijnlijk omdat ik de ervaring met objecten een beetje mis.
Op php.net heb ik de volgende functie gevonden:
Voor zover ik kan beoordelen zou deze moeten werken, maar ook hier krijg ik weer een leeg scherm.
Wat ik probeer te bereiken is dat je ik een HTML bestand genereer dat de laatste vijf items pakt en deze presenteert als bijvoorbeeld:
<a href="url">Titel</a>
Datum / Plaats - Korte beschrijving
Als laatste poging heb ik de functie simplexml_load_file() geprobeerd. Hierbij krijg ik een mooi overzicht van de gehele feed. Het probleem is echter wederom dat ik de informatie er niet fatsoenlijk uit krijg. Waarschijnlijk omdat ik de ervaring met objecten een beetje mis.
Op php.net heb ik de volgende functie gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| function object2array($object) { $return = NULL; if(is_array($object)) { foreach($object as $key => $value) $return[$key] = object2array($value); } else { $var = get_object_vars($object); if($var) { foreach($var as $key => $value) $return[$key] = object2array($value); } else return strval($object); } return $return; } $feed = simplexml_load_file("een_feed"); object2array($feed); |
Voor zover ik kan beoordelen zou deze moeten werken, maar ook hier krijg ik weer een leeg scherm.
Wat ik probeer te bereiken is dat je ik een HTML bestand genereer dat de laatste vijf items pakt en deze presenteert als bijvoorbeeld:
<a href="url">Titel</a>
Datum / Plaats - Korte beschrijving