Toon posts:

xp extra installeren naast vista

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal programma's die niet werken op vista dus nu wil ik naast vista xp kunnen draaien... Maar als ik xp op een andere schijf heb geinstalleerd ziet mijn computer dat als mijn masterboot en lijkt het wel alsof ie niet meer in de gaten heeft dat er vista op staat dus heb ik met mijn vista installatie dvd het opstarten hersteld maar nu herkent ie xp niet meer als een boot... ik heb ook als paar boot programmaatjes gebruikt maar deze herkennen de een of de ander niet... Ook in vista zit al een bootprogramma maar deze ziet xp er niet op staan...

iemand een oplossing?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het gaat heel eng klinken, ik waarschuw je vast, maar in de huidige Computer Idee staat een heel artikel gewijdt aan dit verhaal. Hoe je XP kan (her)installeren naast een bestaande Vista.
Heeft wel wat voeten in de aarde, maar het werkt wel...
Voordeel van de Computer Idee is dat hij niet zo gek duur is... (krijgen hem gratis in de winkel i.v.m. het adverteren).

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-02 11:55
Ik wil graag hetzelfde maar een progamma als vistabootpro werkt om een of andere reden niet
(''BCD registry is either missing or corrupt'') en ja ik heb .net 2.0 geinstaleerd.
Dus ik zat te denken, is het niet mogelijk om gewoon de boot.ini van xp te wijzigen.
Dan hoef je ook niet meer eerst voor 'oudere windows' en daarna voor 'windows xp' te kiezen in je boot menu.
Nu heb ik ergens op internet zoiets wel gevonden voor windows xp en 2000 maar voor vista nog niet.
en ik heb niet zo'n zin om de boot te verklooten zodat ik bijde windows opnieuw moet instaleren.
Weet iemand of dit mogelijk is?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MAXed_out schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:36:
Dus ik zat te denken, is het niet mogelijk om gewoon de boot.ini van xp te wijzigen.
[...]
Weet iemand of dit mogelijk is?
Nee, want Vista gebruikt een andere bootloader en doet niks met een boot.ini.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAXed_out
het is mischien oftoppic maar kun je mij dan mischien vertellen hoe ik dat BCD reistry weer kan herstellen?
Of een andere manier om mijn boot menu weer te herstellen zodat vista weer herkend wordt.

Voor de TS is vistabootpro mischien wel een goede optie indien hij dan wel goed werkt.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:58
werkt de herstelconsole van vista net met fixboot, zoals in XP?

• MAXed_out
Ik heb toch nog een andere goede optie gevonden op het internet en uitgeprobeert.
Met succes :*) .
Je boot gewoon met de vista cd, je selecteert 'nu instaleren' en later kan je kiezen voor 'repareer windows'. Vanuit daar herstel je Vista zodat alleen deze nog opstart de volgende keer dat je de computer opstart.
Om XP weer in je bootmenu te krijgen gebuik je een progama dat EasyBCD heet, hiermee verander je het bootmenu van vista en kan je XP toevoegen en die staat dan direct onder vista.
Pagina: 1