[MS OUTLOOK 2000] Email bijlagen gekopieerd naar een map

Pagina: 1
Acties:

• Avinash
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 21:54
Beste lezers,

Ik hoop dat jullie me met het onderstaande kunnen helpen. Het betreft een melding die ik van een gebruiker op het werk heb binnengekregen.

Probleem:

Als de betreffende gebruiker een email ontvangt met een bijlage, het mailtje opent, de bijlage opent, wordt de bijlage gekopieerd naar de root van de home directory van de gebruiker. Dit gebeurd met elke bijlage die geopend wordt vanuit de mail.

Oplossing:

TS Profile (gebruikers werken op citrix clients) refreshen en probleem opgelost.

2 weken later:

Nu is het probleem teruggekeerd:

Om te testen heb ik vanuit de helpdesk met een word doc als bijlage, een mailtje verstuurd naar de gebruiker. Dit mailtje in haar mailbox geopend en de bijlage geopend. Op het moment dat de bijlage geopend wordt, schrijf het systeem een kopie naar de root van de homedirectory.

Profile/homedir settings bekeken. Padnamen (ts profile) kloppen, rechten op de dir's kloppen. Waar kan dit nog meer aan liggen? In ms outlook de instellinge/opties gecheckt. Er is geen mogelijkheid om outlook bijlages te kopieren naar een pad zodra de bijlages geopend worden. Ook binnen ms word niks gevonden.

Iets met temp files oid? Heluppp

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is nu precies het probleem dan? Er zal vast een addon ergens draaien die de attachements stript?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Avinash
sanfranjake schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:39:
Wat is nu precies het probleem dan? Er zal vast een addon ergens draaien die de attachements stript?
Is dat niet uit mijn melding te halen dan? Het PROBLEEM is dat de bijlages (ongeacht of dit word, excell of acess documenten zijn) uit de mail bij het openen automatisch worden opgeslagen op de homedirectory.

Ik heb aangegeven waar ik allemaal gezocht heb, mijn vraag is wat ik nog meer kan doen om dit probleem te verhelpen...

Hoe kan ik erachter komen wat voor add-ons er achter draait?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

SeatRider

Hips don't lie

Het is toch normaal dat attachments ergens worden neergezet alvorens ze geopend kunnen worden? Normaal doet ie dat volgens mij ergens in het profiel van de gebruiker (omdat ie daar meestal wel schrijfrechten heeft). Dus idd, wat is het probleem?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

meestal pleurt die zo toch in de TEMP folder?
dit is in outlook of op de exchange server aan te geven volgens mij

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:03:
meestal pleurt die zo toch in de TEMP folder?
dit is in outlook of op de exchange server aan te geven volgens mij
Ja klopt, check deze register key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook\Security\OutlookSecureTempFolder

Misschien even zoeken waar je dat centraal in kan stellen (office policies oid?).

• Avinash
Beetje laat.. maar toch THANKS :)

Het enige wat gek is, is dat het bestand exact dezelfde benaming heeft als het orginele bestand.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Laatste gok: Small Business Server 2003? Dan is misschien via de CEICW dit ingesteld? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1