Toon posts:

[XP & Vista] Microfoon te stil (HP DV9285EA notebook)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop (HP DV 9285ea) met microofooningang. Ik plug mijn microfoon (gewone zangmic) erin. Ik krijg geen geluid te horen uit de boxen. Opnemen gaat wel, maar ook dan krijg ik niet tegelijk de 'output' van de mic te horen door de speakers. Als ik de opname beluister heb ik me wel horen praten, maar het is de bedoeling om direct de output naar de speakers te sturen. Onder vista lukt dat helemaal niet.

Ik heb dan terug een XP erop gezet (dual boot). Daar werkt dat wel, maar de output is veel te stil. Normaal heb je een optie 'mic-boost', maar die is spijtig genoeg niet beschikbaar. Er zijn zelfs geen geavenceerde opties beschikbaar voor de mic. Ook hier is de opname wel luid genoeg, de output niet.

Nu zijn mijn vragen:
* Bestaat er een optie om die 'mic-boost' toch te krijgen?
* Is het enigzins mogelijk om onder vista de output naar de speakers te krijgen
* Bestaat er misschien 3rd party software dat een soort mic-boost optie kan genereren (maakt niet uit of't onder XP of Vista is)

Bedankt voor eventuele reacties

PS: de mic werkt goed, want bij een andere laptop werk hij wel met de mic-boost optie.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die reacties zal je hier niet snel krijgen, want je zit in het verkeerde subforum. Lees de policy maar eens door. Ik heb even snel in je topiclijst gekeken, en je hebt wel meer topics in CSL gezet die daar niet echt horen. Het feit dat het over een laptop gaat maakt het nog geen CSL topic :)

Dit topic zou misschien kunnen in overige hardware, of je zou bij audio kunnen kijken. Vraag eerst bij de moderators waar het 't beste past, en laat het verplaatsen.

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 16-08-2007 01:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:29

Thandor

SilverStreak

Opnemen gaat wel, maar ook dan krijg ik niet tegelijk de 'output' van de mic te horen door de speakers. Als ik de opname beluister heb ik me wel horen praten, maar het is de bedoeling om direct de output naar de speakers te sturen. Onder vista lukt dat helemaal niet.
De poort werkt fysiek wel, evenals de geluidschip. Gezien het probleem anders is met een ander operating system lijkt het mij niet logisch om in harde waren een topic te starten, in softe goederen kun je dan beter terecht. Overigens horen zgn. probleemtopics eigenlijk helemaal niet thuis in CSL :o.

Ik ga het topic naar WOS verplaatsen en wijzig de titel zodat het conform Windows Clients - Policy is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze mijn verontschuldigingen voor het plaatsen in een verkeerde topic. Ik zal de volgende keer beter bekijken waar de topic geplaats kan worden. Alvast bedantk.