Ik heb een laptop (HP DV 9285ea) met microofooningang. Ik plug mijn microfoon (gewone zangmic) erin. Ik krijg geen geluid te horen uit de boxen. Opnemen gaat wel, maar ook dan krijg ik niet tegelijk de 'output' van de mic te horen door de speakers. Als ik de opname beluister heb ik me wel horen praten, maar het is de bedoeling om direct de output naar de speakers te sturen. Onder vista lukt dat helemaal niet.
Ik heb dan terug een XP erop gezet (dual boot). Daar werkt dat wel, maar de output is veel te stil. Normaal heb je een optie 'mic-boost', maar die is spijtig genoeg niet beschikbaar. Er zijn zelfs geen geavenceerde opties beschikbaar voor de mic. Ook hier is de opname wel luid genoeg, de output niet.
Nu zijn mijn vragen:
* Bestaat er een optie om die 'mic-boost' toch te krijgen?
* Is het enigzins mogelijk om onder vista de output naar de speakers te krijgen
* Bestaat er misschien 3rd party software dat een soort mic-boost optie kan genereren (maakt niet uit of't onder XP of Vista is)
Bedankt voor eventuele reacties
PS: de mic werkt goed, want bij een andere laptop werk hij wel met de mic-boost optie.
Ik heb dan terug een XP erop gezet (dual boot). Daar werkt dat wel, maar de output is veel te stil. Normaal heb je een optie 'mic-boost', maar die is spijtig genoeg niet beschikbaar. Er zijn zelfs geen geavenceerde opties beschikbaar voor de mic. Ook hier is de opname wel luid genoeg, de output niet.
Nu zijn mijn vragen:
* Bestaat er een optie om die 'mic-boost' toch te krijgen?
* Is het enigzins mogelijk om onder vista de output naar de speakers te krijgen
* Bestaat er misschien 3rd party software dat een soort mic-boost optie kan genereren (maakt niet uit of't onder XP of Vista is)
Bedankt voor eventuele reacties
PS: de mic werkt goed, want bij een andere laptop werk hij wel met de mic-boost optie.