Toon posts:

Vraagje over geflashte Xbox 360

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil via marktplaats een Geflashte Xbox 360 met o.a. 5 games (waaronder forza motorsport 2 en crackdown), 64 MB kaart etc kopen. Dit is in totaal €280 en op deze manier spaar ik veel geld uit ipv het in de winkel te kopen. Het is een Xbox 360 Core, het enige nadeel is dat hij is geflashet.

Ik koop altijd mijn games aangezien ik op Xbox Live wil spelen, maar mijn vraag is of het feit dat de Xbox geflashet is mij misschien blokkeert van Xbox Live?

Ik speel zelf geen gebrande spellen dus ik zal nooit op Xbox Live proberen te komen met een game die gebrand is (ben bang 3-4 van die games gebrand zijn :\) dus op die manier zal ik niet "gebanned" kunnen worden.

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op weten,

Met vriendelijke groet,
Aevitas.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 16:22

Dennahz

Life feels like hell should.

Ja, je kan dan geblokkeerd worden op Live. Dat is misschien ook wel de reden dat hij verkocht wordt. De premium kost nog maar € 333,- volgens mij... kan je beter daarvoor gaan, heb je nog HD ook.

Twitter

Verwijderd

Grote kans dat deze al gebanned is, en zowiezo kan hij al geregistreerd zijn als omgebouwd, maar is zijn serie nr nog niet effectief geband. Niet doen dus als je online wilt!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:31:
Ik speel zelf geen gebrande spellen dus ik zal nooit op Xbox Live proberen te komen met een game die gebrand is (ben bang 3-4 van die games gebrand zijn :\) dus op die manier zal ik niet "gebanned" kunnen worden.
Fout! Je wordt gebanned om je console niet om je spellen. Ik schat jouw kans heel erg hoog in dat je gebanned wordt. Dat je originele games speelt veranderd daar niks aan.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:31:
Hoi,

Ik wil via marktplaats een Geflashte Xbox 360 met o.a. 5 games (waaronder forza motorsport 2 en crackdown), 64 MB kaart etc kopen. Dit is in totaal €280 en op deze manier spaar ik veel geld uit ipv het in de winkel te kopen. Het is een Xbox 360 Core, het enige nadeel is dat hij is geflashet.

Ik koop altijd mijn games aangezien ik op Xbox Live wil spelen, maar mijn vraag is of het feit dat de Xbox geflashet is mij misschien blokkeert van Xbox Live?

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op weten,

Met vriendelijke groet,
Aevitas.
Hij zit in de verkoop dus zal al wel geblokkeerd zijn, tja...zelf vindt ik 200 euro dan nog teveel voor een xbox360. Want xbox live is toch iets van 40% van de reden om er een te bezitten!

En de games...well bij harde waren altijd ophalen! Maar ja gebrande game of niet, een geflashte xbox360 is geband of is nu al ge "earmarked" voor de volgende ban ronde. Het is de moeite niet waard!

Toen de banhamer viel hoorde je heel veel van "wel dan hou ik gewoon mijn gebande om "backups" op te spelen" ...binnen drie dagen was marktplaats.nl gegaan van 4 naar 60 pagina's met Xbox360 in de verkoop!

Ik kan nu al vertellen dat er maar een paar games zijn waarbij Xbox Live niets toevoegt. Ja er zijn een paar games met "single player" alleen en wat "achievements". Meeste games dertegen zullen Xbox Live gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door swampy op 14-08-2007 12:46 . Reden: Verdere Uitleg ]

There is no place like ::1

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:36
Xboxen gaan bovendien vaak stuk en met zon geflashte heb je geen garantie meer.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Oef, dat had je beter moeten uitzoeken. Als je op Live gaat zal de kans aanzienlijk zijn dat je er direct of laterop niet meer opkomt. Ik juich dit toe, maar voor mensen als jij vind ik het wel sneu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nog niet gekocht :)

Ik wilde eerst op forums navragen of dit waar was aangezien iemand mij het vertelde... Heel erg bedankt voor de info en de verkoper was ook eerlijk aangezien hij dit mij vertelde per email en het stond niet op de advertentie, als ik niet wist dat hij geflashed was had ik hem gekocht.

Achja, ik denk dat ik dan toch eentje uit de winkel moet kopen :'(

Ik zit erover te denken een advertentie op marktplaats te maken dat ik een xbox wil kopen die niet geflashet is...Maar dan kan ik natuurlijk opgelicht worden.. Weet iemand misschien een goede plek waar ik er een 2de hands kan vinden?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 17:22 ]

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:21:
Ik heb hem nog niet gekocht :)

Ik wilde eerst op forums navragen of dit waar was aangezien iemand mij het vertelde... Heel erg bedankt voor de info en de verkoper was ook eerlijk aangezien hij dit mij vertelde per email en het stond niet op de advertentie, als ik niet wist dat hij geflashed was had ik hem gekocht.

Achja, ik denk dat ik dan toch eentje uit de winkel moet kopen :'(

Ik zit erover te denken een advertentie op marktplaats te maken dat ik een xbox wil kopen die niet geflashet is...Maar dan kan ik natuurlijk opgelicht worden.. Weet iemand misschien een goede plek waar ik er een 2de hands kan vinden?
Als bezitter van een 360 kan ik je als tip geven gewoon en nieuwe te kopen. het is in aanschaf misschien ietsjes duurder, maar je hebt dan wel 2 jaar volledige garantie en geen gezeik met overzetten. en ik zeg het niet graag maar dat is bij de 360 ivm defecten een voordeel.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ThatsHollywood schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:27:
[...]

Als bezitter van een 360 kan ik je als tip geven gewoon en nieuwe te kopen. het is in aanschaf misschien ietsjes duurder, maar je hebt dan wel 2 jaar volledige garantie en geen gezeik met overzetten. en ik zeg het niet graag maar dat is bij de 360 ivm defecten een voordeel.
Mee eens. Je hebt zelfs 3 jaar garantie toch? Met al die defecten?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Exorcist schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:29:
[...]

Mee eens. Je hebt zelfs 3 jaar garantie toch? Met al die defecten?
2 jaar op "normale" defecten en 3 jaar op Rings of Death!

En ja, een nieuwe is duurder maar, je hebt garantie nodig met een xbox360!

• casey120
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07-2023
L-VIS schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:36:
[...]

Fout! Je wordt gebanned om je console niet om je spellen. Ik schat jouw kans heel erg hoog in dat je gebanned wordt. Dat je originele games speelt veranderd daar niks aan.
Als je je nu eerst even verdiept in de materie en leest op de verschillende sites i.p.v. zomaar wat roept dan had je kunnen weten dat het precies andersom is .

Een geflashde 360 is niet ( voorlopig nog ) niet te detecteren door MS , wat ze wel zien is als je online gaat met een niet stealth game in je dvd lade , de laatste iExtreme firmware zorgt er voor dat je 360 een niet stealth game niet eens opstart en ook bij het controleren geen data naar MS verzend , de oudere firmware's spelen alles af , stealt of niet stealt al kan je met software vantevoren al op de pc checken of een iso veilig is .
Originele games kan je natuurlijk altijd op Live spelen .
Kijk wel uit met een 2e hands 360 want veel zijn gebanned van live en worden daarna op Marktplaats of zo aangeboden , die krijg je nooit meer werkend online .

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor me info :)

Ik heb besloten er toch maar een in een winkel te kopen, ik ga wel letten op de Manufactured datum want als hij gemaakt is in Augustus of later dit jaar zit er die nieuwe 65nm ofzo nogiets processor in :)

Dus hier is een tip voor mensen die een Xbox 360 willen aanschaffen: Kijk in de winkel op de doos van de 360 die je koopt of er "Manufactured in August 2007" of later op staat, en lot#0728 of hoger, al heb ik geen idee wat dat laatste is :D

http://arstechnica.com/jo...e-source-spills-the-beans

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 17:34 ]

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 15:26
Ook nog een vraagje dan; Ik heb een Hitachi drive, en geen idee of ik I-extreme dinges heb. Ik heb veel originele spelen maar ook veel backups. Ik ben wel verbonden met X-box live en upload scores enzo. Ik heb dus zo'n gratis silver abo. Kan ik daarmee ook gebanned worden? Ik bedoel als ik een score upload via ColinMcrea Dirt ofzo? Ik heb wel een gold prepaid kaartje, maar durf het eigenlijk niet aan om online te gaan spelen zo. En hoe kom ik erachter welke firmware ik heb?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Domus schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:14:
Ook nog een vraagje dan; Ik heb een Hitachi drive, en geen idee of ik I-extreme dinges heb. Ik heb veel originele spelen maar ook veel backups. Ik ben wel verbonden met X-box live en upload scores enzo. Ik heb dus zo'n gratis silver abo. Kan ik daarmee ook gebanned worden? Ik bedoel als ik een score upload via ColinMcrea Dirt ofzo? Ik heb wel een gold prepaid kaartje, maar durf het eigenlijk niet aan om online te gaan spelen zo. En hoe kom ik erachter welke firmware ik heb?
Oooh a topic hijack :)

;) Ja jouw xbox staat nu waarschijnlijk al op de banlijst voor de volgende "banhammer" ronde. Tot zoverre het antwoord!

• MacDokie
swampy schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:18:
[...]

Oooh a topic hijack :)

;) Ja jouw xbox staat nu waarschijnlijk al op de banlijst voor de volgende "banhammer" ronde. Tot zoverre het antwoord!
Ow ja ik was alweer vergeten dat het hier vol zit met moeders die graag authoritair willen zijn :+

Ik heb het antwoord gevonden. Voorlopig zit ik safe.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:19

Nutral

gamer/hardware freak

Je kunt gebanned worden hoor, alleen dan word je xbox console zelf gebanned en dan maakt het niet uit of je nou een gratis of betaald account gebruikt.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Domus schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:06:
[...]

Ow ja ik was alweer vergeten dat het hier vol zit met moeders die graag authoritair willen zijn :+

Ik heb het antwoord gevonden. Voorlopig zit ik safe.
Mmm? Wel microsoft houdt zijn mond stijf dicht over wat ze wel en wat ze niet kunnen achterhalen. En de modders zeggen wel van "ja maar deze firmware is 100% niet te vinden" maar zeiden ze dat ook niet 6 maanden geleden?

Zoals al gezegt je hebt je antwoord!

• MacDokie
Zou best kunnen dat ik gebanned word inderdaad. Heb al wat verder gelezen en je hebt gelijk denk ik.

Dus even denken - 300 euro voor een nieuwe Xbox om online te kunnen spelen versus nu ongeveer 18 backup games x 65 euro.... dat kan wel uit. Ik haal wel gewoon een xbox erbij. Dan kan ik de originals gewoon lekker online spelen. Op naar de mediamarkt :)

Pagina: 1