Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Javascript redirect naar andere subfolder (andere taal)

Pagina: 1
Acties:

• DieRooie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08-2023
Ik heb een site in verschillende talen opgesteld. De folders zijn verdeeld in:
domeinnaam/subfolder/EN/pagina/etvSubPagina
domeinnaam/subfolder/NL/pagina/etvSubPagina
domeinnaam/subfolder/FR/pagina/etvSubPagina

Op elke pagina is een knopje te vinden waarmee de taal veranderd zou moeten worden.
Wat ik nu probeer is het adres uit de balk uit te lezen en dan met de functie afhankelijk van de knop waar je op drukt de taal te veranderen.

Ik weet dat je met window.location of window.location.pathname het adres kan uitlezen.
Ik heb van het geprobeerd met de Replace functie maar ik krijg continu fouten.

de code die ik ongeveer heb is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script>
function relocate(whereTo){
var strAddress = window.location;
strAddress.replace (??, whereTo)
}
</script>
<div id="EN" onClick="relocate(this.ID)">English</div> 
<div id="FR" onClick="relocate(this.ID)">Français</div> 
<div id="NL" onClick="relocate(this.ID)">Nederlands</div>

Kan iemand mij verder helpen?

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

En waarom plaats je niet gewoon alle drie de linkjes? Een dergelijk functie heeft daarnaast eigenlijk alleen zin op het moment dat als je de Nederlandse versie bekijkt, de link 'Nederlands' niet meer ziet. Immer de redirect NL --> NL heeft geen toegevoegde waarde.

Wat je ook kunt proberen is op basis van de browser instellingen de juiste taal te tonen (content negotiation, http://httpd.apache.org/docs/1.3/content-negotiation.html). Je moet dan wel bij de config van de webserver kunnen veranderen (e.g. .htaccess). In plaats van verschillende directies krijg je dan bestanden als index.nl.html, index.en.html en index.fr.html. De webserver kan (indien goed ingesteld) dan automatisch de juiste taal tonen aan de bezoeker.

If it isn't broken, fix it until it is..

• DieRooie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08-2023
Niemand_Anders schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:26:
En waarom plaats je niet gewoon alle drie de linkjes? Een dergelijk functie heeft daarnaast eigenlijk alleen zin op het moment dat als je de Nederlandse versie bekijkt, de link 'Nederlands' niet meer ziet. Immer de redirect NL --> NL heeft geen toegevoegde waarde.

Wat je ook kunt proberen is op basis van de browser instellingen de juiste taal te tonen (content negotiation, http://httpd.apache.org/docs/1.3/content-negotiation.html). Je moet dan wel bij de config van de webserver kunnen veranderen (e.g. .htaccess). In plaats van verschillende directies krijg je dan bestanden als index.nl.html, index.en.html en index.fr.html. De webserver kan (indien goed ingesteld) dan automatisch de juiste taal tonen aan de bezoeker.
Het heeft in wel degelijk zin als ik vermeld dat het niet om een pagina gaat in een taal maar om vele pagina's met daaronder weer meerdere subpagina's (de subpagina's hebben wel de zelfde benamingen overigens maar worden vanuit een CMS gegenereerd). Tevens laat ik hierboven maar drie talen zien maar staan er in werkelijkheid 9 talen op. Als mensen op een Japanse subpagina zitten en ze drukken op de Nederlandse taal, dan moet die subpagina mee vertaald worden en dus niet verwijzen naar de hoofdpagina Nederlands.

Ik heb geen controle over de webserver aangezien deze gehost wordt door onze IT afdeling en er meerdere sites op draaien. Bovendien, als mensen in Japan zitten en ze willen de pagina in het Engels zien, dan hebben ze een probleem lijkt me...

Mnisshcine geef ik nu teveel informatie weg maar er is wel degelijk over nagedacht dat dit de beste methode is...nu enkel nog even de manier van coderen?

Verwijderd

lijkt me sterk dat dit de beste manier is, navigatie moet je nooit op javascript laten vertrouwen

bak gewoon serverside een aantal linkjes en laat dat hele javascript schieten