Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Blijkbaar worden prullebakken nooit geleegd (of de server wordt nooit/al heen lang niet meer gebackupt
Misschien dat NT backup niet correct de backup registreert en dan daarom de items niet verwijderd worden?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Check even op event 1221.
Wat krijg je exact voor meldingen, met eventnummers en details? Misschien kan je op www.eventid.net meer vinden/
Via EventID en MS.com kom ik qua tips niet veel verder dan de limiet verhogen. Nou is dit wel een optie maar aangezien het er op lijkt dat de db vooral groeit door de Recoverable items los ik liever dat probleem op. Ik kwam er zojuist wel achter dat tijd waarop maintenance mag draaien heel erg krap ingesteld stond. Ik heb de server nu even de ruimte gegeven om vrij op maintenance te pruttelen. Ik hoop maar dat dit iets uit maakt al lijkt ie zich nu vooral met online defragmentatie bezig te houden.Exchange store "First Storage Group\Mailbox Store (<name>)": The logical size of this database (the logical size equals the physical size of the .edb file and the .stm file minus the logical free space in each) is 16 GB. This database size is approaching the size limit of 18 GB.
If the logical database size exceeds the maximum size limit it will be dismounted on a regular basis.
How to increase the Exchange Server 2003 Service Pack 2 18-gigabyte database size limit
Ik heb net even in de logs zitten spitten en wat blijk.... De server heeft al ruim 8 maanden lang niet meer dan 15 minuten per week aan maintenance boven besteden
Volgens mij zou dat mijn probleem wel eens kunnen verklaren. Geen maintenance pass betekend volgens mij ook dat er niets weggegooid wordt. toch?
Ahh dan is het mij nu duidelijk waarom dat dus maar niet gebeurt. Disk space op zich maakt me niet zo heel veel uit al zal het in de nachtelijke back-up een hoop tijd schelen. belangrijkste is dat de grootte van de DB een beetje onder controle is en niet zonder duidelijke reden maar blijft groeien.sanfranjake schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:31:
Volgens mij wordt dat pas na een succesvolle maintenance gedaan, en dan nadat er een full backup wordt gedaan. Je zal om diskspace terug te claimen waarschijnlijk straks toch een offline defrag moeten doen, tenzij dat verder niet echt uitmaakt
Nu dus de server maar even zijn ding laten doen. Een full pass zal wel even duren na al die tijd. Daarna een full backup en een offline defrag en dan moet het zaakje hopelijk weer als een zonnetje draaien
Bedankt voor je hulp iig sanfranjake!
Verwijderd
Exchange Server 2003 and Exchange 2000 Server information store maintenance and online defragmentation
Bij event 1207 staat het volgende:
Nog maar even verder zoeken.Cleanup of items past retention date for Item Recovery is complete for database "First Storage Group\Mailbox Store (<servername>)".
Start: 478863 items; 23328632 Kbytes
End: 478863 items; 23328632 Kbytes
Yep, ik krijg 'snachts netjes event 210 (Information Store (2396) First Storage Group: A full backup is starting.) en 213 (Information Store (2396) First Storage Group: The backup procedure has been successfully completed.)sanfranjake schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:49:
Is er ook een FULL backup overheen gegaan?
Ik heb wel een mailbox gevonden waarbij ik vanuit outlook via extra en verwijderde items herstellen idioot veel berichten terug heb gevonden. Deze verwijderen leverde wel iets op en de counters dalen ook netjes. Wat ik niet snap is dat deze berichten nog bestonden. Er staat duidelijk een retention time van 2 dagen ingesteld en de berichten waren soms meer dan een jaar oud. Ook zouden berichten van meer dan een jaar oud sowieso al uit de mailbox van de gebruiker verwijderd moeten worden.
Heeft iemand misschien nog goede tips?
Ook vraag ik me af of antivirus software hier nog invloed op kan hebben.
Overview of Exchange Server 2003 and antivirus software
Wij draaien AVG 7.5 email server edition for exchange.
Ik hoop dat ik niet al te naïef ben als ik er vanuit ga dat een speciale scanner voor exchange geen problemen veroorzaakt
Gelukkig is dit nu verholpen.
Bedankt voor jullie hulp!
Zal iemand dit misschien ooit bewust hebben ingesteld ivm 1 of andere archiverings wetrajackar schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:34:
OK! Het probleem is opgelost. Er bleek een archief account te zijn waarbij handmatig een override van de standaard policy was ingesteld waardoor recoverable items nooit verwijderd werder. Dit leverde over 2,5 jaar 22 GB aan verscholen data op.
Gelukkig is dit nu verholpen.
Bedankt voor jullie hulp!