[XP] Partitie resize, grootte klopt niet onder my computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Beste medetweakers,
Mijn huisgenoot heeft 2 partities op de 80GB schijf van zijn laptop staan, beide NTFS. Partitie 1, waar het OS op stond, was eerst 9.5 GB en partitie 2 met data de rest.

Nu wilde hij dit anders en heeft daarom de OS partitie vergroot naar 35GB en zodoende partitie 2 kleiner gemaakt. Nu gaat dit allemaal prima met Partitionmagic, de partities worden na het resizen op juiste grootte herkend en ook windows disk management ziet zit correct. Echter in My Computer word de partitie aangegeven als zijnde nog steeds 9.50GB, en er valt ook niet meer data op te zetten dan dat.

Wat we al hebben geprobeerd:
- Chkdsk;
- Partitie opnieuw resizen naar 30GB

edit: En de windows defragger schijnt 282% vrije ruimte te zien... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door geez op 14-08-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Niemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele lange tijd geleden heb ik ook al is zo'n probleem gehad. Helaas was toen de enige oplossing een mid-level format uit te voeren met KillDisk.

• geez
Dat is niet echt een optie in dit geval, hij zat er niet op te wachten zijn OS opnieuw te installen..
Verder echt niemand dit probleem gehad? :?

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:49
Ik zou proberen een image te maken van de partitie naar een externe schijf of andere partitie en deze dan weer terugzetten. DriveImage XML kan zoiets bijvoorbeeld: http://www.runtime.org/dixml.htm. Voor zover ik weet slaat DriveImage alleen de bestanden en hun locatie met alle eigenschappen op. Het is dus geen low level backup en kan zo'n probleem eventueel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
jorikc schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:35:
Ik zou proberen een image te maken van de partitie naar een externe schijf of andere partitie en deze dan weer terugzetten. DriveImage XML kan zoiets bijvoorbeeld: http://www.runtime.org/dixml.htm. Voor zover ik weet slaat DriveImage alleen de bestanden en hun locatie met alle eigenschappen op. Het is dus geen low level backup en kan zo'n probleem eventueel oplossen.
Lijkt me dat je dan een probleem krijgt met de bootbaarheid van de partitie? Heeft iemand een idee waar het probleem ergens zit, in windows zelf, MBR, of bijvoorbeeld de partition table? Vergemakkelijkt het zoeken naar een minder destructieve oplossing wellicht..
Pagina: 1