MyBook molt PC?

Pagina: 1
Acties:

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hallo Mede-tweakers.

Ik heb al een tijdje de My Book™ Essential Edition 500GB. (http://www.wdc.com/en/pro...p?driveid=232&language=en). Ik nam hem laast naar een vriend van mij toe en daar kopieerde ik het een het het ander ervan af. Mijn vriend was blij met de nieuwe bestanden, ik liet hem ook wel eens alleen bij die harde schijf. Toen ik op een gegeven moment hem achter de computer zag, zag ik hem de harde schijf steeds aan en uit zetten (ca. om de 5 seconde gedurende een halve minuut). Ik was wel boos, maar mijn harde schijf deed het nog. Na nog een dag de harde schijf gebruikt te hebben na ik hem weer mee naar huis.

Wat later belde mijn vriend mij op en vertelde dat zijn pc door het dolle heen was: De muis en toetsenbord stonden soms vast op het beeldscherm en hij kreeg soms een zwart scherm bij het opstarten. hij vertelde me dat het zeker weten door mijn harde schijf kwam.

Nu wilde ik jullie vragen of deze harde schijf echt zijn PC kan slopen en of jullie eventueel weten hoe het komt en hoe het op te lossen is?

Hij gebruikt een branded Packard Bell PC met XP home service pack 2.

Alvast bedankt, Philotra.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Zeg maar tegen die vriend dat hij naar een herstelpunt terug moet keren, en laat hem NOOIT MEER BIJ JE SCHIJF.

(natuurlijk kan je schijf iets met zijn USB-poort hebben gedaan, door steeds aan en uit te gaan -> hardware-eventlog is je vriend)

Houdoe

• philotra

philotra

Topicstarter
Witte schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:30:
Zeg maar tegen die vriend dat hij naar een herstelpunt terug moet keren, en laat hem NOOIT MEER BIJ JE SCHIJF.

(natuurlijk kan je schijf iets met zijn USB-poort hebben gedaan, door steeds aan en uit te gaan -> hardware-eventlog is je vriend)
Bedankt voor de reactie, misschiene en beetje domme vraag, ik ben er niet ze bekend mee: maar waar kan ik de hardware-eventlog vinden?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
werkt de schijf nog goed bij jou?

in de veronderstelling dat hij een USB muis en/of toetsenbord heeft, is de USB hub door het aan/uit schakelen misschien dolgedraaid of beschadigd (hoewel ik dat laatste raar zou vinden)

kan ook toeval zijn :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

philotra schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:03:
Hij vertelde me dat het zeker weten door mijn harde schijf kwam.
Ik denk dat door zijn eigen gedrag komt.

edit: wat Witte zegt dus :).

[ Voor 16% gewijzigd door job op 14-08-2007 12:26 ]

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 08:58
philotra schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:03:
Hallo Mede-tweakers.

Ik heb al een tijdje de My Book™ Essential Edition 500GB. (http://www.wdc.com/en/pro...p?driveid=232&language=en). Ik nam hem laast naar een vriend van mij toe en daar kopieerde ik het een het het ander ervan af. Mijn vriend was blij met de nieuwe bestanden, ik liet hem ook wel eens alleen bij die harde schijf. Toen ik op een gegeven moment hem achter de computer zag, zag ik hem de harde schijf steeds aan en uit zetten (ca. om de 5 seconde gedurende een halve minuut). Ik was wel boos, maar mijn harde schijf deed het nog. Na nog een dag de harde schijf gebruikt te hebben na ik hem weer mee naar huis.

Wat later belde mijn vriend mij op en vertelde dat zijn pc door het dolle heen was: De muis en toetsenbord stonden soms vast op het beeldscherm en hij kreeg soms een zwart scherm bij het opstarten. hij vertelde me dat het zeker weten door mijn harde schijf kwam.

Nu wilde ik jullie vragen of deze harde schijf echt zijn PC kan slopen en of jullie eventueel weten hoe het komt en hoe het op te lossen is?

Hij gebruikt een branded Packard Bell PC met XP home service pack 2.

Alvast bedankt, Philotra.
als die vriend even oud als jou is (16) had ik toch wel iets volwassenner gedrag verwacht. zoals eerder gezecht even een herstelpunt proberen.

(hij zegt dat het door jouw HD komt maar hij gaat er zo mee om dus jouw probleem is het zeker niet)

-

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20

BCC

Ik vind het best knap dat een stuk USB hardware dat AFWEZIG is problemen veroorzaakt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
philotra schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:36:
[...]

Bedankt voor de reactie, misschiene en beetje domme vraag, ik ben er niet ze bekend mee: maar waar kan ik de hardware-eventlog vinden?
Start -> Uitvoeren... -> eventvwr.msc

en daar vind je een systeem-log

Houdoe

• philotra

philotra

Topicstarter
Bedankt voor al deze reacties, maar ik wilde graag weten of jullie enig idee hadden wat er mis is met die comuter en hoe het verholpen kan worden. De Pc heeft last van vastlopers en loopt soms al voor windows vast. Ik denk persoonlijk dat er iets kapot is aan de hardware, weten jullie hoe ik dit kan testen?

Zijn moeder denkt dat het door een virus kwam die op mijn harde schijf stond. Is dit mogelijk?

Alvast heel erg bedankt, Philotra.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het verhaal over de (aanhoudende) problemen hoort echter hiet niet thuis, maar in bijvoorbeeld Overige Hardware. Neem dan ook de Hangen & Opstarten troubleshooter door die te vinden is in Processors, Mobo's & Geheugen. Het daadwerkelijk opzoeken is aan jou. ;)

Het verhaal dat een USB harddisk problemen kan zorgen op de USB bus is weer een gevalletje Opslagmedia & I/O Controllers. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Laurent op 15-08-2007 14:12 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:20

SeatRider

Hips don't lie

philotra schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:12:
Bedankt voor al deze reacties, maar ik wilde graag weten of jullie enig idee hadden wat er mis is met die comuter en hoe het verholpen kan worden. De Pc heeft last van vastlopers en loopt soms al voor windows vast. Ik denk persoonlijk dat er iets kapot is aan de hardware, weten jullie hoe ik dit kan testen?
Ik denk dat je vriend door het herhaaldelijk aan en uitzetten het moederbord zelf stuk heeft gemaakt.
Zijn moeder denkt dat het door een virus kwam die op mijn harde schijf stond. Is dit mogelijk?
Strict genomen kan dit, maar dat kun je bewijzen door de harde schijf met een virusscanner, desnoods op je eigen PC, te scannen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1