Toon posts:

Telefoon netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag leute,

Ik had eens een vraag uit nieuwsgierigheid en ik kan 'm zelf via de zoekmachines niet echt beantwoorden. Er zijn bij mobiel internet verschillende soorten en de meest bekende daarvan zijn GPRS en UMTS (de andere soorten worden nauwelijks gebruikt toch?). Ik vroeg me nu alleen af (ik kan 't ook in een telefoonwinkel vragen, maar ik geloof die mensen nooit zo) hoe dat precies werkt.

Stel; ik zit in de bush bush bush bush zonder GSM-netwerk en ik heb 2 super hippe mobiele telefoons bij me.
Een telefoon heeft GPRS en de andere heeft UMTS.
Kan ik nu met allebei de telefoons nog internetten? Zo ja: waarom? En zo nee: waarom niet?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groeten,
Bik :9

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:02

Onbekend

...

Door het hele land door staan GSM-zendmasten. Deze nemen elk een deel van het gebied voor hun rekening.

Op sommige plaatsen heb je geen of slechte ontvangst. Bijvoorbeeld midden op het IJsselmeer o.i.d.
Daarnaast moet de GSM-zender ook UMTS of GPRS ondersteunen.

Tip: Zoek op Wikipedia voor meer informatie over dit onderwerp.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je zou toch verwachten dat iedereen wel enig benul zou hebben hoe een mobiel telefoonnetwerk werkt tegenwoordig. Zeker met al die discussies over zendmast wel of niet gevaarlijk.
Maar zoek eens op www.howstuffworks.com. Die legt het ongetwijfeld haarscherp uit.

[ Voor 19% gewijzigd door TrailBlazer op 14-08-2007 11:05 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
heel simpel: neen dat kan je niet.

voor beiden umts en gprs moet er gsm-ontvangst zijn - vooral voor die laatste.
geen gsm-ontvangst = geen gprs (werkt over de gsm-band) en dus geen internet.
umts soortgelijk (lees effe wikipedia enzo over hoe gprs en umts eigenlijk werkt

maar kort door de bocht: geen gsm-masten in de buurt waarvan je signaal kunt ontvangen = geen gprs/umts = geen internet daarover....

wil je overal en altijd kunnen internetten, dan haal je best een sateliet-telefoon met ingebouwde moden en met bijhorend duur abbo'tje, en dan lukt dat overal - tenzij je 50m onder de grond zit ofzo...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat denk je zelf.. Zowel het GSM signaal als het EDGE/UMTS/HSDPA/4G signaal zal toch ergens vandaan moeten komen. Dat wordt niet opgewekt door hard op een boom te trommelen..

ALs je geen bereik hebt houd het op. Lijkt me vrij simpel :)

Even ter aanvulling: Dit is natuurlijk een kwestie van gewoon nadenken, en een beetje basiskennis. GoT is geen helpdesk waar je even snel een vraag kan dumpen.
Een beetje eigen inzet tonen kan geen kwaad.

[ Voor 30% gewijzigd door Equator op 14-08-2007 12:21 ]

Dit topic is gesloten.