Ik ben bezig met een klein web appje om wat producten en hun uitleenstatus bij te houden.
Dit is de tabel structuur waar ik het probleem mee heb:
loan
-----
id
productid
employeeid
products
------------
id
productcode
productsn
In de tabel loan staan enkele artikelen die op dat moment uitgeleend zijn. In de tabel products staan alle producten met code en serienummer. De query die probeer te bouwen zou het volgende moeten kunnen:
geef alle producten uit de tabel products waarvan products.id niet gelijk is aan loan.productid.
De query waarvan ik dacht dat het zou werken:
Helaas krijg ik hier geen resultaat mee, geen foutmelding, maar gewoon een leeg resultaat.
Waar zit mijn denk fout?
Dit is de tabel structuur waar ik het probleem mee heb:
loan
-----
id
productid
employeeid
products
------------
id
productcode
productsn
In de tabel loan staan enkele artikelen die op dat moment uitgeleend zijn. In de tabel products staan alle producten met code en serienummer. De query die probeer te bouwen zou het volgende moeten kunnen:
geef alle producten uit de tabel products waarvan products.id niet gelijk is aan loan.productid.
De query waarvan ik dacht dat het zou werken:
SQL:
1
2
3
4
5
| SELECT loan.id, loan.productid, products.id, products.code, products.sn FROM loan RIGHT JOIN products ON loan.productid = products.id WHERE loan.productid <> products.id ORDER BY products.code |
Helaas krijg ik hier geen resultaat mee, geen foutmelding, maar gewoon een leeg resultaat.
Waar zit mijn denk fout?