[XP] Probleem hardware instaleren via usb poorten*

Pagina: 1
Acties:

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 17:17
Goede Dag
Ik heb een Dell dimension 9150 met windows xp home edite sp2.
Nu heb ik het volgende probleem als ik bijvoorbeeld een muis wil instaleren op mijn comp de logitec mx 518 dan vind hij hem niet op een aantal usb poorten. op andere usb poorten krijg ik nieuwe hardware gevond met wizard instaleren en als ik dat doet zegt hij op het eind deze hardware kan niet worden geinstaleerd. Op 1 usb poort krijg ik zelf een blauw scherm met een fysieke geheugen dump daar staat bij driver_irql_not_less_or_bqual. al deze usb poorten zitten gewoon achter in mijn comp en er zit geen hup tussen. Dus is er een mogelijkheid om usb poorten te resetten op weer aan windows te kopelen zodat hij de hardware op de usb poorten weer vind?
Want als ik de muis in een andere comp stop met windows xp dat vind hij hem zo en kan ik er mee werken. Wie wil mijn helpen want een comp zondere muis is wel lastig ik heb geen ps2 dus daar kan ik geen muis op zetten.
Alvast bedankt voor het antwoord

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is het geen usb 2.0 versus usb 1.0 probleem? Dat je een 2.0 muis in een 1.0 poort probeert te stoppen oid? Anders kan je altijd in apparaatbeheer de usb-apparaten weggooien en opnieuw laten detecteren, maar dat zou ik alleen als laatste redmiddel gebruiken. Vooralsnog kan je kijken of je van je usb-poorten de laatste drivers hebt en zo..

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

ja drivers update kan helpen.
Of in apparaatbeheer al je usb poorten weggooien en opnieuw laten detecteren door windows, de originele drivers staan op de recovery cd van dell mocht hij ze niet zelf weer kunnen vinden...als dat is gelukt even een microsoft update draaien.

• niels_vlaar
Het zijn allemaal usb 2.0 aansluiting dus dat is het probleem niet

• niels_vlaar
Ik heb de usb poorten weggegooit en opnieuw laten detecteren maar nu vind hij mijn toestenbord ook niet meer. Hij ziet wel nieuwe hardware en dan vraagt hij of ik het wil instaleren maar dat kan ik niet aan kliken want mijn toetsenbord en muis werken niet meer. Het toetsen bord werkt nog wel in de bios. Van dell heb ik helemaal geen cd gekregen zit een papiertje in de doos dat je windows systeem herstel moet gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door niels_vlaar op 14-08-2007 12:23 ]

• niels_vlaar
Ik heb de cd van de muis gevonden en zo de muis geinstaleerd. Dus het probleem is nu dat windows niet automatisch hardware instaleerd. Hij vind de nieuwe hardware en die moet hij automatisch instaleren maar dat doet hij niet meer. Bij andere computers met de zelfde windows doet hij het wel automatisch. Wat kan de fout zijn een vinkje verkeerd of zo iets.
Ik hoor het graag

Verwijderd

Ik zie dat de 9150 met een D830 processor de Intel 945P chipset heeft, je kan dus gewoon de Intel Chipset INF set erop zetten en dan zouden ze gewoon moeten werken.
http://downloadcenter.int...ng&strOSs=45&submit=Go%21
Nou kan je even kijken bij je specificaties welke je hebt zodat je het zeker weet en dan kan je gewoon de inf update downloaden en installeren.

Hier vind je ook meer over je fout melding:
http://support.microsoft.com/kb/293077

• niels_vlaar
Heb ik gedaan die foutmelding is weg. maar mijn toetsenbord wil hij nog steeds niet instaleren.
Hij vind het toetsenbord als ik hem in een usb poort doet. Hij ziet ook dat het een dell multimedia toetsenbord is. Maar als ik klik de software automatische instaleren dan vind hij de benodigde software niet. Ik heb geen cd van dell en als je die beld zeggen dat die driver standaard in windows staat en deze niet apart te downloaden is of een cd er van te krijgen. Dus ik denk dat er wat fout zit in windows zodat hij niet automatische in zijn map met drivers kijkt of dat hij geen contact maakt met zijn drivers op het internet ik weet niet precies hoe hij dat doet.
kan het zijn dat ik bij hardware heb geklikt om in een bepaalde map te zoeken en dat je die terug moet zetten?
alvast bedankt voor de info.

• niels_vlaar
Ik ben nu 2 dagen bezig ik ga windows wel opnieuwe instaleren kijken wat hij dan doet moet ik wel alle software opnieuwe instaleren :'( dus ben wel weer even bezig wat een gedoe
Pagina: 1