Toon posts:

[XP] Connecteren met network drives @ logon

Pagina: 1
Acties:
  • 917 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je gebruik maakt van netwerkverbindingen onder de Administrator account in Windows 2000 Prof., komt Windows automatisch het wachtwoord voor die netwerkverbindingen vragen op het moment dat je inlogt. In Windows XP is dit niet zo. Je krijgt dan een tekstballonnetje "Niet alle netwerkverbindingen kunnen worden hersteld".
Omdat ik voor het installeren van software gebruik maak van batch-scriptjes die samen met de installatiebestanden op een netwerk share staan, zou het gemakkelijk zijn als ook Windows XP bij het aanmelden het wachtwoord van de netwerkverbindingen komt vragen.
Kan dit ergens ingesteld worden?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet moeilijk doen, 2 opties:
login script gebruiken
batchfile maken en in startup pleuren.
net use \\server\share usernaam@domein/pcnaam

Verwijderd

Als je een netwerkshare aanmaakt, dan kun je een vinkje aanvinken met reconnect at logon en dan moet ie iedere keer bij inloggen gelijk de verbinding herstellen als je wachtwoord onthouden ook aanvinkt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Controleer via keymgr.cpl / control keymgr.dll of er een user/pass zijn ingevoerd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga effe de situatie proberen te verduidelijken.
De server waar de installatiebestanden opstaan is een Linux server waarop Samba draait. Onder de Administrator account van de WinXP Prof. machine heb ik een stationsletter I: gemapped naar \\sambaserver\Installations. Aangezien Administrator geen domain account is gebruik ik root om met de share te connecteren.

Stel nu, ik installeer een programma bestaande uit 2 delen. Als eerste het eigenlijke programma waarna een reboot noodzakelijk is. Na de reboot dienen er nog een aantal updates geïnstalleerd te worden. Mijn installatiescript plaatste dan een shortcut in Documents and Settings - Administrator - Menu Start - Programma's - Opstarten. Deze shortcut verwijst naar een batch script op de server dat de nodige updates installeert. Na de reboot log je dus weer als Administrator in. Win2000 vraagt om het wachtwoord van de share en de installatie gaat vervolgens automatisch verder.
Windows XP vraagt dus niet om dat wachtwoord na het inloggen maar doet dat pas wanneer je in Verkenner op de I:-drive klikt. Bijgevolg kan de shortcut in het onderdeel Opstarten van het Start menu de nodige updates niet van de server installeren.

Mogelijk bestaan er betere methodes om zulke installaties uit te voeren, dus adviezen zijn welkom. Wel niet uitwijden naar dure alternatieven als daar zijn LANDesk, Altiris, etc. want over die mogelijkheden beschik ik niet.

Groeten
Tim

Verwijderd

is het niet mogelijk om de shortcut naar I: in je opstart mapje te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:23:
is het niet mogelijk om de shortcut naar I: in je opstart mapje te zetten?
Ja, maar dan wordt het script nog steeds niet uitgevoerd dat eveneens in de startup staat.
Pagina: 1