De laatste weken heb ik dagelijks storingen vwbt het internet. Bijna dagelijks en soms meerdere keren per dag ligt het internet eruit. Ik weet inmiddels hoe ik het snel kan oplossen. Ik haal dan nl de coaxkabel even uit het modem en de stroom van het modem af. Vervolgens alles er weer in en het werkt weer. Ik heb het idee dat het aan het modem ligt (oververhit raakt ofzo), maar ik heb dus geen idee waar het aan ligt.
Nu zijn de aansluitingen van de kabels in mijn huis niet optimaal, maar tot voor kort werkte alles gedurende ca. een jaar prima, dus ik betwijfel of het hier aan ligt:
AOP --> 2-splitter --> ca. 8 mtr kabel --> Modem --> ca. 10 mtr utp --> PC
--> ca. 7 mtr kabel --> versterker --> 10-splitter --> 5 mtr kabel --> tv-aansluitingen
Overigens is het signaal van de TV's wel goed, alhoewel het niet sterk genoeg is voor digitale TV. Dit vind ik echter minder erg. Mijn belangrijkste probleem is het wegvallen van het internet. Overigens ben ik net overgegaan op chello power ipv chello light, ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben???
Wie kan me helpen?
Nu zijn de aansluitingen van de kabels in mijn huis niet optimaal, maar tot voor kort werkte alles gedurende ca. een jaar prima, dus ik betwijfel of het hier aan ligt:
AOP --> 2-splitter --> ca. 8 mtr kabel --> Modem --> ca. 10 mtr utp --> PC
--> ca. 7 mtr kabel --> versterker --> 10-splitter --> 5 mtr kabel --> tv-aansluitingen
Overigens is het signaal van de TV's wel goed, alhoewel het niet sterk genoeg is voor digitale TV. Dit vind ik echter minder erg. Mijn belangrijkste probleem is het wegvallen van het internet. Overigens ben ik net overgegaan op chello power ipv chello light, ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben???
Wie kan me helpen?