Toon posts:

Dagelijks internetstoring Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste weken heb ik dagelijks storingen vwbt het internet. Bijna dagelijks en soms meerdere keren per dag ligt het internet eruit. Ik weet inmiddels hoe ik het snel kan oplossen. Ik haal dan nl de coaxkabel even uit het modem en de stroom van het modem af. Vervolgens alles er weer in en het werkt weer. Ik heb het idee dat het aan het modem ligt (oververhit raakt ofzo), maar ik heb dus geen idee waar het aan ligt.

Nu zijn de aansluitingen van de kabels in mijn huis niet optimaal, maar tot voor kort werkte alles gedurende ca. een jaar prima, dus ik betwijfel of het hier aan ligt:

AOP --> 2-splitter --> ca. 8 mtr kabel --> Modem --> ca. 10 mtr utp --> PC
--> ca. 7 mtr kabel --> versterker --> 10-splitter --> 5 mtr kabel --> tv-aansluitingen

Overigens is het signaal van de TV's wel goed, alhoewel het niet sterk genoeg is voor digitale TV. Dit vind ik echter minder erg. Mijn belangrijkste probleem is het wegvallen van het internet. Overigens ben ik net overgegaan op chello power ipv chello light, ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben???

Wie kan me helpen?

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Ik heb dit probleem ook gehad (2 weken geleden) Heb toen een monteur laten komen, en die heeft toen het kastje aan de muur vernieuwd. Heb er nu geen last meer van.

Had je dit gewoon willekeuring, dat Internet en telefoon eruit lagen? En heel spontaan, soms 20x op een dag, en soms maar 2x?

[ Voor 28% gewijzigd door da_PSI op 14-08-2007 09:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen last met de telefonie (hoewel ik die ook via upc heb). Maar soms gaat het idd een dag of 2 dagen goed en dan dagen dat hij het zomaar 5 x niet doet. Goed dat je dat zegt van de telefoon, aansluischema is daardoor nog iets anders nl:

--> ca. 7 mtr kabel --> versterker --> 10-splitter --> 5 mtr kabel --> tv-aansluitingen + telefoniemodem

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:13:
De laatste weken heb ik dagelijks storingen vwbt het internet. Bijna dagelijks en soms meerdere keren per dag ligt het internet eruit. Ik weet inmiddels hoe ik het snel kan oplossen. Ik haal dan nl de coaxkabel even uit het modem en de stroom van het modem af. Vervolgens alles er weer in en het werkt weer. Ik heb het idee dat het aan het modem ligt (oververhit raakt ofzo), maar ik heb dus geen idee waar het aan ligt.

Nu zijn de aansluitingen van de kabels in mijn huis niet optimaal, maar tot voor kort werkte alles gedurende ca. een jaar prima, dus ik betwijfel of het hier aan ligt:

--> ca. 7 mtr kabel --> versterker --> 10-splitter --> 5 mtr kabel --> tv-aansluitingen

Overigens is het signaal van de TV's wel goed, alhoewel het niet sterk genoeg is voor digitale TV. Dit vind ik echter minder erg. Mijn belangrijkste probleem is het wegvallen van het internet. Overigens ben ik net overgegaan op chello power ipv chello light, ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben???

Wie kan me helpen?
Al gebeld naar Chello?

Waarschijnlijk testen ze de lijn van je modem en naar aanleiding daarvan komt er een monteur langs.
Om het te vervangen.

ps.

Heb je te maken gehad met een bliksem inslag bij jou in de buurt?

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 11:49

ljt

Dit probleem had ik ongeveer 2 weken terug ook. Maar bij mij ging internet+tel er altijd uit. En hoelang dit duurde was ook verschillend, dan lag het er maar 2 min uit maar het kon ook een half uur duren. En dit ging de hele dag door.

Bellen met chello, nee meneer er is niks aan de hand bij ons. We kunnen monteur sturen maar als het aan u ligt moet u betalen. Nou had ik alle kabels etc al gecheckt dus ik stemde ermee in.

Belde de monteur later die dag, was het blikseminslag geweest ergens bij hun. Heeft daarna nog paar dagen geduurt en alles blijft weer in de lucht. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

8m kabel tussen AOP en modem is veel te lang. Waarschijnlijk komt het signaal van je modem terug naar het UPC netwerk net wel of net niet goed aan. Gaat het goed, dan heb je verbinding, gaat het niet goed, dan niet.

Begin eens om die modem vlakbbij AOP aan te sluiten. 1 a 1.5m coax is sterk aan te raden als max. UTP kabel mag 300m lang zijn (en is sowieso goedkoper dan coax), dus geen reden om het niet te doen.

Als dat nog niet het probleem verhelpt, geef eens meer info - type modem hoe de lampjes branden als het fout gaat, wat je uitleest op de statuspagina ervan (192.168.100.1), evt wat de eurodocsistool (zie downloads op www.chelloo.com) vertelt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Probeer eens een firmware upgrade

Verwijderd

Je kunt als gebruiker zelf geen firmware upgrade doen bij UPC. In ieder geval, ik heb tussen mijn AOP > Modem ca. 50 cm coax zitten. Werkt perfect. Zo'n kabeltje kun je voor een paar euro bij de electronicazaak halen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 14:06 ]

Pagina: 1