Handsfreeset Speaker vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

ik heb een ck-7w nokia carkit. Daarbij zit een speaker (HFS-12). (http://www.romatel.nl/scripts/prodView.asp?idProduct=1176)

Ik vraag mij af of ik een auto speaker in plaats van de bijgeleverde speaker kan aansluiten.
Het is de volgende speaker:
100W - 4 ohms - 8 oz strontium ferrite - cs-hx622 - JVC

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

De vraag is of dat kleine versterkertje in de carkit overweg kan met de 4 Ohm impedantie. Maar wat denk je ermee op te schieten. Met een beetje pech is de efficiëntie van die speaker veel minder dan de HFS-12 en heb je veel minder volume.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
die kleine speaker ben ik wel tevreden mee overigens, ik zou ook niet weten wat je er me op schiet een andere te gebruiken. wil je die andere inbouwen of oz ?
kun je dat niet met die nokia speaker doen?

• Mir
  • Niet online
nou, ik vind hem af en toe nogal schel en een beetje 'kraken'..
ik ben benieuwd of die auto speaker een beter geluid gaat geven.. en dat wil ik niet voorspellen maar concluderen ;)

maar wilde eerst even jullie raad aanhoren of het technisch gezien wel slim is om die speaker aan te sluiten; maak ik m'n set zelf niet stuk door er een te zware speaker op aan te sluiten?

• Mir
  • Niet online
Kan iemand zeggen of ik het kan proberen of niet?

Verwijderd

Je kan het altijd proberen, maar ik zal het je niet aanraden. De versterker en luidspreker zijn waarschijnlijk volledig op elkaar aangepast. Sowieso verwacht ik dat die versterker lang niet stabiel genoeg is om zomaar even een 4ohm speaker aan te hangen.

• Mir
  • Niet online
is 4ohm zo zwaar dan?

iemand enig idee (of is dit na te meten door iemand?) hoeveel de standaard speaker is?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Normaal gesproken staat op de magneet aangegeven hoe veel ohm de speaker is, maar 4 ohm is voor het "goedkope" spul wel heel erg standaard. En een multimeter er overheen kan geen kwaad (wel log koppelen!) Als je de speaker niets vind, waarom kijk je dan niet voor een musicmute? De mute de radio en gooit de carkit-audio versterkt over de bestaande auto-speakers.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Kijk eerst eens of je auto radio een line ingang heeft want dan is het allemaal veel makkelijker :P
FF uit me hoofd:
Gele draad van je power connector welke aan je blackbox (ck 7w) zit is je mute (zou dan op de mute van de radio moeten (mits beschikbaar) En dan het speaker kabeltje strippen en die aan de + / - van je line ingang maken.
Heeft je auto radio geen mute dan moet je zoviezo met een music mute (kun je los kopen) gaan werken omdat je muziek anders door blijft spelen.

BTW een andere speaker zou ik zelf niet aanbevelen omdat nokia kennende dat heel erg nauw luisterd.

[ Voor 9% gewijzigd door The-Source op 17-08-2007 11:12 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

kraats

Ik rol

Ik heb zelf twee 4-ohm speakertjes parallel aangesloten op mijn CK-7W. Werkt prima. Geen problemen met aansturing. En geluid in mijn auto is een stuk beter nu. Zijn de standaard dashboard-speakertjes van m'n Volvo.
En volgens mij is een CK-7W niet zo moeilijk, hoor. Met een mutebox is stuurt 'ie namelijk ook met zijn eigen versterkertje meerdere auto-speakers aan. Dat trekt 'ie prima.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Mir
  • Niet online
bedankt voor de reacties!

mijn radio heeft inderdaad een audio in...! Maar ik weet niet of hij dan automatisch daarop schakeld.. verder heeft 'ie geen mute ingang :( dat is wel jammer! Maar ik ga die audio in eens onderzoeken! Goeie tip! tnx!

Kan het zijn dat het een hele tijd goed gaat met die 2*4ohm speakers maar na verloop van tijd toch mijn carkit module kapot gaat?

en wat betreft de module die feitelijk ook hetzelfde signaal over de boxen stuurd; hoe zeker weet je dit?En wordt er dan niet nog iets speciaals mee gedaan waardoor het wel goed gaat?

tnx!!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Mir schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:50:
bedankt voor de reacties!

mijn radio heeft inderdaad een audio in...! Maar ik weet niet of hij dan automatisch daarop schakeld.. verder heeft 'ie geen mute ingang :( dat is wel jammer! Maar ik ga die audio in eens onderzoeken! Goeie tip! tnx!

Kan het zijn dat het een hele tijd goed gaat met die 2*4ohm speakers maar na verloop van tijd toch mijn carkit module kapot gaat?

en wat betreft de module die feitelijk ook hetzelfde signaal over de boxen stuurd; hoe zeker weet je dit?En wordt er dan niet nog iets speciaals mee gedaan waardoor het wel goed gaat?

tnx!!
Mute staat ook vaak niet aan gegeven op de radio zelf.
Hoe je deze zelf kunt traseren: (geld alleen bij lege (niet bekabelde) aansluitingen)
Pak een stuk snoer/ draad etc..
Maak de ene kant vast aan het chassis van de auto (kan ook aan de buitenring van je antenne ;) )
En ga met de andere kant (wanneer de radio aan staat) de vrij aansluitingen langs. Valt het geluid weg (en niet de zekering kapot) dan heb je grote kans dat er op je display mute staat.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1