Ik ben bezig met een include file waarlangs ik forms kan aanmaken. Ik heb een aantal vragen over best-practices in PHP. Ik vraag me af of er officiele regels hiervoor zijn, of dat het afhangt van je voorkeur.
En als je kijkt naar regel 5. Is het netjes om een short-hand if-statement te gebruiken als de else niets returned? Met andere woorden:
Hoe "breed" programmeer jij eigenlijk? Ik probeer nu een breedte van 80 karakters aan de houden, maar soms (zie regel 3 uit eerste codeblok) is het bijna niet te doen om daarbinnen te blijven. Toch doen veel open-source projecten dat wel. Wat zijn de argumenten om je wel / niet aan 80 chars te
houden?
Soms denk ik ook wel - waarom moeilijk doen. Als het er eenmaal staat en het werkt, dan hoef ik er toch niet meer naar om te kijken. Als als dat wel nodig is, dan kost het hooguit een minuut extra. Je krijgt dan (uit dezelfde include file) bijvoorbeeld zoiets:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $choices .= '<label class="option">'; $choices .= '<input type="checkbox" '; $choices.= 'class="'. _form_get_class('form-checkbox', $required, _form_get_error($name)) .'" '; $choices .= 'name="edit['. $name .'][]" '; $choices .= 'value="'. $key .'"'. (in_array($key, $values) ? ' checked="checked"' : ''); $choices .= attributes($attributes). ' /> '. $choice .'</label><br />'; //of $choices .= '<label class="option">'. '<input type="checkbox" '. 'class="'. _form_get_class('form-checkbox', $required, _form_get_error($name)) .'" '. 'name="edit['. $name .'][]" '. 'value="'. $key .'"'. (in_array($key, $values) ? ' checked="checked"' : ''). attributes($attributes). ' /> '. $choice .'</label><br />'; // of doe jij het nog anders...? |
En als je kijkt naar regel 5. Is het netjes om een short-hand if-statement te gebruiken als de else niets returned? Met andere woorden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| (in_array($key, $values) ? ' checked="checked"' : '') // of if (in_array($key, $values)) { $output.= ' checked="checked"'; } |
Hoe "breed" programmeer jij eigenlijk? Ik probeer nu een breedte van 80 karakters aan de houden, maar soms (zie regel 3 uit eerste codeblok) is het bijna niet te doen om daarbinnen te blijven. Toch doen veel open-source projecten dat wel. Wat zijn de argumenten om je wel / niet aan 80 chars te
houden?
Soms denk ik ook wel - waarom moeilijk doen. Als het er eenmaal staat en het werkt, dan hoef ik er toch niet meer naar om te kijken. Als als dat wel nodig is, dan kost het hooguit een minuut extra. Je krijgt dan (uit dezelfde include file) bijvoorbeeld zoiets:
PHP:
1
| $element = '<input type="checkbox" class="form-checkbox" name="edit['.$name.']" id="edit-'.$name.'" value="'.$value .'"'.($checked ? ' checked="checked"' : '').attributes($attributes).'>'; |