Ik ben een onderzoek aan het doen en ben geinteresseerd in de voors en tegens voor standaarden in het programmeren. Bij standaarden denk ik niet aan soorten programmeertaal, maar meer de manier waarop je de code schrijft. Denk hierbij aan
Ik heb dit onderwerp in dit forumdeel geplaatst omdat ik van mening ben dat je van te voren moet bedenken hoe je gaat programmeren, ik zelf ben namelijk een voorstander van standaarden in programmeren, dus ik doe ook mijn standaarden van te voren definieren in ontwikkelteams.
Ik heb gezocht maar kon niets bruikbaars vinden, misschien dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, dat draagt in ieder geval bij aan mijn onderzoek.
- TABS
- Voorwaarde constructies die gebruikt worden (alleen CASE of alleen IFTHENELSE of door elkaar)
- Bepaalde statements aan het begin van een regel
- Afkorten of niet
- Variabelen definieren als je ze pas nodig hebt?
- Commentaar aan het begin of overal tussendoor.
- Etc
- Als je aan het programmeren bent, is het dan handig om van te voren een aantal standaarden voor jezelf of met je ontwikkelteam te bespreken/vast te leggen? Of beperkt dit je juist als programmeur?
- Stel dat je graag met standaarden werkt in je programmeren. Hoe ver moet je dan gaan? Keur je een code af als je ergens tegen je eigen keuzes ingaat? bijvoorbeeld: IF THEN ELSE achter elkaar of elk op een aparte regel?
- Wat zijn de voordelen van standaarden?
- Wat zijn de nadelen van standaarden?
Ik heb dit onderwerp in dit forumdeel geplaatst omdat ik van mening ben dat je van te voren moet bedenken hoe je gaat programmeren, ik zelf ben namelijk een voorstander van standaarden in programmeren, dus ik doe ook mijn standaarden van te voren definieren in ontwikkelteams.
Ik heb gezocht maar kon niets bruikbaars vinden, misschien dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, dat draagt in ieder geval bij aan mijn onderzoek.
It's me Mario