HDD Kapot??

Pagina: 1
Acties:

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 11:45

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
hallo mede-tweakers,

Ik weet niet zeker of mijn hardeschijf stuk is daarom heb ik dit topic geopend.

Het probleem:
Ik heb een (oude) hardeschijf liggen(Een 120GB Seagate Barracuda, IDE uit het jaar 2003) hij komt uit oud systeem van mij. Er zat eerst nog een andere schijf in, die heb ik er uitgehaald. Ik had gehoopt dat ik schijf bij mijn nieuwe pc in kon doen maar dat viel tegen: Ik kreeg een blauw scherm tijdens opstarten.

Vervolgens heb ik alle andere schijven losgekoppeld weer geprobeerd maar weer een blauw scherm.
Toen was ik het zat Windows XP cd er in maar toen kreeg ik weer een blauw scherm. Kan het mischien zijn dat een stuk van de hdd corrupt is?(waar alle info over de partities op staat bijv.) Of is de HDD mischien kapot??

Weet iemand mischien wat ik nog kan proberen?
(de bios ziet de hdd trouwens wel)
mvg Christian

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het kan wel meer zijn, check anders deze troubleshooter eens ;)

Trouwens, nu ik de boel nog eens lees, zie ik dat de enige wijziging de schijf was? In dat geval moet je eens kijken of je voeding het wel trekt, en of je PC niet vanaf de verkeerde schijf wil booten :)

[ Voor 43% gewijzigd door TheZeroorez op 13-08-2007 21:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is de disk nog wel te benaderen via diskpart, buiten de XPsetup om (te benaderen vanaf de recovery console) of wat meer oldskool met Fdisk?

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
een vriend van mij had ook zo'n cd met allemaal tools weet iemand de naam er van toevallig?
Voeding is probleem niet 450 watt ook trouwens al een andere voeding getest zelfde effect

[ Voor 30% gewijzigd door Kwastie op 13-08-2007 21:58 ]

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Kwastie schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:57:
een vriend van mij had ook zo'n cd met allemaal tools weet iemand de naam er van toevallig?
Voeding is probleem niet 450 watt ook trouwens al een andere voeding getest zelfde effect
Hiren's BootCD

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
En als ik het goed lees wil je de schijf met de installatie van je oude pc op je nieuwe pc opstarten? Dat zal niet lukken, omdat je hardware (moederbord enzo) vernieuwd is zal ie opnieuw geinstalleerd moeten worden. Of is het zo dat je nieuwe harde schijf niet meer wilt opstarten nadat je de oude schijf had geprobeerd te gebruiken? In dat geval is het aan te raden de cmosbatterij even uit je moederbord te halen zodat je bios helemaal reset.

Of misschien een jumper die niet goed staat?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
probleem is inmiddels opgelost, Hirens boodcd zag namelijk de hdd wel vervolgens heb ik heb geformateerd en toen zag windows heb ook weer

Pagina: 1