ubuntu toetsenbordprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:18
Hey,

mijn excuses dat er geen rechte haken rond ubuntu staan maar dat gaat niet ... net zoals het apenstaartje ... Mijn OS is nu ubuntu en op windows XP home edition SP 2 werkte het perfect (2 uurtjes geleden) ... nu is mijn vraag : hoe kan ik die control + alt toetsmogelijkheden terughalen :s want het is wel redelijk lastig als ik geen apenstaartje kan typen ;)

greetz,
mastadizzy

btw ik heb mijn toetsenbord ingesteld op Belgian (azerty) maar het wilt niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

control + alt toetsmogelijkheden? Ik heb gewoon een @ boven mijn '2' en zo.

Wat voor toetsenbord heb je eigenlijk, hèb je daadwerkelijk een azerty toetsenbord?

Dat die dingen nog bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
Ja het is daadwerkelijk een azerty toetsenbord .
voor apenstaartje moet ik cntrl + alt en dan 2 ... maar bij de amerikaanse toetsindeling moet ik shift 2 doen en dat werkt perfect daar... maar jah :s dat is dan wel qwerty :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cL_
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-07 01:18

cL_

en de rechter alt-toets en 2 indrukken, gaat dit ook niet?
ctrl alt 2 werkt hier ook niet in Ubuntu 7.04, altgr 2 wel (ik heb ook een Belgisch azerty toetsenbord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 11:10
je kan in het standaard gnome menu via "System -> Preferences -> Keyboard" een aantal eigenschappen van je toetsenbord instellen. Zo kan je daar een aantal verschillende toetsenbord indelingen kiezen, maar ook het gedrag van bepaalde toetsen instellen.

Mocht je echt speciale dingen willen doen, kun je ook een custom keymap maken.
De standaard keymaps kun je waarschijnlijk vinden in: "/usr/share/X11/xkb/symbols/<land>"

(Dit is trouwens onder debian, dus de locaties zouden een beetje kunnen afwijken)

Ik typ tegenwoordig namelijk met Dvorak layout, vandaar dat ik er naar heb lopen zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Joghert op 14-08-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
^^ alt gr 2 werkt ook niet ;) maar ik ben nu terug voor een tijdje overgeschakeld naar microsoft :) tot waneer we een nieuw toetsenbord hebben en dan wil ik het nog een keer proberen :) toch bedankt iedereen!
Pagina: 1