Leaseweb BBNED router aanschaf

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PinguinFreak
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 15:13
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een klein jaar internet bij Leaseweb: 10mbit/1mbit. Dit bevalt zeer goed, en heb dan tot nog toe ook nog nooit naar hun hoeven te bellen om te klagen.

Nu had ik voor hun tiscali als provider en hier heb ik een leuke Zyxel aan overgehouden, alleen helaas, deze werd niet ondersteund door BBned. Nu ben ik die oranje copperjet eigenlijk wel beu, vooral omdat erachter een lelijke sitecom router hangt.Nu wil ik een Modem/Router in een kopen, maar gezien BBned maar een select handje modems ondersteund wilde ik eigenlijk hier even vragen wat jullie ervaringen zijn? Welke modems hebben jullie voor bij bbned?

De CPE lijst die ik heb van hun is volgens mij al even oud, en als ik op internet zoek krijg ik dezelfde versie.

Ik ben zelf aan het denken om (net het paradigit krantje gekregen) de Linksys WAG200G te halen, maar ik lees overal dat Linksys bij voorbaat al niet wordt ondersteund door BBned.

Kortom, welke modem/router gebruiken jullie met bbned? Of misschien een koopadvies ?

bvd,

PinguinFreak.

It's not the size of the hammer that matters, it's how you wield it.

Verwijderd

Ik zou de Speedtouch 546v6 halen.. Ultiem makkelijk dingetje en traint erg goed in. Qua netwerk maakt het niet uit, ik heb zelf 24Mbit ADSL2+ via BabyXL/Telebyte, intrainen op 21,5Mbit :) (oude E-tech deed het op max 20,5Mbit).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 20:48 ]

• PinguinFreak
Als ik deze CPE lijst moet geloven:

http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls

Dan wordt de speedtouch 546i wel ondersteund maar alleen over ISDN, niet analoog.
Verder is het wel een mooi ding ja.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ondersteund die Zyxel BBned niet, of ondersteund BBned die Zyxel niet? Wanneer dat laatste het geval is, wat interesseert het jou? Wanneer je ooit een probleem hebt waarbij je onsteuning van BBned op modemniveau nodig hebt kun je toch alsnog je Copperjet terughangen of een ander modem/router kopen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je kan die ZyXEL gewoon gebruiken op BBned. Instellingen even aanpassen zodat de VPI/VCI 0/35 is in plaats van de 0/34 voor Tiscali.

Dat hij bij BBned niet op de lijst staat betekent dat ZyXEL hem nooit heeft laten testen bij BBned, het zal ongetwijfeld geld kosten zo'n traject immers.

Mocht je een storing op je lijn hebben kan je altijd nog de Copperjet even aansluiten om te kijken of die het wel doet.

[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 13-08-2007 22:10 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Je kan bijna elke router/modem gebruiken bij BBNed. Je moet hem alleen juist instellen.
Zie bovenste post.
Van belang is of de provider een user/password verlangt en dat niet vrij geeft. Zie Tele2 bv.

• PinguinFreak
Bij het instellen van die VPI settings in de zyxel .. viel het internet om de 10 minuten uit. Toen heb ik leaseweb ooit een keer gebeld, en kreeg ik te horen dat ik een modem moest pakken die op de CPE lijst stond, mij werd toen een draytek geadviseerd. Maar ik weet inmiddels niet meer welke.

Verwijderd

Wat voor type Zyxel heb je exact?

En wat is de firmware versie in die modem?

Hoeveel computers gebruik je?
(1 of meer)

Verder de afstand tussen de modem en splitter heeft soms ook rare effect mbt. line sync en stabiliteit.
Hoe lang is de kabel tussen de modem en de splitter?

• PinguinFreak
Afstand tussen modem en splitter is nog geen halve meter.. de kabel is misschien net iets langer dan een halve meter.. speling aan beide kanten.

Ik heb 4 computers, binnenkort een laptop erbij nog.

Zyxel 2602H-C61 of 61C.

Firmware was toen ik het voor het eerst probeerde de laatste nieuwe.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
PinguinFreak schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:16:
Afstand tussen modem en splitter is nog geen halve meter.. de kabel is misschien net iets langer dan een halve meter.. speling aan beide kanten.

Ik heb 4 computers, binnenkort een laptop erbij nog.

Zyxel 2602H-C61 of 61C.

Firmware was toen ik het voor het eerst probeerde de laatste nieuwe.
Het gaat om de letter combinatie, die bepaalt in welke firmware reeks je zit. Er kunnen zo'n 3 verschillende reeksen in je 2602 zitten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Aangezien Tiscali de Internet Provider was en je een P2602 H-6c hebt, kijk even op de volgende webpagina: http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=7857

Klik dan op 'Overzicht firmware Zyxel 2602H/HW' en daar vind je de laatste versie.
(Ms7.B4)

Ook als je al de laatste versie in je modem hebt, werk de firmware bij en reset daarna de modem (dit vanwege dat 10 minuten verbinding weg probleem):
www.zyxel.nl/support/z078.html

Reset modem Fysiek stap 2:
www.zyxel.nl/support/z011.html

Stel daarna VCI=35 in, en laat de rest van de instellingen op de Wan setup ongemoeid.

Hopelijk gaat het dan beter met de Internet verbinding.

Maar als alle computers P2P programma's gebruiken, knijp dan het aantal sessies dat deze programma's mogen maken, anders kan je NAT-Tabel vollopen en dan lijkt het Internet het niet meer te doen.

Als je dat niet doet creër je als het ware een file op de modemrouter, omdat de Nat-tabel volloopt.

Verder lees ik dat je een vijfde computer laptop erbij gaat nemen.

Afhankelijk van je wensen kan je of een nieuw modemrouter aanschaffen met Wlan, die 4 lan poorten heeft en de vijfde (laptop) gaat via de WLAN, het alternatief is de aanschaf van een router met Wlan, zodat je de Zyxel kan blijven gebruiken.

Als je de laptop via een vaste verbinding wil laten werken is de aanschaf van een goedkope switch voldoende, waarbij je ook weer de Zyxel blijft gebruiken.
http://www.zyxel.nl/support/a001.php?toon=hub

• PinguinFreak
Ik moet inderdaad ook wifi hebben erbij nu voor de router. Voor deze reden heb ik dan ook nu de linksys WAG200G gehaald bij Paradigit gisteravond. Deze aangesloten, 2 uur gewacht (volgens leaseweb de tijd die hun netwerk nodig heeft om het mac:adres aan te passen van het modem). En voila, internet. Nu kijken of het niet crashed om de tien minuten.

Pagina: 1