Heeft iemand misschien hier ervaring in het opzetten van een eigen bedrijf? Ik ben nu momenteel aan een zzp bedrijfje aan het opzetten. En zoek na veel informatie/cursusen om het van de grond bedrijf uit te grond te krijgen. De uitdaging is zonder start kapitaal / lening en onder pand een bedrijf te starten.
Kijk eens bij de Kamer van Koophandel
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Jah heb ik gedaan ook bij http://www.zzp-nederland.nl/ . Die trouwens ook gooie info geeft.
Heb ik een paar jaar geleden gedaan, de 'starters'-paginas van de kvk vond ik niet zo relevant: op de tweede pagina hadden ze het over belastingen, en twintig paginas later ging het nog steeds over belastingen. Misschien is het nu beter. Op aanraden van een boekhouder (tip! zoek een boekhouder!) ben ik er langs gegaan en heb alle betreffende folders meegenomen, had ik veel meer aan. Later nog een keer langsgegaan om daadwerkelijk in te schrijven.
De hele procedure kostte destijds een paar tientjes (eenmanszaak). Houd wel rekening met de doorlooptijd: zowel de eerste VAR-verklaring als het BTW-nummer kostte destijds zo'n twee maanden.
De hele procedure kostte destijds een paar tientjes (eenmanszaak). Houd wel rekening met de doorlooptijd: zowel de eerste VAR-verklaring als het BTW-nummer kostte destijds zo'n twee maanden.
Bij een eenmanszaak zitten wel een paar nadelen. Helemaal als je nog thuis woond want als je bedrijf inschrijft op je thuis adress is het hele pand voor schuld eisers op te eisen.De hele procedure kostte destijds een paar tientjes (eenmanszaak). Houd wel rekening met de doorlooptijd: zowel de eerste VAR-verklaring als het BTW-nummer kostte destijds zo'n twee maanden.