[2003/XP] Problemen met synchronisatie (verloren data)*

Pagina: 1
Acties:

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14
Vandaag een kleine ramp geweest hier op het kantoor. De volgende situatie:

Hier op het kantoor heeft iedere werknemer een workstation (vast) en een laptop die mee op pad gaat. De workstations werken met hun eigen homedrive op de dataserver. De data is echter ook op de laptops nodig wanneer er geen internet verbinding is. Hiervoor gebruiken we Second Copy dit ging voorheen altijd goed totdat een user zo slim was om in de vakantie zijn homedrive te verwijderen omdat hij de gegevens toch niet nodig had en deze na de vakantie aan het netwerk hing.

De syncronisatie werkte dus de gegevens bij en verwijderde alle gegevens (inclusief "nieuwe" bestanden van andere gebruikers in een gedeelde drive)

Nu vroeg ik me af of alle syncronisatie software dat doet (het is een beetje een rare situatie natuurlijk maar het is raar dat de gegevens die na de verwijdering nog aan zijn gemaakt verwijderd worden)

Daarnaast ben ik wel geintresseerd in hoe andere systeembeheerders dit probleem (copie van data lokaal op laptop) oplossen.

Ik heb dit topic hier neer gezet omdat ik niet goed wist of ie nu in Windows Clients of hier moest...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Offline files and folders? Lijkt me prima :)

[ Voor 25% gewijzigd door Alex) op 13-08-2007 19:54 ]

We are shaping the future

• 0fbe
Alex) schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:54:
Offline files and folders? Lijkt me prima :)
Daar had ik ook al aan zitten denken alleen kan ik nergens precies vinden hoe de syncronisatie werkt.

Bijv.
User 1 maakt wijziging A in bestand X.1 online (en maakt X.2)
User 2 maakt hierna wijziging B in bestand X.1 offline (en maakt X.3)

Wat gebeurt er in zo'n geval?

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Wil je wel met kopieën werken van de bestanden. De kosten van mobiel dataverkeer zijn flink omlaag gegaan de laatste tijd en de snelheid flink omhoog en vpn-routers zijn al te krijgen vanaf 60 euro. Mocht je geen applicatie naar wens vinden zou ik eens goed nadenken over mobiel VPN.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Bij Second Copy kun je een map aanmaken waar je de laatste verwijdering kunt opslaan of zelfs 2,3,4 0f 5 versies, dus volgende keer die map bij synchronisatie aanmaken lijkt me slim
Suc7

• 0fbe
MadDog11 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:12:
Bij Second Copy kun je een map aanmaken waar je de laatste verwijdering kunt opslaan of zelfs 2,3,4 0f 5 versies, dus volgende keer die map bij synchronisatie aanmaken lijkt me slim
Suc7
Dat doen we dus ook, maar het is eerlijk gezegd niet handig als je overal moet gaan uitvissen welke versies nu wel bedoeld zijn weggegooit en welke niet.
flapstaart schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:12:
Wil je wel met kopieën werken van de bestanden. De kosten van mobiel dataverkeer zijn flink omlaag gegaan de laatste tijd en de snelheid flink omhoog en vpn-routers zijn al te krijgen vanaf 60 euro. Mocht je geen applicatie naar wens vinden zou ik eens goed nadenken over mobiel VPN.
Als onze medewerkers in Nederland bleven hadden we dit al gedaan, echter gaan ze voornamelijk naar Afrika (waar mobiel VPN geen optie is)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Stuur per topicreport even een nieuwe topictitel welke voldoet aan Windows Servers en Server-Software - Policy. Je zou inmiddels moeten weten wat we verwachten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In feite doet de software precies wat er gevraagd is - het update naar de meest recente versie van wat er gedaan is door de gebruiker. Sterker nog, als dit niet zo zou werken, zou je als gebruiker nooit een bestand kunnen wissen, want dan wordt het altijd weer terug gesynchroniseerd :P

• 0fbe
elevator schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:41:
In feite doet de software precies wat er gevraagd is - het update naar de meest recente versie van wat er gedaan is door de gebruiker. Sterker nog, als dit niet zo zou werken, zou je als gebruiker nooit een bestand kunnen wissen, want dan wordt het altijd weer terug gesynchroniseerd :P
Klopt gedeeltelijk. Wat ik echter vreemd vind (alhoewel dat een keuze van de software is) is het volgende:
User1 gooit van een gedeelde map bestand1.v1 af offline
User2 bewerkt daarna bestand1.v1 online (User2 heeft bestand1.v2 gemaakt)
User1 komt terug in het netwerk syncroniseerd en bestand1.v2 wordt verwijderd.
Pagina: 1