Toon posts:

Native mpeg2 edit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik een hoop oude zelfgemaakte videos alleen op VHS heb en de VHS banden nogal last van wegrotten hebben, heb ik deze omgezet in mpeg2. Dit alles mbv een DVC 130 BOX en de pinnacle software die erbij zit.

Aangezien de peppie en kokkie uitvoering van pinnacle 10 niet echt geweldig is ben ik opzoek gegaan naar een vervangend pakket en uitgekomen bij het kleine broertje van Premiere (pro) nl Adobe Elements 3 voor 99 euro. Deze zou volgens de reviews met mpeg(2) overweg moeten kunnen maar na het importeren moest ik de videos conformeren. Dat wil ik juist niet.

Frame accurate editing is niet van het grootste belang. Ik wil gewoon native mpeg2 editen en daarna exporteren naar DVD. Gewoon de stukjes video die rot zijn, met name de stukken met strepen en ruis, eruit halen en klaar. De eerste keer moest ik nog iets activeren en dat is allemaal goed gegaan zo ver ik kan zien.

Kortom ik zoek iets, of het nou een plugin is voor ADOBE of een ander vergelijkbaar programma met A/B editing functionaliteit waarmee ik NATIVE MPEG kan editen.

Iemand een idee?

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:44
Ik zou eens bij http://www.womble.com/ kijken naar hun editors. Er zijn ook trails te downloaden.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17

rapture

Zelfs daar netwerken?

Wat je zoekt is dus juist dat frame-accuraat gedoe. Videoredo is momenteel het enige echt werkend programma, waarmee je mpeg2-bestanden kan splitten/knippen zonder het boeltje opnieuw te renderen/herencoderen (dat is lossy ipv lossless). De concurrentie heeft in de voorbije jaren steeds meer bugs in hun programma's gestoken. Uiteraard heb ik met mijn Hauppauge PVR 150 capturekaart dit probleem in praktijk gehad en alle programma's van de concurrentie al uitgetest. Hauppauge PVR-kaarten durven wat afwijkende mpeg2-bestanden te genereren.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 13-08-2007 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit zo hoor is het mss beter om op mn D8 camera DV-in te enablen en dan alles als MS-DV AVI in te laden. Ben ik wel weer 30 uur verder en heel wat meer schijfruimte kwijt maar dan werkt wel alles zoals ik het wil hebben.

btw heeft iemand ervaring met de MainConcept MPEG PRO HD plugin voor premiere. Deze belooft mpeg editing toe te voegen.

Verwijderd

Heb je al een mpeg2 stream? Met videoredo moet het wel lukken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker ik heb al alles op mn EXTERNE HDD gecaptured. Video redo kan alleen maar uitnijden. Indien er de mogelijkheid bestaat tot het verfraaien van het geheel zoals bv toevoegen van crossfade of titler dan wil ik het wel gebruiken.

Op dit moment zal het programma wel voldoen.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:44
rapture schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:53:
Wat je zoekt is dus juist dat frame-accuraat gedoe. Videoredo is momenteel het enige echt werkend programma, waarmee je mpeg2-bestanden kan splitten/knippen zonder het boeltje opnieuw te renderen/herencoderen (dat is lossy ipv lossless). De concurrentie heeft in de voorbije jaren steeds meer bugs in hun programma's gestoken. Uiteraard heb ik met mijn Hauppauge PVR 150 capturekaart dit probleem in praktijk gehad en alle programma's van de concurrentie al uitgetest. Hauppauge PVR-kaarten durven wat afwijkende mpeg2-bestanden te genereren.
Ik heb de PVR250 en liep tegen hetzelfde probleem aan. Op aanraden van gebruikers hier heb ik de MPEG Video Wizard van Womble geprobeerd. Deze doet precies wat de TS vraagt en je kunt dit met de 30 dagen trial zelf uitproberen.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:56:
.........
btw heeft iemand ervaring met de MainConcept MPEG PRO HD plugin voor premiere. Deze belooft mpeg editing toe te voegen.
Kun je een probeerversie van bemachtigen en zelf uitproberen (als Tweaker....).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:35:
Jazeker ik heb al alles op mn EXTERNE HDD gecaptured. Video redo kan alleen maar uitnijden. Indien er de mogelijkheid bestaat tot het verfraaien van het geheel zoals bv toevoegen van crossfade of titler dan wil ik het wel gebruiken.

Op dit moment zal het programma wel voldoen.
Kan je dan niet de juiste stukken met video redo eruit knippen en daarna met een ander software pakket aan de slag gaan?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier ook een gebruiker en voorstander van VideoReDo Plus.
Puik stukje software met een rukkie interface :P

Je kan prima op de frame nauwkeurig knippen, en het opslaan als duurt net zo lang als je HDD aan kan.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1