[Vista] Sidebar "vastmaken" aan desktop?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:53
Hallo,

Ik draai vista home premium. Alles prima, alleen erger ik me aan de sidebar, die "lost" staat van het bureaublad. Ik gebruik best vaak de knop "bureaublad weergeven" (naast startknop) en dan krijg ik dus het bureaublad te zien, en niet de sidebar. Die krijg ik dan weer terug door een venster te openen. Een beetje omslachtig...

Is het mogenlijk om de sidebar te koppelen aan het bureaublad?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ja hoor, rechtsklikken op de sidebar, kiezen voor eigenschappen, en een vinkje plaatsen in het vakje "Sidebar bevindt zich altijd op de voorgrond van andere programma's".
Dan blijft hij keurig overeind bij het aanklikken van de knop "Bureaublad weergeven".

• dbzfan
Dat is niet helemaal wat ik bedoelde.. als ik gewoon aan het surfen ben wil ik hem niet zien :) Alleen als ik op het bureaublad zit :).... Beetje een compromis dus :P Maar ik zoek nog een betere oplossing.

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
Wat je kunt doen is om, i.p.v. het bureaublad naar de voorgrond te trekken met die shortcut, alle vensters juist te minimaliseren met Winkey + M. Dan is de sidebar namelijk wél zichtbaar.

Sommige vensters (zoals softwareinstallaties) krijg je helaas niet met Winkey + M geminimaliseerd, dus die bureaubladshortcut (of Winkey + D) zul je soms nog wel nodig hebben. Een betere oplossing bestaat voor zover ik weet alleen niet.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyCP op 14-08-2007 07:32 ]

>>>insert witty remark here<<<

• dbzfan
Hey die shortcut kende ik nog niet :) Wel handig dus... Als er geen betere oplossing is zal ik het daar maar mee moeten doen :) Tnx!

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07-2025
Wat ook nog een mogelijkheid is, is om nadat je op bureaublad weegeven hebt geklikt, een keer gewoon op de achtergrond te klikken ipv een venster openen. Bij mij werkt dat in ieder geval.

Anders kun je misschien even kijken of scripten een optie is.

:j

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of als automatisme winkey+spatie aanleren :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• dbzfan
Jeanpaul145 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:33:
Wat ook nog een mogelijkheid is, is om nadat je op bureaublad weegeven hebt geklikt, een keer gewoon op de achtergrond te klikken ipv een venster openen. Bij mij werkt dat in ieder geval.

Anders kun je misschien even kijken of scripten een optie is.
Als ik op m'n wallpaper klik komt ie niet :)

winkey + spatie kan dus ook nog... Maar het is allemaal nie thelemaal de oplossing doe ik zoek :)
Pagina: 1