Toon posts:

Ouch!! Systeem overbelast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de NVIDIA MonitorView krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://xs318.xs.to/xs318/07331/spanningen.jpg

Bij spanningen staat alles in het rood, volgens de beschrijving is het component dan overbelast.

Mijn systeem:
Voeding: OCZ GameXStream 1010W ATX2
Processor: Intel Q6600
Mobo: Asus StrikerEX nF680iSLI
Geheugen: 2 gig G.E.I.L. geheugen
Videokaart: BFG 8800 Ultra OC

Wat kan ik hieraan doen?

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Dat soort tooltjes niet teveel geloven.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zie er weinig echt schokkends aan eigenlijk.
Tenminste, de spanning op je CPU is standaard geloof ik 1,35V, de 1,31 die er dan nu op staat is nou niet echt rampzalig te noemen lijkt me.
Ook de andere componenten lijken niet echt te warm te worden, durf je zo alleen niet te zeggen of de voltages ook de juiste zijn.
Check het eens met een andere tool, als een soort van second opinion. Bijv. MBM (Mainboard Monitor) of Everest o.i.d.

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Die spanningen worden allemaal geregeld door je moederbord. Meestal kan je instellen wat ze moeten zijn in je bios, zo ja zou ik eens kijken of die waardes overeenkomen met je screenshot. Als in je bios de waardes op default staan en ze hetzelfde zijn als in je screenshot hoef je je iig geen zorgen te maken. Het zijn sowieso zoals gezegd geen schokkende waardes

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:45:
Zie er weinig echt schokkends aan eigenlijk.
Tenminste, de spanning op je CPU is standaard geloof ik 1,35V, de 1,31 die er dan nu op staat is nou niet echt rampzalig te noemen lijkt me.
Ook de andere componenten lijken niet echt te warm te worden, durf je zo alleen niet te zeggen of de voltages ook de juiste zijn.
Check het eens met een andere tool, als een soort van second opinion. Bijv. MBM (Mainboard Monitor) of Everest o.i.d.
Dank je, ik ga ff wat ander tooltjes er op los gooien.

Verwijderd

Topicstarter
m277755 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:46:
Die spanningen worden allemaal geregeld door je moederbord. Meestal kan je instellen wat ze moeten zijn in je bios, zo ja zou ik eens kijken of die waardes overeenkomen met je screenshot. Als in je bios de waardes op default staan en ze hetzelfde zijn als in je screenshot hoef je je iig geen zorgen te maken. Het zijn sowieso zoals gezegd geen schokkende waardes
Ik heb totaal geen verstand van tweaking eigenlijk, ik heb ook niets aangepast in de BIOS, en niets overclocked (behalve dan de videokaart die is standaard overclocked). De voltages staan allemaal op standaard ja.

Heel vreemd dit, maar ik hoef me dus geen zorgen te maken blijkbaar :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:49:
[...]

Ik heb totaal geen verstand van tweaking eigenlijk, ik heb ook niets aangepast in de BIOS, en niets overclocked (behalve dan de videokaart die is standaard overclocked). De voltages staan allemaal op standaard ja.

Heel vreemd dit, maar ik hoef me dus geen zorgen te maken blijkbaar :)
Nee, ga er maar vanuit dat het goed zit; en al helemaal als je geen rare vastlopers oid hebt gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen problemen tegengekomen, qua vastlopers en dergelijke.

Wel heb ik een keer of 3 gehad dat de monitor niet aansloeg als ik mijn computer aanzette (monitor bleef knipperen, gaf geen beeld, systeem startte wel gewoon op).

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-05 03:14

QinX

Shai-Hulud

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:09:
Ik ben geen problemen tegengekomen, qua vastlopers en dergelijke.

Wel heb ik een keer of 3 gehad dat de monitor niet aansloeg als ik mijn computer aanzette (monitor bleef knipperen, gaf geen beeld, systeem startte wel gewoon op).
Dat kan te maken hebben dat je grafische kaart(driver ervan?) ff geen zin heeft.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Verwijderd

Topicstarter
Everest geeft dezelfde voltages aan, net als Sandra Pro. Ik denk dat het dus gewoon aan Nvidia Monitor ligt, die welliswaar de voltages goed aangeeft, maar hier onterecht een waarschuwing bijgeeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 20:36 ]

Pagina: 1