Toon posts:

[Neovo F-417] No Signal

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb zojuist een kapotte tweedehands Neovo F-417 gekregen.
Als ik hem aanzet krijg ik een zwart beeld met 'Check Video Cable'. Als ik hem daarna in de grafische kaart plug en hem vervolgens aanzet krijg ik dit beeld niet maar blijft het beeldscherm zwart en kan ik hem vervolgens ook niet meer uitzetten.

Omdat het scherm het wel doet, aangezien ik dus wel het 'check video cable' beeld krijg, dacht ik dat de elektronica die verantwoordelijk is voor het verwerken van het video signaal kapot is. Maar na opendraaien kon ik geen zichtbare schade zien (opgeblazen elco's, verbrande onderdelen, soldeerbruggen, etc.).
Voor de rest heb ik hem op verschillende computer's / videokaarten geprobeerd maar zonder succes.
Er zit trouwens in de linkerbovenhoek van het omhulsel een flinke deuk, wat erop wijst dat hij waarschijnlijk een keer is gevallen.

kan iemand mij helpen? :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Iets met een kat en een zak ben ik bang...

Zet het scherm eens aan terwijl hij al aangesloten is aan een PC.
Waarschijnlijk krijg je dan nog steeds de melding "no signal detected".
Oftewel, het scherm krijgt geen signaal binnen.
Daaruit kun je in ieder geval concluderen dat het signaal niet aankomt in het scherm, en dat het scherm nog in staat is een melding hiervan te geven (backlight is dus niet defect, de rest van de elektronica kan nog steeds zo gaar als een klontje boter zijn).
Indien mogelijk, vervang eerst de VGA kabel eens, misschien is deze gewoon defect (kabelbreuk ofzo). Anders zit het in de elektronica die daarachter verstopt zit, en dan wordt het verhaal een stuk lastiger.
Nou weet ik niet wat je voor dat scherm hebt betaald, maar aangezien je voor ongeveer € 150 euro al een nieuw 17" scherm hebt, of zo rond de € 175 een nieuwe 19" , al dan niet widescreen, hoop ik voor je dat je er niet te veel voor hebt betaald, en het meer als een hobbyprojectje ziet...

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn is hij van een klant van mijn vader geweest. Die heeft echter meteen een nieuw scherm gekocht en deze weggedaan. Dus toen heb ik hem van mijn vader gekregen: "Misschien kan jij er nog iets aan doen". Dus heb er niks voor betaald.
Maar ik ga eens proberen met hem eerst uit te zetten en kijken wat hij dan zegt. BVD

edit:
hmm met de computer uit maar wel de kabel erin geeft hij 'No Signal' aan.
maar als ik hem daarna weer uit zet en de pc aan doe en dan weer aanzet geeft hij weer geen beeld, en kan ik hem niet meer uit zetten.

ps. ik heb net van mijn vader gehoord dat hij de vga kabel al vervangen heeft. maar dit hielp niets

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 20:40 ]