Toon posts:

Word opties dmv drop-down boxes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het een en ander te hebben geautomatiseerd met sjablonen, heb ik nog een probleem waar ik niet uitkom. De situatie zit zo:

Ik heb een aantal brieven die dezelfde vaste teksten hebben, maar verschillende onderdelen zijn min of meer variabel. Zo moeten er stukken tekst, foto's of namen geselecteerd kunnen worden. Een voorbeeld:

Uw notaris:
  • - Keuze 1
  • - Keuze 2
  • - Keuze 3
Foto:
  • Foto 1
  • Foto 2
  • Foto 3
Uitleg over persoon:
  • Uitleg 1
  • Uitleg 2
  • Uitleg 3
De keuzes moeten vooraf gedaan worden en uit de printer moet het eindresultaat komen, waarin de keuzes als normale stukken tekst en foto's in staan, dat moet er dan bijvoobeeld zo uit komen zien:

Notaris: Keuze 1
Foto: Foto 3
Uitleg: Uitleg 2

De manier waarop het gedaan wordt is niet zo heel belangrijk, zolang het maar binnen Word blijft. Ik heb gedacht aan drop-down boxes, omdat die overzichtelijk blijven bij veel opties.

Verwijderd

met een klaplijst rechtstreeks een foto uitkiezen is niet mogelijk zonder vba. theoretisch kan wel een gewone tekstklaplijst gemaakt worden en de waarde daarvan gebruikt worden binnen een figuurveld, waardoor de juiste foto geselecteerd wordt.
het lijkt me echter beter hiervoor binnen het sjabloon een userform aan te maken waarmee de gebruiker aan de slag kan. zie http://word.mvps.org/FAQs/Userforms/index.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu voor elkaar om de tekst die gebruikt moet worden te selecteren, maar ik kan er nog geen afbeeldingen in krijgen via het userform. Hoe krijg ik dat voor elkaar?