Toon posts:

PC aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag en ik heb hier niets over gevonden op het forum.

Ik heb een nieuwe Philps LCD tv met digital in (coaxkabel) en tevens zitten er ook HDMI aansluitingen op.
Nu heb ik mijn PC via aan DVI kabel op de HDMI aansluting aangesloten -->perfect Beeld.
Nu heb ik voor het geluid een creative geluidskaart gekocht die is voorzien van een digitale coax aansluiting.
Wat blijkt tot mijn verbazing : de Coaxkabel past niet in de geluidskaart
Hoe ga ik dit nu oplossen ?

Geluidskaart :http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=15855

Videokaart : ATI 1300XT

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:00
Creative kaarten hebben altijd (als ik mij niet vergis) een 3.5mm uitgang.

Je kan er wel een coax kabel op aansluiten (letop: dit zijn niet dezelfde coax kabels die je voor een tv-signaal gebruikt) maar dan moet een adaptertje kopen. Een mono tulp naar mono jack adapter om precies te zijn (kosten 1-3 euro).

Wat voor tv heb je trouwens? Had nog niet eerder van een tv gehoort met een digitale audio ingang. Weet je zeker dat dit een audio ingang is en niet gewoon een coax ingang voor het tv-signaal?

Verwijderd

Topicstarter
Erik070 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:16:
Creative kaarten hebben altijd (als ik mij niet vergis) een 3.5mm uitgang.

Je kan er wel een coax kabel op aansluiten (letop: dit zijn niet dezelfde coax kabels die je voor een tv-signaal gebruikt) maar dan moet een adaptertje kopen. Een mono tulp naar mono jack adapter om precies te zijn (kosten 1-3 euro).

Wat voor tv heb je trouwens? Had nog niet eerder van een tv gehoort met een digitale audio ingang. Weet je zeker dat dit een audio ingang is en niet gewoon een coax ingang voor het tv-signaal?
Het is de nieuwset PHilips ---> 7562/10 , hier zit een digital audio in en een digital audio out.

Het zou mooi moeten werken.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik neem aan dat die aansluitingen in het scherm "gewone" tulpaansluitingen lijken te zijn?
In dat geval zou de kabel zoals Erik070 aangeeft, je oplossing moeten zijn...

Edit: even de moeite genomen de URL van de geluidskaart die je had gegeven over te nemen, en deze kaart heeft inderdaad geen coaxiale digitale aansluiting, in ieder geval niet in de tulp-aansluiting zoals je ze vaak ziet. Je zult dus inderdaad de kabel moeten hebben zoals Erik070 aangeeft.
Dan zul je in Windows bij de mixer het geluid ook om moeten zetten naar digitaal, en dan zou het moeten werken...

[ Voor 54% gewijzigd door Brede P op 13-08-2007 19:39 ]

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:00
Vraag me dan toch af wat die TV met de digitale signalen gaat doen aangezien er maar 2 speakers op de tv zitten.

Volgens mij is het wel zo dat een digitaal signaal niet snel verstoort wordt (en zeker niet snel met een coaxkabel). Dat is dan weer wel een voordeel.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Ik denk dat je mag verwachten van een Philips TV dat hij het surround-sound zal downmixen naar stereo. Wat betreft digitaal gaat er niets boven de storingsongevoeligheid van glasvezel ;)
Pagina: 1