[Ubuntu 7.04]DVD speler stuk of software?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds kort (geen idee sinds hoe lang) geen schijf meer geopend met de dvd speler in mijn laptop. dmesg geeft het volgende

code:
1
2
3
[  491.028000] sr0: CDROM (ioctl) error, command: <6>Test Unit Ready 00 00 00 00 00 00
[  491.028000] sr: Current: sense key: Hardware Error
[  491.028000]     Additional sense: Focus servo failure

Het vreemde hieraan is dat hij het altijd gedaan heeft, hij herkent hem in de bios, er staat een regel voor in fstab maar toch kan ik er niets van openen. Nu heb ik geprobeerd een bootable cd te openen bij het opstarten maar dat doet hij dus ook niet. Het lijkt dus sterk op een hardware probleem.

MAAR nu heb ik dus zitten googlen naar die foutmelding en dan kom ik op dit topic:
http://forum.ubuntuusers.de/viewtopic.php?p=873879
Wat ik zo opvallend vind is dat dit topic pas een paar dagen oud is en ik (omdat ik net terug ben van vakantie) ook pas net de laatste updates heb geinstalleerd.

Hebben jullie tips?

Helaas weet ik dus niet of dit ervoor ook was, ik heb net geboot naar 2.6.15 (draai nu 2.6.16) en daar is het probleem hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

DVD-drive trashen. Je had kunnen stoppen met nadenken bij "Nu heb ik geprobeerd een bootable cd te openen bij het opstarten maar dat doet hij dus ook niet.". Ik ga er tenminste wel vanuit dat je bootvolgorde goed staat en dat je eventueel anders weet hoe/of je een bootmenu kunt opvragen vanuit je BIOS.

[ Voor 33% gewijzigd door Jungian op 13-08-2007 17:18 . Reden: spatie ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gecondoleerd, uw DVD drive is EOL -O-

in dat artiekel staat ook:
Genau so sahs bei meinem Bruder auch aus, der hat einen Toshiba Laptop, bei dem innerhalb von vier Jahren auch der DVD-Brenner die Ohren angelegt hat. Zuerst brannte er keine CDs/DVDs mehr und zum Schluß war auch nix mehr mit CDs oder DVDs lesen - genau genommen hat er sie nicht mal mehr erkannt...

Die Lösung des Problems war eine neues Laufwerk...
dat het rond dezelfde tijd is gebeurd kan er op wijzen dat jullie dezelfde drives gebruikten met precies dezelfde MTBF

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm darn

ik had al gelezen dat hij in dat andere duitse draadje ook uit kwam op dode schijf maar omdat ik eerder problemen heb gehad na een kernel update (netwerk werkte niet meer) dacht ik dat dit er misschien mee te maken had.

Ik ga nog wel even kijken of ik ergens een andere vandaan kan halen, zo ja dan post ik hier nog wel of dat het probleem oplostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het een slimline speler is kan ik hem nu niet wisselen (heeft met afdekplaatjes van de laptop te maken). Geen idee of hij het in een andere laptop wel doet of niet, ik houd het erop dat hij dus inderdaad stuk is en vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je nog een officiele Windows XP / whatever CD hebt kan je nog proberen of dat wel lukt, maar als je DVD speler zelfs bij het boot-proces dienst weigert, is dat reden tot vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 01:39:
als je nog een officiele Windows XP / whatever CD hebt kan je nog proberen of dat wel lukt, maar als je DVD speler zelfs bij het boot-proces dienst weigert, is dat reden tot vervanging.
Waren we dat station al niet gepasseerd ? :P

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat station is helaas al gepasseerd ja, beiden bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1