PCI kaart past niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-01 23:10
Ik heb laatst een Antec NSK-2400 kast gekocht. Daarin zit een Gigabyte 945GZM-rev2.1 Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/g/gpig11.jpgmoederbord.

De hele pc zit mooi in elkaar en alle onderdelen installeerden zonder problemen. Nu heb ik echter een Hauppage WinTV-Pvr 150 PCI TV-kaart gekocht en deze probeerde ik te installeren. Ik krijg hem echter maar half in het PCI-slot. Hij lijkt ergens klem te zitten, maar ik zie niet waar. De backplate is net zo groot en heeft de zelfde vorm als de blinde plaatjes die bij de kast zaten.
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/j/jk-p32_2.jpg

Ik heb het bij alle PCI sloten geprobeerd maar hij past nergens.

De PCI-e videokaart installeerde zonder problemen.

Ik wil natuurlijk niets forceren en breken, maar het is wel irritant.

Waar moet ik op letten om hem wel goed geinstalleerd te krijgen? Komt het vaker voor dat een kaart niet past? Die sloten zijn toch standaard? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door M411007 op 13-08-2007 16:45 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het kan zijn dat het allemaal net een beetje te krap op elkaar zit. Als je je moederbord uit je kast haalt, lukt het dan wel gewoon om de kaart erin te stoppen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

probeer eens een beetje je moederbord los te schroeven, zodat hij een klein beetje loskomt van de casing.

via een PCI connector bordje beetje bewegen en dan PCI kaartje erin proppen.

soms kan het lipje van de bracket ook een beetje te ver uitsteken, tegenduwen met een schroevendraaier werkt goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 17:28 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Afbeeldingslocatie: http://www.nix.ru/autocatalog/motherboards_gigabyte/61761.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/7/8/12010587/g_12010587.jpg

Ik zie eerlijk gezegd niet waarom het niet zou passen... Toch maar harder drukken? :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Heb ik ook wel eens gehad dat die eigenlijk net niet paste, toen een mep erop gegeven en toen zat die erin en werkte, ik zeg natuurlijk niet dat jij dit moet doen, alleen het is wel een mogelijkheid
Het kan natuurlijk ook zijn dat je moederbord net iets te verweg van het slot af zit, dan moet je hem even losschroeven en iets dichter bij schuiven.
Anders zou ik het zo snel ook niet weten.

http://specs.tweak.to/15535

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-02 20:17
Ik had er ook problemen mee op mijn Asus A8N-SLI Premium moederbord en de Hauppauge PVR 150.
De kaart ging er maar half in en verder drukken werkte niet. Ik heb toen maar gewoon de kaart er zover mogelijk ingedaan, en daarna maar vastgeschroeft. Hij zit er nog steeds niet helemaal in maar hij werkt wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen797 op 13-08-2007 16:47 ]

Verwijderd

Past hij er wel in als je de backplate losschoeft van de PCI-kaart? (meestal 2 schroefjes op de soldeerzijde)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het komt vaker voor dat het niet past, dit kan aan 2 dingen liggen.
1. je hebt een brakke kast, met name sweex is daar goed in :P
2. je hebt geen afstandsbusjes gebruikt.

• M411007
1. Antec staat niet echt bekend om brakke kasten.
2. Als ik geen afstandbusjes gebruikt had zou het moederbord niet eens passen

Ik zal wel eerst kijken of de kaart het doet nu ik hem er half in heb zitten. Doet hij het niet dan moet ik het moederbord weer loshalen (en m'n prachtige kabelmanagement) om te kijken of ie uberhaupt wel past in het slot.
Als laatste optie zou inderdaad het loshalen van de backplate zijn. :/

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:14

_Apache_

For life.

Als je de kaart boven je PCI sleuf houd, komen de pinnetjes dan overeen? Als dat zo is - en daar ga ik wel van uit - is het een kwestie van voorzicht wat harder duwen om hem erin te krijgen..

Ik heb zelf ook precies deze kaart gekocht maar heb hem nog niet gemonteerd.. Kan me voorstellen dat een nieuwe kaart vrij 'dik' is als hij nieuw is.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
ga nou niet proberen als die er maar half inzit:O (schuin of hoe bedoel je) dan ga je gegarandeert iets mollen

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 20:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

kun je mischien duidelijker uitleggen hoe de kaart neit past? wellicht dat je dat beter lukt met illustraties?

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Speeddragon schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:07:
ga nou niet proberen als die er maar half inzit:O (schuin of hoe bedoel je) dan ga je gegarandeert iets mollen
een kaart half in een pci slot en dan aan zetten is vragen om problemen je kunt beter kijken als de kaart nergens achter klemt of blijf vastzitten

Ik vind sowieso dat je nogal veel kracht moet zetten om kaarten in een moederbord slot te doen. dus mischien gecontroleerd wat meer kracht zetten

wat ik zelf ook een keer had met een insteek kaart was de de backplate al tegen de kast/bodem aan kwam zodat de kaart niet verder wou maar nog niet goed in de slot wou. mischien is dat bij jou ook het geval

[ Voor 16% gewijzigd door Defector op 14-08-2007 12:25 . Reden: toevoeging ]

• M411007
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/j/jk-p32_2.jpg
Ik duw de kaart recht omlaag in het slot. Als hij er half in zit gaat hij niet verder. Hij zit dus wel recht maar niet helemaal in het slot.
Ik kan niet zien waar hij aanloopt. Ik dacht dat het door de backplate kwam, maar de blinde platen die bij de behuizing zitten zijn even groot en passen wel.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik denk dat wat de mensen in dit topic proberen te zeggen is of je er foto's van kan maken als hij er half in zit of zo, dan is het voor ons ook een stuk duidelijker

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Wat je een moet kijken, aan het eind van het metaalplaatje aan de acherkant zit een vernauwing, die wil nog wel 's blijven hangen in het slot.

Als je 'm erin duwd moet je aan de acherkant naar het onderkant van het slot kijken, goede kans dat hij daar blijft steken.
Even met een schroevendraaier dat lipje naar binnen duwen en hij zit.

Verwijderd

SA007 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:38:
Wat je een moet kijken, aan het eind van het metaalplaatje aan de acherkant zit een vernauwing, die wil nog wel 's blijven hangen in het slot.

Als je 'm erin duwd moet je aan de acherkant naar het onderkant van het slot kijken, goede kans dat hij daar blijft steken.
Even met een schroevendraaier dat lipje naar binnen duwen en hij zit.
Ja daar heb ik ook wel eens last van gehad.
Tussen de achterkant van je PC kast en tussen het moederbord, daar komt het plaatje soms vast te zitten.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is normaal bij deze kaarten. Heb er nog geen een gezien die wel normaal past terwijl ik er toch al een aantal geplaatst heb :P Niks aan de hand dus..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

ik denk haast dat je het metale plaatje iets naar voren moet buigen met een tang. Komt wel eens voor dat hij niet helemaal in zijn gleuf wil. Ligt buigen wil dan eens helpen.

• M411007
Hij zit erin! *O*

Ik heb het mobo losgeschroefd en de kaart erin gedaan. Geen probleem met aanlopers bij het mobo dus. Vervolgens zag ik dat in de behuizing kleine gleufjes zaten voor de backplates van insteekkaarten. De backplate van mijn PVR150 was een stuk dikker dan het blinde plaatje van Antec.

Ik heb toen de onderkant van de backplate iets naar voren gebogen en hij gleed zonder moeite in de gleuf toen ik het mobo weer terug plaatste.

Wel idioot dat eerst het mobo losgeschoefd moet worden voor een kaartje past. Ik was altijd in de veronderstelling dat je kaartjes na het mobo installeerde :+

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

M411007 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:01:
Hij zit erin! *O*

Ik heb het mobo losgeschroefd en de kaart erin gedaan. Geen probleem met aanlopers bij het mobo dus. Vervolgens zag ik dat in de behuizing kleine gleufjes zaten voor de backplates van insteekkaarten. De backplate van mijn PVR150 was een stuk dikker dan het blinde plaatje van Antec.

Ik heb toen de onderkant van de backplate iets naar voren gebogen en hij gleed zonder moeite in de gleuf toen ik het mobo weer terug plaatste.

Wel idioot dat eerst het mobo losgeschoefd moet worden voor een kaartje past. Ik was altijd in de veronderstelling dat je kaartjes na het mobo installeerde :+
yeah :*)
Pagina: 1