Toon posts:

geforce MX wil niet over de 100fps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een Abit sulorio Geforce mx
heb de VIA 4 in 1 drivers geinstallerd en de detonator 3 drivers van nvidia + diret X 8
en toch is het ding pokke traag niet overclokt heb ik in de Speciale geforce2 demo Voor Quake3 met al het detail op maximum en op 1024*786 32bit 19FPS
als ik alles op minimum zet haal ik nog maar
22fps overclokt tot 195/195 is dit nog maar 25FPS
in de gewone Quake3 demo 001 haal ik standaard 53 fps met alles op maximum en op 1024*786 32 bit overclokt naar 195/195 wordt
dit maar 56FPS
en als ik in de gewone demo alles op minimum zet haalt die maximum 98 fps .
wat is de oorzaak hiervan??

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
1 ding... wat boeit het? zie je hakkels op 98fps?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat voor moederbord en CPU?

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Dus je hebt eerst de 4 in 1 drivers geinstalled en toen 6.xx? ZO moet het ook!

Verder zou ik geen dx8 gebruiken is slecht voor de performance.

Maar systeemsamenstelling en OS is nuttige info als je volledigere antwoorden wilt!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Tja amateur. Detonator 3 is geschikt alleen voor DX 7 niet voor DX 8 daar kan je probleem in zitten. Voor DX 8 moet je driver versie 7.17 of hoger hebben. Maar voor de beste performance gebruik je DX 7 met driver versie 6.72
Die versies kan je ophalen op The-Ctrl-Alt-Del.com onder het menu drivers. Of ga naar http://www.tweakersasylum.com/Detonators/Win9x/detonator9x.html#det9x

Die laatste laat ook een overzicht zien van alle drivers en de performance onder DX 7 en DX 8

Verwijderd

Je hebt er voor het gemak niet bijgezet wat voor CPU je hebt. Een K6-2 300? Dan ligt de bottleneck niet bij je videokaart.

De oorzaak is dat je blijkbaar toch nog niet genoeg rekenkracht hebt om die 100 te halen. Ik sluit me echter helemaal aan bij slacksoff: LEKKER BELANGRIJK.

Verwijderd

Topicstarter
heb een duron 800@950 128 mb
en een abit KT7

Verwijderd

De KT133 chipset heeft problemen met IRQ sharing door Busmastered devices. Bij veel moederborden delen de AGP en het bovenste PCI slot een IRQ. Als je een PCI kaart in het bovenste slot hebt zitten, probeer het dan eens met die kaart in een ander slot. "It's a long shot", maar wie weet helpt het...

Zelfde advies geldt trouwens voor alle PCI devices die een IRQ delen met een ander PCI device (vergeet vooral ook je HD controller enzo niet). Je houdt in de praktijk niet veel PCI sloten meer over (er zijn immers maar 16 IRQ's, of je nou ACPI gebruikt of niet).

(Weet ik ook weer waarom ik toch maar voor BX/Pentium 3 gekozen heb ;)).

Verwijderd

Zet nou gewoon Vid-sync uit.
Als je 100 hz monitor hebt komt de framerate ook niet hoger dan 100.
Moet je bij Nvidea paneel doen:

Verwijderd

Depausisvermoord heeft helemaal gelijk, je moet je Vsync uitzetten het heeft verder nergens mee te maken, je monitor draait waarschijnlijk 100hz.
Of je hebt een te trage cpu, geheugen.

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 12:29 schreef Amateur het volgende:
heb een Abit sulorio Geforce mx
heb de VIA 4 in 1 drivers geinstallerd en de detonator 3 drivers van nvidia + diret X 8
en toch is het ding pokke traag niet overclokt heb ik in de Speciale geforce2 demo Voor Quake3 met al het detail op maximum en op 1024*786 32bit 19FPS
als ik alles op minimum zet haal ik nog maar
22fps overclokt tot 195/195 is dit nog maar 25FPS
in de gewone Quake3 demo 001 haal ik standaard 53 fps met alles op maximum en op 1024*786 32 bit overclokt naar 195/195 wordt
dit maar 56FPS
en als ik in de gewone demo alles op minimum zet haalt die maximum 98 fps .
wat is de oorzaak hiervan??
weet je wel niet hoe zwaar die demo is voor de proc/videokaart? dat ding zit gemm op de 50000 polygonen in de grote ruimtes terwijl de gewone q3 arenas niet over de 7500 gaan.
ik had eerst es een testje gedaan met 1 map layout.
map 1=50000 polygonen in de grote ruimte draaide op 12 fps ong
map 2=15000 polygonen draaide 40 fps...ik ben er vrijwel zeker van dat dat dus de bottleneck is
enneh de V-sync heeft hier nix mee te maken alsof die man met een refresh rate van 25 hz ofzow :D

• SanduTje
  • Laatst online: 04-09-2016
Waar heb je die Speciale geforce2 demo vandaan getrokken???

Verwijderd

Je zegt het Zelf, je Geforce 2 MX als ik het goed heb krijg je nooit van je leven boven de 100 fps op 1024 met alles op MAX,
daar heb je een GF2 GTS voor nodig. :)

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 19:21 schreef SanduTje het volgende:
Waar heb je die Speciale geforce2 demo vandaan getrokken???
mail/icq me maar en dan geef ik hem wel, 5.45mb

Verwijderd

enneh de V-sync heeft hier nix mee te maken alsof die man met een refresh rate van 25 hz ofzow :D
Wat voor crack heb jij gebruikt? Refresh rate V-Sync is het meest geloofwaardige argument dat ik in deze thread heb gelezen, mijn eigen argument over de KT133 meegerekend.

Die laatste bijzin over refresh rate 25 begrijp ik trouwens niet.

Je weet wat V-Sync inhoudt? Dat de framerate wordt ge-capped op de verticale refresh van de monitor, omdat het beeld anders hinderlijk gaat flikkeren?

Verwijderd

Amateur zet in de advanced options van je display properties de refresh rate eens op 60Hz? Dan heb je een hinderlijke stroboscope voor je bakkes, maar het gaat om het experiment. Als je framerate nu niet boven de 60 uitkomt heb je het probleem gevonden. Ik geloof wel dat dat het is.

En zet hem daarna maar gauw weer terug omhoog :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Maar 100fps?!?!!
OW NEEJ!, GOD ZEG DAT HET NIE WAAR IS!, DAAR KUN JE TOCH NIET OP SPELEN!?!?!? HOE DURVEN ZE!!! :o

ik vin 100 wel genoeg, maar da zal wel aan mij ligge :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Zodra ik gemiddeld boven de zestig zit gaat de resolutie een tandje omhoog (toegegeven, dat komt steeds minder vaak voor. Serious Sam komt af en toe in de enkel-cijferige framerates terecht. Jakkes. Naja, ik vond het spel toch niet zo geweldig ;)). Op 32 bits kleur speel ik sowieso al.

(Dual PIII 533B, G400)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op zaterdag 10 februari 2001 22:35 schreef Bnard het volgende:

[..]

Wat voor crack heb jij gebruikt? Refresh rate V-Sync is het meest geloofwaardige argument dat ik in deze thread heb gelezen, mijn eigen argument over de KT133 meegerekend.

Die laatste bijzin over refresh rate 25 begrijp ik trouwens niet.

Je weet wat V-Sync inhoudt? Dat de framerate wordt ge-capped op de verticale refresh van de monitor, omdat het beeld anders hinderlijk gaat flikkeren?
Ge-capped? Mijn engels is toch echt niet beroerd, maar deze snap ik niet.
Leg het dan gewoon uit. De V-sync functie synchroniseerd de vericale 'retrace' (beginpunten van de lijnen waaruit je beeld is opgebouwd) van de monitor. Dit betekent echter ook dat de fps gelijk komen te lopen met de refreshrate van je monitor. Je kan dus niet sneller meer dan de refreshrate van de monitor. door V-sync uit te zetten kan je meer fps produceren dan je monitor aankan. Er kunnen echter artifacts of tearing ontstaan. "Omdat het beeld hinderlijk gaat flikkeren" is mij alweer volledig onbekend, en kan technisch in principe ook niet.

Verwijderd

"To cap" is "ergens een deksel op doen", ook "ergens een limiet aan stellen".
Pagina: 1