Heeft iemand hier al eens geprobeerd om Wii beelden te capturen naar de PC? Ik wil dat dus gaan doen. Heb nu gewoon de RGB kabels die normaal in je TV gaan in mn PC gestopt (capture card) en dan krijg ik wel beeld. Probleem is dan natuurlijk alleen dat je niet normaal voor de TV kunt spelen, en je alles op de PC ziet, wat geen doen is. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om op PC te spelen en tegelijk op PC te capturen? Heb ik daar een splitter voor nodig of kan het op een andere manier?
Monitor in de plaats van je tv plaatsen
Of gewoon tv uit. Toch?
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Met een PS3 of Xbox 360 zou dat nog wel kunnen, maar bij een Wii moet je voor dat ding staan springen en dat werkt niet echt voor een PC, zeker niet als je tegelijk moet capturen.disjfa schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:03:
Monitor in de plaats van je tv plaatsenOf gewoon tv uit. Toch?
Werkt ook niet, omdat ik dan het capturescherm krijg. Kan ik het originele signaal niet splitten zodat ik zeg maar twee RGB signalen heb of Component en RGB? Op de Xbox 360 componentkabel zit standaard ook een RGB uitgang (wordt gesplit) dus daarbij kan het wel, dat is ideaal.johnnyv.nl schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:13:
De tv-out van je computer op de tv aansluiten. (of VGA als je tv dat kan)
heb je geen last van lagging? toen ik ooit m'n snes op de pc had aangesloten was het haast niet speelbaar!
ontopic: ik zou de kabel gewoon splitten en 1 naar je tv en de ander naar je pc doen.
ontopic: ik zou de kabel gewoon splitten en 1 naar je tv en de ander naar je pc doen.
[ Voor 33% gewijzigd door Grote Schurk op 13-08-2007 16:44 ]
Nee hoor, gaat prima. Maar op je PC spelen is gewoon erg irritant, ik wil op TV spelen en op PC opnemen. Moet toch kunnen op de één of andere manier?FritsYpeij schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:40:
heb je geen last van lagging? toen ik ooit m'n snes op de pc had aangesloten was het haast niet speelbaar!
Verwijderd
Beetje verwarrend dat je het over RGB hebt; volgens mij bedoel je composiet of niet? (wit/rood/geel). Die kan je gewoon splitten, vroeger ooit eens gedaan met mn megadrive. Volgens mij zhad ik zelf wat gesoldeerd maar daar kan je vast wel wat voor kopen.devv05 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:34:
[...]
Met een PS3 of Xbox 360 zou dat nog wel kunnen, maar bij een Wii moet je voor dat ding staan springen en dat werkt niet echt voor een PC, zeker niet als je tegelijk moet capturen.
[...]
Werkt ook niet, omdat ik dan het capturescherm krijg. Kan ik het originele signaal niet splitten zodat ik zeg maar twee RGB signalen heb of Component en RGB? Op de Xbox 360 componentkabel zit standaard ook een RGB uitgang (wordt gesplit) dus daarbij kan het wel, dat is ideaal.
Mijn oude PSX had composiet uitgang (1ste serie), gewoon een T-splitter opgezet, 1 naar TV en 1 naar computer. Werkte perfect. (ik heb gewoon een tulp-splitter gebruikt voor audio, lijkt me hetzelfde).
Mijn TV heeft ook een Scart-Out, deze kan ook met een composite splitter naar mijn TV, zo kan ik ook PS2 opnemen.
Mijn TV heeft ook een Scart-Out, deze kan ook met een composite splitter naar mijn TV, zo kan ik ook PS2 opnemen.
[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 13-08-2007 16:45 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Idd composiet dan, sorry. Anyways, maar even zo'n splitter gaan zoeken dan. Iemand een idee waar die te krijgen is?
MediaMark, HandyMan, BCC, Dixons zulk soort zaken hebben ze meestal weldevv05 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:46:
Idd composiet dan, sorry. Anyways, maar even zo'n splitter gaan zoeken dan. Iemand een idee waar die te krijgen is?
webOS all the way!
handyman of een andere elektronicazaak
Het kan veel makkelijker: Wii op TV aansluiten, en de TV op de video-in van je PC aansluiten
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
En niet elke TV heeft een vaste TV-out
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee, maar wel bijna elke computer heeft een tv out waarbij je dat geintje andersom moet regelen
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Als z'n TV RGB ondersteund lijkt me dat daar ook wel een TV-out signaal op te vinden is.....
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
ongeveer 9 van de 10 tv's hebben tegenwoordig wel een tv-out voor video opname (scart). Vanuit daar kan je gewoon naar je capture kaart op je pc.
Wii via scart aansluiten op stand-alone dvd/hd recorder en de beelden naar je pc zetten. Moet je wel beschikking hebben over een van deze apparaten natuurlijk.
kortom: of je koopt een scartblokje voor het verzenden van het signaal, of je koopt 3 splitters. Denk idd wel dat zo'n scartblokje goedkoper is.Mishmash schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:59:
ongeveer 9 van de 10 tv's hebben tegenwoordig wel een tv-out voor video opname (scart). Vanuit daar kan je gewoon naar je capture kaart op je pc.
Geen tv-out op mijn Philips LCD-TV, helaas..
Verwijderd
en hoe zo'n scartblokje want google is niet behulpzaam met de invoer scartblokjeFritsYpeij schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:10:
[...]
kortom: of je koopt een scartblokje voor het verzenden van het signaal, of je koopt 3 splitters. Denk idd wel dat zo'n scartblokje goedkoper is.

Zoiets dus.
gezocht op 'scart rgb'.
edit: dat is de verkeerde
Edit2:

'scart red white yellow'
[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 22-08-2007 18:43 ]
hmm goedkoop pctv kaartje of je hebt al een grafische vivo kaart wii aansluiten op video in van de pc kaart.
Verwijderd
oh zo'n scartblokje....... <--- ik moest trouwens wel de omgekeerde versie hebben waar ik scart in kan pluggenSinergyX schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:41:
[afbeelding]
Zoiets dus.
gezocht op 'scart rgb'.
edit: dat is de verkeerde
Edit2:
[afbeelding]
'scart red white yellow'
btw is er ook iets van scart --> usb/firewire bespaart een video in kaart
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 04:41 . Reden: foutje ]
Pagina: 1