Toon posts:

[OSX] (Originele) Toetscombinatie voor de zoom-functie

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hé,

Ik ben op zoek geweest naar een lijst met toetscombinaties onder OSX maar heb niks kunnen vinden waar ik eigenlijk naar zocht.

Ik ben op zoek naar een toetscombinatie ter vervanging van het groene plusje (zoom). Ik wordt er af en toe gek van om iedere keer binnen een website, of in de finder, met de muis op het plusje te moeten drukken. Dit doe ik liever/sneller met een toetscombinatie.

Iemand?

Aangezien ik zelf zo nu en dan nog wel eens op zoek ben naar toetscombinaties binnen OSX leek het me wel handig om een lijstje te maken met de handige toetscombinaties binnen OSX. Of is zoiets er al?

Verwijderd

Kijk even in het Toetsenbord&muis-regelpaneel. Daar staat al een hoop in.

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 23:19
Zo'n soort lijstje? http://davespicks.com/writing/programming/mackeys.html

Voor de zoom functie is er volgens mij geen standaard toetscombinatie.

Verwijderd

Of een lijst van apple zelf?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459

Ik snap niet precies wat je bedoelt met het groene plusje, maar "Appeltje +" kan je ook zoomen.
Echter ik weet niet precies of dat is wat je bedoelt!

Verwijderd

Ik neem aan dat TS het heeft over de maximaliseer-knop linksboven :).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:38:
Ik neem aan dat TS het heeft over de maximaliseer-knop linksboven :).
Dat klopt, maar in OSX heet dat Zoom...toch? want maximaliseren doet ie niet (Gelukkig niet op 1920x1080)

Maar is zoiets in te stellen voor alle programma's? De normale manier kan ik dat volgens mij niet voor alle programma's instellen aangezien het weer verschillende benamingen heeft binnen programma's.

Bedankt voor die lijst...

Verwijderd

Zoom is een functie op systeemniveau, en moet dus voor alle programma's tegelijk in te stellen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:48:
Zoom is een functie op systeemniveau, en moet dus voor alle programma's tegelijk in te stellen zijn.
Hoe valt dat dan in te stellen? Want bijvoorbeeld onder Safari heet het zoom en in Finder heet het Vergroot/Verklein...

edit: oh, wacht eens even.... Ik heb de Beta van safari, Engels dus...

edit2: maakt geen verschil... werkt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 17:17 ]

Verwijderd

Waar heb je het nu over? Het groene plusje links bovenaan elk venster, of de tekst-zoomfunctie in een browser?

edit: nevermind...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 18:55 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:56:
[...]

Hoe valt dat dan in te stellen? Want bijvoorbeeld onder Safari heet het zoom en in Finder heet het Vergroot/Verklein...

edit: oh, wacht eens even.... Ik heb de Beta van safari, Engels dus...

edit2: maakt geen verschil... werkt niet.
Ga naar System Preferences, klik Keyboard & Mouse, klik tab Keyboard Shortcuts, klik het +-je om een nieuwe shortcut toe te voegen. Application op All Applications laten staan, bij Menu Title vul je Zoom (met hoofdletter) in en bij Keyboard Shotcut de gewenste sneltoets(encombinatie) door deze in te toetsen op het toetsenbord, bijvoorbeeld F13. Klik Add en voila, je hebt je sneltoets. :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

edit: de stappen waren al aangegeven behalve de laatste:
Herstart het programma waarin je de shortcut wilt gebruiken.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 18:55 ]

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:54:
edit: de stappen waren al aangegeven behalve de laatste:
Herstart het programma waarin je de shortcut wilt gebruiken.
Bij mij niet nodig hoor?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

mocht je er een muis ana hebben hangen (non macbook (pro) ) of met muis..

dan appeltje + scrollen, of Alt + scrollen..

1 van die 2

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:42:
mocht je er een muis ana hebben hangen (non macbook (pro) ) of met muis..

dan appeltje + scrollen, of Alt + scrollen..

1 van die 2
Duid jij niet op Control + Scroll?

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
hier kan je misschien wat mee;
xCuts een widget voor allerlei sneltoetsen :)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:53:
[...]

Ga naar System Preferences, klik Keyboard & Mouse, klik tab Keyboard Shortcuts, klik het +-je om een nieuwe shortcut toe te voegen. Application op All Applications laten staan, bij Menu Title vul je Zoom (met hoofdletter) in en bij Keyboard Shotcut de gewenste sneltoets(encombinatie) door deze in te toetsen op het toetsenbord, bijvoorbeeld F13. Klik Add en voila, je hebt je sneltoets. :)
Dat snap ik... Heb ik ook meerdere malen gedaan. Werkt echter niet. wel in safari, niet in finder

Verwijderd

ook niet na een herstart?

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:00:
[...]

Dat snap ik... Heb ik ook meerdere malen gedaan. Werkt echter niet. wel in safari, niet in finder
Bij mij wel hoor? Heb je bij het definiëren netjes All Applications aangegeven?

Pagina: 1