Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XSL/XML] een atribuut van de volgende sibling selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk momenteel aan de uitbreiding van een op xml/xsl gebaseerde website. Ik
heb helemaal geen ervaring met xml en xsl, maar tot nu toe lukte het aardig.

Ik loop vast op het punt waar ik de waarde van een atribuut van het eerste volgende
sibling element wil selecteren.

De xml file zit er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<cms>
  <menu>
    <item id="2" parent="0">
      Menu item 1
    </item>
  </menu>
  <articles>
    <article>
      <article article_id="54" menu_id="14" status="visible">
        <date_created>
          7 Februari 2007 - 09:27
        </date_created>
        <date_changed>
          7 Februari 2007 - 09:27
        </date_changed>
        <title>
          Interviews
        </title>
        <article_main>
          <![CDATA[
          ]]>
        </article_main>
    </article>
  </articles>
</cms>

Uiteraard bevat het bestand meerdere menu items en meerdere artikelen (pagina's).

Doormiddel van een GET variabele weet ik van welke article ik gegevens moet tonen op website.
Dat ziet er ongeveer zo uit:

code:
1
2
<xsl:value-of select="$portal//article[@article_id=$portal_article_id]/article_main" 
disable-output-escaping="yes" />

maar nu wil ik een link maken naar de volgende pagina <a href="index.asp?article=?????">volgende pagina</a>

Ik heb de volgende code geprobeerd om het article_id van de volgende sibling te achterhalen maar het lijkt niet te lukken.

code:
1
2
<xsl:value-of select="$portal//article[@article_id=$portal_article_id][postion()+1]/@article_id" 
disable-output-escaping="yes" />

Verwijderd

XPath (de specificatie waar xsl gebruik van maakt om elementen in je xml document aan te duiden) beschikt over de pad-aanduiding 'following-sibling', om de volgende sibling (of eigenlijk: alle volgende siblings) op te vragen. Zie ook http://www.w3.org/TR/xpath voor de complete specificatie van XPath.