Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PERL] programma tekst bestanden te onderzoeken (uit lezen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik moet een PERL scriptje schrijven om logbestanden of tekst bestanden te onderzoeken of gewoon uit te lezen. het scriptje moet uiteindelijk zo worden dat als je bijv aangeeft dat je in een bestand op het woord "tafelkleed" zoekt dat het scriptje dan het hele bestand door zoekt en dan aangeeft waar en hoevaak "tafelkleed" in dit bestand voorkomt. .het enige wat ik momenteel aan code heb is:

#!/usr/bin/perl[/td][/td]
$variable = <STDIN>;[/td][/td]
open (FILE1, ">C:\FILE1" );[/td][/td]

heeft iemand enig idee hoe ik dit kan maken ? of weet iemand waar ik zou moeten zoeken voor wat tips of iets dergelijks?

het moet dus een script worden waarmee ik zoekacties kan doen binnen een tekst of log file..

overigens werk ik voor het gemak met Dzsoft PERL edifor 5.8 dit doe ik omdat ik dan geen virtuele machiene hoef aan tezetten met linux er op.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 16:01 ]

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41
Dit hoort wel tot de basiskennis van perl.

Even een kleine hulp:

http://www.google.com/sea...g+perl&btnG=Google+Search

Verwijderd

Nou, zoals het er nu naar uitziet ben je juist naar FILE1 aan het schrijven.

even snel een voorbeeld: (Koester dit maar; Je wordt gematst, want enig eigen onderzoek wordt hier doorgaans wel op prijs gesteld ;))

stel je zoekt in de tekstfile "file1.txt" naar een regel waar de tekst "joepiedepoepie" in staat, dan moet dit stukje code werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/usr/bin/perl -w

$searchfor = "joepiedepoepie";

open (INPUTFILE, '<', 'file1.txt');
while (<INPUTFILE>)
{
  $line = $_;
  if ($line =~ /$searchfor/gi)
  {
    print "Hit: $line";
  }
}

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Welkom op GoT Deniz :)

Hier in PRG gaan we er vanuit dat je in eerste instantie zelf opzoek gaat. Met google zoeken hoe je met perl een bestand kan openen lijkt me nu niet zo'n probleem. Een beetje PERL tutorial helpt je wel op weg.

Als je Programming Beleid en dan met name Programming Beleid - De Quickstart eens door wilt lezen dan weet je precies wat we van je verwachten voordat je hier een topic opent en wat we nu graag in je topicstart terug willen zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 13-08-2007 15:41 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney