Ik loop tegen een probleem aan in Internet Explorer. Ik heb een uitklapmenu gemaakt in CSS. De opties in dit menu staan in een geneste ul.
Probleem is dat in Internet Explorer het menu enkel uitklapt wanneer je met je muis op de tekst zelf staat. De geneste ul komt dan (wanneer ik geen margins gebruik) direct achter de tekst te staan.
Ik heb al alles geprobeerd dat ik kan bedenken, maar ik moet toegeven dat ik Internet Explorer eigenlijk niet echt ken. (Normaal schrijf ik alleen voor SC browsers.)
Een voorbeeldje kun je bekijken op http://www.xs4all.nl/~zeep10/backstage/backstage.html . Het gaat dus om het menutje dat je krijgt wanneer je over een maand heengaat.
In andere browsers gaat het gewoon zoals het moet, Opera, Firefox en Safari geven allemaal het gewenste resultaat.
Relevante HTML
Relevante CSS:
Hoe kan ik dit werkend krijgen in Internet Explorer.
Probleem is dat in Internet Explorer het menu enkel uitklapt wanneer je met je muis op de tekst zelf staat. De geneste ul komt dan (wanneer ik geen margins gebruik) direct achter de tekst te staan.
Ik heb al alles geprobeerd dat ik kan bedenken, maar ik moet toegeven dat ik Internet Explorer eigenlijk niet echt ken. (Normaal schrijf ik alleen voor SC browsers.)
Een voorbeeldje kun je bekijken op http://www.xs4all.nl/~zeep10/backstage/backstage.html . Het gaat dus om het menutje dat je krijgt wanneer je over een maand heengaat.
In andere browsers gaat het gewoon zoals het moet, Opera, Firefox en Safari geven allemaal het gewenste resultaat.
Relevante HTML
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <ul id="days"> <li> 2006 <ul> <li> februari <ul> <li><a href="loon/20-02-2006">maandag 20</a></li> <li><a href="loon/22-02-2006">woensdag 22</a></li> <li><a href="loon/27-02-2006">maandag 27</a></li> </ul> </li> </ul> </li> </ul> |
Relevante CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| ul#days > li > ul > li > ul { display: none; position: absolute; margin-top: -10px; margin-left: 80px; width: 150px; border: 1px solid black; background-color: #7ebc2d; z-index: 1; } ul#days > li > ul > li:hover > ul { display: block; } |
Hoe kan ik dit werkend krijgen in Internet Explorer.
[ Voor 5% gewijzigd door cyberstalker op 13-08-2007 15:08 ]
Ik ontken het bestaan van IE.