Toon posts:

5,25 inch voeding kabel naar PCI-e voedingskabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb pas een pcbehuizing gekocht met een 300 watt voeding erbij. Ik kom er alleen nu pas achter dat de voeding geen PCI-e aansluiting heeft. Bestaat er zoiets als een converter van 5,25 inch (of een andere) naar PCI-e.

Alvast bedankt

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja, dat bestaat.
Of wil je ook nog weten waar je dat koopt? want in dat geval raad ik je aan om even wat webwinkels af te struinen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, dat is prima, maar ik begin me wel af te vragen wat voor videokaart je aan een el-cheapo 300W voeding wilt gaan toevertrouwen?

Tesla Model Y RWD (2024)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

--MeAngry-- schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:37:
Ja, dat is prima, maar ik begin me wel af te vragen wat voor videokaart je aan een el-cheapo 300W voeding wilt gaan toevertrouwen?
Hele goeie vraag idd...
Als je een stevige videokaart hebt vreet die ook goed veel stroom en een 300Watt voeding is waarschijnlijk amper voldoende om de videokaart zelf van energie te voorzien, laat staan de rest van de computer...

Verwijderd

Topicstarter
het probleem met het stekkertje heeft zichzelf al opgelost, er lag onderin de doos een kabeltje met aan de ene kant 2x 3pins molex en aan de andere kant een 6 pins molex. maar nu het volgende probleem: ik heb dus zelf een pc gebouwd met een
x1950 pro van Asus
pentium dual core 2140
asrock 4core dualvsta
2 gb ram pc5300
ide harde schijf 30 gb en 13 gb
ide 2,5 inch hdd 20 gb
ide/sata dvd brander (weet ik nog niet helemaal)
maar hoeveel stroom zou zo'n systeem vreten? oftewel welke voeding heb ik nodig (want hij startte 1 keer op zonder beeldscherm. toen heb ik hem meteen uitgedaan omdat er geen monitor op aangesloten was, nu start hij niet meer op, soms draaien de fans alleen eventjes.)

nog een ander vraagje:
de x1950 pro is vrij groot en komt een klein stukje over de primaire IDE connector. die kan ik dus niet gebruiken. is het gevaarlijk om de videokaart iets opzij te duwen waardoor de IDE kabel wel past?

vraag 3:
maakt het uit of je de boothdd aansluit op de primaire of secundaire kabel en of hij op de master of slave zit?

wel weer genoeg vragen zo :*)
als jullie ze zouden kunnen beantwoorden _/-\o_ :)

edit:
http://www.alternate.nl/h...=TN5T02&showTechData=true

is deze voeding goed? modulair met een soort sorteerder in een 5,25 inch bay, dus dicht bij de HDD's en cdrom stations

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 17:31 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

1: Hmm een Radeon X1950 trekt al snel vermogens in de richting van 150Watt, dat is de helft van het totale vermogen van je voeding.
Een PentiumD is nou ook niet echt de meest zuinige processor (verre van zelfs).
De combinatie van die 2 is mogelijk al genoeg om aan het maximum van die voeding te komen.
Ik raad je sterk aan om een 450watt voeding of zelfs meer te kopen, en dan van een goed merk in verband met de Amps op de verschillende 12V+ rails.

2: Lijkt me een slecht idee.
Wat je wel kan doen is de kabel zo plat mogelijk duwen, daarna je videokaart plaatsen en zien of het goed past.
Sommige flatcable stekkers hebben een extra lip er overheen zitten waar de kabel onder gevouwen zit. Die zou je er af kunnen slopen. (wel goed checken dat er 2 van die gevallen op zitten en niet 1, want dan sloop je je stekker)

3: Nee maakt niets uit, als je het maar instelt in de BIOS, anders wordt er niet van opgestart.

4: ja dat is een leuke voeding, met een handige stroomverdeler zodat je minder kabelspaghetti in je kast hebt.

Verwijderd

Topicstarter
7 oke bedankt
en mij schoot me opeens te binnen dat er ook ronde IDE kabels te koop zijn, die geen last zou moeten hebben van de 1950 pro,
ik vind alleen 80 euro bij de alternate wel heel erg goed koop voor een 520 watt modulaire voeding met 2 panels van termaltake die in de pricewatch de stempel silent krijgt.
alternate is vaak duurder, modulair is veel duurder, 2 panels is altijd duurder en nog steeds maar 520 wat 8)7

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:21:
7 oke bedankt
en mij schoot me opeens te binnen dat er ook ronde IDE kabels te koop zijn, die geen last zou moeten hebben van de 1950 pro,
ik vind alleen 80 euro bij de alternate wel heel erg goed koop voor een 520 watt modulaire voeding met 2 panels van termaltake die in de pricewatch de stempel silent krijgt.
alternate is vaak duurder, modulair is veel duurder, 2 panels is altijd duurder en nog steeds maar 520 wat 8)7
Valt wel mee hoor.
80 euro is een nette prijs voor een Thermaltake voeding.
Dat er leuke extratjes bij zitten zal wel een beetje de prijs omhoog drijven, maar echt niet 40 euro per panel ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
hij is besteld
ik zal kijke of ik een review erbij kan maken
in ieder geval heel erg bedankt voor alle antwoorden:)
Pagina: 1