Telenet welken poorten open?

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
Ik zit met het volgende probleem, mijn moeder is sinds kort naar Belgie verhuisd en heeft internet van telenet. Nu belde ze me gisteren op ivm wat kleine probleempjes op haar computer of ik daarna wilde kijken (vanuit NL). Dus ik dacht geen probleem, even rAdmin installen en gaan met die banaan.
Nou nee dus 8)7

Ik kreeg het geheel totaal niet aan de gang en wat blijkt telenet blokt zowat alles wat er te blokken valt als ik hun helpdesk moet geloven maar als je vraagt wat nog open staat kunnen ze je dat niet vertellen |:( (omg! wat is dat voor een service!!!)

Kan iemand mij misschien zeggen welke poorten Telenet nog open laat staan? rAdmin gebruikt standaard poort 4899 maar dat wil dus niet werken.
Ik hoop dat iemand van jullie het weet want om nu even 200km te gaan rijden om te testen is ook weer zowat...

Edit: Ik lees overgens op internet dat alleen poorten onder de 1024 geblokt worden of is dit alleen bij de zakelijke klanten oid?

offtopic:
Ik belde op naar de helpdesk:
V: Welke poorten staan nog wel open?
A: ow, dan moet ik even op onze online helpdesk kijken, een momentje de verbinding is wat langzamer :X |:( :X

[ Voor 6% gewijzigd door digital-IMEI op 13-08-2007 14:17 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maak een account aan op Logmein.com (de Pro versie, gratis trial die na 30 dagen in free veranderd, maar voldoende is voor jouw wensen), installeer de client op haar machine en neem zonder poort geneuzel haar machine over. Logmein maakt namelijk gebruik van poort 80.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Bij telenet staan de poorten onder 1000 1024 gesloten.
Alleen als zakelijke klant kunnen die geopend worden.

Het is dan wel raar dat poort 4899 niet werkt.
Zeker dat de poorten open staan bij je router ?

[ Voor 36% gewijzigd door software op 13-08-2007 14:23 ]

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:32
uit de gedragscode van telenet
Daarnaast heeft Telenet onder meer ter beveiliging van het netwerk en de gebruikers een aantal “poorten” afgesloten op het netwerk. Op het residentiële productgamma van Telenet Internet zijn alle poorten onder 1024 binnenkomend gesloten. Uitgaand is poort 25 (SMTP) gesloten. Daarnaast zijn nog een aantal andere specifieke poorten gesloten uit veiligheidoverwegingen. Aangezien er steeds nieuwe applicaties, bedreigingen, virussen, wormen edm. de kop opsteken wenst Telenet zijn beleid te allen tijde te kunnen afstemmen op deze nieuwe ontwikkelingen.

• digital-IMEI
Gunner schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:17:
Maak een account aan op Logmein.com (de Pro versie, gratis trial die na 30 dagen in free veranderd, maar voldoende is voor jouw wensen), installeer de client op haar machine en neem zonder poort geneuzel haar machine over. Logmein maakt namelijk gebruik van poort 80.
Thx ga zo eens kijken!

pfff wat een KL*TE service daar zeg!, hoe komen ze er dan bij dat alle poorten dicht staan. Dat vrouwtje is nog gaan navragen of poort 4899 open staat en ook daar kreeg ik een nee op terug |:( . Is dat dan een speciale poort ofzo, wordt voor de rest toch nergens voor gebruikt....

offtopic:
sjengcity is blij dat hij nog net in Nederland woont

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:10

M2M

medicijnman

Sjengcity schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:26:
[...]
Thx ga zo eens kijken!

pfff wat een KL*TE service daar zeg!, hoe komen ze er dan bij dat alle poorten dicht staan. Dat vrouwtje is nog gaan navragen of poort 4899 open staat en ook daar kreeg ik een nee op terug |:( . Is dat dan een speciale poort ofzo, wordt voor de rest toch nergens voor gebruikt....

offtopic:
sjengcity is blij dat hij nog net in Nederland woont
kerel... het is telenet, naast het belgische datalimiet en slechte service én een winst van een aantal miljoen euri blijft het gewoon telenet.

logmein werkt stukken beter imo. kun je ook als virtuele client gebruiken, de doelpc heeft het programma nodig, en jij kunt via je vuurvos of winterpret explorer inloggen en de controle overnemen.

-_-

• digital-IMEI
M2M schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:42:
[...]

kerel... het is telenet, naast het belgische datalimiet en slechte service én een winst van een aantal miljoen euri blijft het gewoon telenet.
Alleen daarvoor zou ik al verhuizen naar Nederland! maar jah das bijzaak :9
logmein werkt stukken beter imo. kun je ook als virtuele client gebruiken, de doelpc heeft het programma nodig, en jij kunt via je vuurvos of winterpret explorer inloggen en de controle overnemen.
Logmein ziet er intressant uit, ben alleen even aan het kijken of het voor mensen zoals mijn moeder (uhh hoe zet je de computer ook alweer aan) ook te doen is maar denk niet dat ik veel andere mogelijkheden heb :'(

Edit, best geinig hoe dat werkt, hoop alleen dat het wel veilig is maar jah, om even tijdelijk maar op haar computer te komen ben ik al blij. Dan kan ik van daaruit nog altijd naar een andere oplossing zoeken.

Mensen bedankt!

offtopic:
en telenet ook bedankt voor het extra werk :(

[ Voor 16% gewijzigd door digital-IMEI op 13-08-2007 15:55 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Voor de echte computerrampen is er Ultra VNC SingleClick.
Zelf draai je een VNC client in listening mode. Zorg dat je router enzo goed staan. Je mailt je moeder een executable van 170kB. Deze moet worden uitgevoerd, en kan dan maar 1 ding, namelijk verbinden naar de door jou gespecificeerde ip adres/poort.
Pagina: 1